Zdrowy styl życia i życie zgodne z naturą

zdrowy styl życia

Zapraszamy do przewodnika, po zdrowym stylu życia. Sporządziliśmy wiele przydatnych wskazówek, mało znanych faktów i istotnych informacji na temat wszystkiego, od tajemnic pielęgnacji skóry, do pełnego planu oczyszczania organizmu.

Organiczny i zdrowy styl życia nie tylko wpływa na to jak wyglądasz, ale także na to jak się czujesz.

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę, jak wiele sztucznych substancji chemicznych nasz organizm codziennie pochłania, a my nie jesteśmy po prostu zaprojektowani do takiej ilości składników i może to skutkować dużym obciążeniem organizmu.

Mamy nadzieję, że ten przewodnik pomoże Ci w Twojej drodze do ekologicznego i zdrowszego życia.

Dlaczego organiczna pielęgnacja skóry?

Czy naprawdę wiesz, co jest w kosmetykach do pielęgnacji skóry?

  • ponad 70.000 syntetycznych środków jest dodawane do receptur produktów kosmetycznych,
  • do 60% z nich bezproblemowo przechodzi do krwioobiegu,
  • 26 sekund – tylko tyle potrzeba dla niektórych chemikaliów w kosmetykach, aby wniknąć do organizmu.

Oznacza to, że potencjalnie szkodliwe chemikalia i pestycydy mogą przeniknąć przez skórę i szkodzić naszemu zdrowiu.

Czy wiesz, że to jest w rzeczywistości gorsze niż ich zjedzenie?

Twoja wątroba zawiera enzymy, które rozkładają toksyczne pierwiastki w żywności, ale to, co wniknie przez Twoją skórę, może wejść bezpośrednio do krwiobiegu i będzie przechowywane w narządach i tkance tłuszczowej.

Codzienne stosowanie wielu produktów higieny osobistej umożliwia syntetycznym składnikom chemicznym współdziałanie ze sobą, powodując nieprzewidywalne dodatkowe zagrożenia. Mogą one łączyć się z innym, aby wzmocnić własną toksyczność lub utworzyć nową, jeszcze bardziej toksyczną grupę.

Aby zapobiec gromadzeniu się toksyn w organizmie, wybierz kosmetyki do organicznej pielęgnacji skóry, które są poświadczone przez właściwy organ, takich jak Ecocert, Soil Association lub Organic Food Federation.

Detoks skóry

Po przejściu na organiczne produkty do pielęgnacji skóry może wystąpić efekt detoksu. Tak zwany okres korekty – gdy skóra jest w procesie oczyszczania się z nagromadzonych toksycznych substancji chemicznych.

Bądźcie cierpliwi, gdyż może to potrwać do dwóch lub trzech tygodni, zanim zobaczysz widoczną różnicę w skórze i mogą wystąpić objawy detoksykacji skóry, takie jak wypryski czy stany zapalne. Skóra może znacznie wspomóc detoks wewnętrzny. Zdrowy styl życia warto zatem rozpocząć od pozbycia się niebezpiecznych substancji z organizmu.

Czy pijesz wystarczająco dużo wody?

Woda jest napojem podtrzymującym życie i składa się z niej ​​więcej niż dwie trzecie masy ciała. Potrzebna jest dla każdej funkcji organizmu i dostarcza elementy istotne, takie jak tlen, hormony i przekaźniki chemiczne wszystkim częściom ciała.

Woda jest również pierwszą linią obrony przed starzeniem się skóry. Nawilża skórę od wewnątrz, co oznacza mniej zmarszczek.

Rozpocznij swój każdy dzień z dużą szklanką letniej wody z sokiem z ½ cytryny.

  • cytryna jest bogata w witaminę C, przyczyniając się do odmłodzenia skóry od wewnątrz,
  • picie wody z cytryną to naturalne oczyszczanie, pomagające wypłukać toksyny z ciała,
  • woda z cytryną pita 15-20 minut przed posiłkiem pomaga przyspieszyć metabolizm,
  • cytryny przyczyniają się do równowagi naturalnego poziomu pH w organizmie.

Jeśli masz worki wokół oczu, może to po prostu być odwodnione. Cienka skóra wokół oczu jest jednym z pierwszych miejsc wykazującym oznaki odwodnienia i starzenia skóry. Może się okazać, że zwiększenie dziennego spożycia wody przywróci skórze naturalny wzrost nawilżenia i zmniejszy opuchnięcia.

Sfermentowana żywność a zdrowy styl życia

Przed wynalezieniem lodówek fermentacja była istotnym sposobem konserwowania żywności, takiej jak świeże warzywa, mięso i nabiał. Fermentowana żywność, taka jak kapusta kiszona, kimchi i kefir są bogate w probiotyki, które są niezbędne dla funkcjonowania zdrowego ciała, a także, jako eliksir przeciwstarzeniowy.

Nasz organizm składa się z co najmniej 10 bilionów komórek i 100 bilionów mikroorganizmów, przede wszystkim w postaci bakterii. Wspieramy przyjazne bakterie, które są niezbędne do utrzymania młodego i zdrowego organizmu. Przez fermentację pokarmów możemy pomóc utrzymać nasze ciało zdrowe, żywe i dostarczyć ważnych składników odżywczych oraz bakterii, których nie ma nigdzie indziej w naszej diecie.

1. Tworzenie zdrowego wewnętrznego ekosystemu

Sfermentowana żywność wspiera bilans naturalnej flory bakteryjnej w jelitach, pomaga rozwijać zdrowe bakterie, podczas gdy ogranicza jednocześnie te chorobotwórcze.

2. Poprawia trawienie

Bakterie w sfermentowanej żywności pomagają wspierać i chronić błonę śluzową jelit. To pomaga wchłonąć więcej składników odżywczych z pożywienia i zwiększa skuteczność usuwania toksyn.

3. Bardziej pożywne niż suplementy

Fermentowane produkty spożywcze zawierają wytrzymalsze i bardziej przyswajalne probiotyki niż suplementy z laboratorium.

Prawda o cukrze

Wszyscy wiemy, że zbyt dużo cukru jest dla nas złe, ale to nie dotyczy tylko naszej wagi. Wyeliminowanie cukru z ​​diety chroni kolagen w skórze. Cukier w krwiobiegu wiąże się z białkami tworząc szkodliwe cząsteczki. Im więcej cukru jesz, tym szybciej pojawiają się efekty starzenia. Najbardziej narażone na uszkodzenia są kolagen i elastyna – włókna białkowe, które utrzymują skórę jędrną i elastyczną.

Odkryj zalety oczyszczania

Nie da się całkowicie usunąć syntetycznych substancji chemicznych ze środowiska, gdyż są one w powietrzu, żywności, wodzie pitnej, dywanach, farbach ściennych, wypełnionych pianką meblach i w wielu produktach gospodarstwa domowego

Świetny sposób, aby poprawić swoje zdrowie to oczyszczenie organizmu z toksyn i ich akumulacji wykonując program detoksykacji.

1. Przygotowanie detoksu

  • Detoks może powodować silne fizyczne, jak i psychiczne reakcje, więc zaplanuj dietę z dużym wyprzedzeniem.
  • Usuń z jadłospisu herbatę, kawę, cukier, chleb, mięso, alkohol i tytoń na tydzień przed podjęciem detoksu.
  • Jeśli masz jakiekolwiek problemy zdrowotne zawsze najpierw skonsultuj się z lekarzem.
  • Jeśli jesteś w ciąży nie stosuj poniższej diety, ale wzbogać swoją dietę dużą ilością owoców, warzyw, herbat ziołowych i wody, a także odstaw kawę i alkohol.

2. Dzień pierwszy

Rano – wypić szklankę ciepłej wody (200 ml) z sokiem z połowy cytryny organicznej.

Reszta dnia – jedz winogrona organiczne, gdy poczujesz głód. Postaraj się zjeść, co najmniej 1 kg winogron.

Pij dużo wody butelkowanej lub filtrowanej, herbaty ziołowe (rumianek, czystek, ostropest, a także spróbuj mięty pieprzowej lub imbiru) oraz świeżo wyciśniętych soków organicznych, rozcieńczonych z marchwi, selera i jabłek w ciągu dnia. Minimum 8 szklanek (200 ml każda).

3. Dzień drugi

Rano – wypić szklankę ciepłej wody (200 ml) z sokiem z połowy cytryny organicznej.

Reszta dnia – filtrowana lub butelkowana woda, herbatki ziołowe i naturalne soki roślinne. Rozcieńczone soki z wodą: jedną część soku roślinnego na jedną część wody. Minimum 8 szklanek (200 ml każda).

4. Dzień trzeci

Rano – jak najwięcej surowych owoców organicznych, jakich chcesz. Pij dużo wody butelkowanej lub filtrowanej i herbat ziołowych.

Obiad – sałatka z organicznych warzyw, może być surowsi lub lekko gotowane. Pij dużo wody butelkowanej lub filtrowanej i herbat ziołowych.

Kolacja – zupa jarzynowa. Pij dużo wody butelkowanej lub filtrowanej i herbat ziołowych.

Dieta oczyszczająca to doskonały sposób na rozpoczęcie zdrowego stylu życia.

 

Co widać na twarzy

Według starożytnych metod uzdrawiania – Ajurwedy, twoja twarz jest zwierciadłem umysłu i ogólnego stanu zdrowia. Różne części twarzy również korelują z różnymi organami ciała i ich indywidualnym zdrowiem:

  • czerwony, bulwiasty, tłusty nos, może wskazywać na wysokie ciśnienie krwi, choroby serca i wątroby lub nadmiar alkoholu,
  • żółte zabarwienie skóry może wskazywać zaburzenia wątroby, pęcherzyka żółciowego i trzustki, a także śledziony.
  • blada twarz i policzki mogą wskazać słabe ukrwienie i anemię,
  • pęknięcia w kącikach ust to niedobór witaminy B2 i zaburzenia trawienia.

Jeśli zauważysz, że dany obszar twarzy wygląda nieregularne, może to być więcej niż tylko powierzchowna wada. Zdrowy styl życia może przywrócić Twój wygląd do dawnej kondycji.

Płaszcz kwasowy

Skóra i włosy są chronione przez cienką warstwę lepkiego płaszcza kwasowego, utworzonego z sebum, potu i kwaśnych wydzielin produkowanych przez „dobre” bakterie. Płaszcz kwasu tworzy wrogie środowisko dla szkodliwych bakterii, które preferują środowiska zasadowe.

Każde zakłócenie funkcjonowania kwaśnego płaszcza – np. nadmiar światła słonecznego, nieodpowiednia dieta, alkaliczne produkty do pielęgnacji skóry, szorowanie i silne detergenty – ingerują w warstwę ochronną skóry i niszczą płaszcz kwasowy.

W efekcie prowadzi do odwodnienia, szorstkości i podrażnienia, jak i może doprowadzić do powstania skóry wrażliwej lub trądzikowej. Korzystanie z produktów do pielęgnacji skóry o zrównoważonym pH, które nie zawierają SLS jest dobrym sposobem, aby chronić płaszcz kwasowy, który jest niezbędny do obrony przed infekcjami mikrobiologicznymi.

Podstawy pielęgnacji

Twoja skóra ciągle się zmienia – pogoda, klimat, zdrowie i dobre samopoczucie emocjonalne wpływają na sposób, w jaki Twoja skóra wygląda i się czuje. Zdrowy styl życia wymaga także właściwych zabiegów pielęgnacyjnych.

Do pielęgnacji skóry, używaj produktów, które są pełne odżywczych składników i wolne od syntetycznych substancji chemicznych. To pomoże doprowadzić skórę do stanu równowagi w sposób naturalny.

  1. Oczyszczanie

Niezbędne w ramach swojej codziennej pielęgnacji jest oczyszczanie. Usuwaj brud, sebum, tłuszcz i zanieczyszczenia z powietrza ze skóry. Powinno to być wykonywane przez co najmniej minutę lub dwie, dwa razy dziennie.

W zależności od typu cery można wybierać spośród wielu różnych rodzajów środków czyszczących:

Balsamy oczyszczające – półstałe i na bazie oleju, idealne dla skóry suchej.

Środki czyszczące w kremie – konsystencja bogatego kremu nawilżającego jest świetnym i wszechstronnym rozwiązaniem.

Środki czyszczące płynne – lekkie, idealne dla osób z skórą tłustą lub trądzikową (unikaj pieniących środków czyszczących, które zawierają wysuszające alkohole i SLS).

  1. Złuszczanie

Wiele osób pomija ten krok w ich pielęgnacji skóry, ale przynosi on niemal natychmiastową różnicę. Przez usunięcie nadmiaru martwych komórek skóry, poprawia się struktura Twojej cery i pozwalasz kosmetykom na głębszą penetrację.

  • złuszczają cerę raz lub dwa razy na tydzień,
  • stosuj delikatny peeling z drobnymi naturalnymi ziarnami takimi jak bambus czy zmielone pestki moreli,
  • unikaj peelingów, które zawierają plastikowe mikro-perełki, zanieczyszczają one naszą gospodarkę wodną,
  • z wiekiem nasza odnowa komórek spowalnia, a skóra zaczyna być bez życia – zwiększ złuszczanie, aby odzyskać blask.
  1. Nawilżanie

  • Należy nawilżać każdy typ skóry. Korzystaj z naturalnych balsamów, które są bogate w składniki odżywcze z roślin, zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się i pomagają zrównoważyć naturalną produkcję sebum, pozostawiając skórę elastyczną, miękką i jędrną.
  • Natychmiast zastosuj balsam po oczyszczaniu, gdy skóra jest jeszcze wilgotna (jest to szczególnie ważne dla starszej skóry, gdy włókna kolagenu i elastyny ​​są mniej skuteczne w zatrzymywaniu wilgoci).
  • Nie przesadzaj z natłuszczaniem, ponieważ może to spowodować zatkanie porów.
  • Użyj na noc odżywczego oleju do twarzy na bazie dzikiej róży i jojoba. Alternatywnie można użyć lekkiego nawilżającego kremu ​​na noc zawierającego naturalne kwasy owocowe.

Zatrzymaj czas…

Tempo, w jakim skóra zmienia się z wiekiem, zależy od kilku czynników. Starzenie jest naturalne, spowodowane przez skutki grawitacji, zmiany hormonalne i sam upływ czasu, którego nie da się uniknąć, ale są rzeczy, które możemy zrobić, aby zapobiec przedwczesnemu starzeniu się skóry.

  • Naturalnie pielęgnuj skórę, najlepiej za pomocą kosmetyków organicznych.
  • Stosuj zdrowe diety z dużą ilością antyoksydantów.
  • Chroń skórę przed czynnikami zewnętrznymi, takimi jak uszkodzenia UV i dym papierosowy.
  • Śpij na plecach, aby uniknąć rozwoju zmarszczek spowodowanych przez wielokrotnie zagniecenia skóry. przez poduszkę.

Przeciwzmarszczkowy trening twarzy

Z wiekiem nasze mięśnie twarzy osłabiają i nasza skóra staje się „luźna”. Podobnie jak ćwiczenia gimnastyczne stymulują mięśnie i siłę, ćwiczenia twarzy pomagają budować mięśnie twarzy, poprawiają krążenie i ożywiają zmęczoną skórę.

Fitness twarzy

Spójrz w lustro robiąc następujące ćwiczenie:

  • Uśmiechaj się jak najszerzej zachowując usta zamknięte tak, aby twoje kąciki ust były jak najbliżej uszu!
  • Następnie zmarszcz nos i zobacz jak mięśnie policzkowe przesuwają się w górę, i policzyć do 5.
  • Powtórz 10 razy.

Uroda „emocjonalna”

Wewnętrzny spokój to podstawa zewnętrznej urody, natomiast stres może zrujnować zdrowie i wygląd. Matowe włosy, łamliwe paznokcie, przyrost masy ciała i wszystkie zmarszczki mogą być spowodowane przez stres, więc jest to bardzo ważne, aby zmniejszać go w jakikolwiek sposób, w jaki jest to możliwe.

Porady, aby pokonać stres:

  • Zrób sobie przerwę pięć minut – wyjdź na zewnątrz, przeglądaj czasopisma lub się zdrzemnij.
  • Zjedz banana, aby zwiększyć poziom serotoniny.
  • Pomyśl o czymś zabawnym – podczas śmiechu można zwiększyć poziom endorfin (hormonów szczęścia) w organizmie.
  • Unieś ramiona i rozciągnij je nad głową, aby zrelaksować się napięte plecy i sztywne ramiona.
  • Ćwicz regularnie.
  • 20 minut energicznego spaceru rano poprawia nastrój na resztę dnia.

Pamiętaj, że zdrowy styl życia to wybór nie tylko lepszego wyglądu, ale i samopoczucia.

Jeśli macie jakieś uwagi do tekstu lub własne doświadczenia to chętnie je poznamy. Zachęcamy do komentowania w polu poniżej.

Prosimy o wsparcie naszej pracy!

Jeżeli podoba Ci się treść na naszej stronie

pomóż nam i polub nas na Facebooku!

DZIĘKUJEMY!