Jak zwiększyć ruch organiczny na stronie – 20 wskazówek

ruch organiczny

Obecnie ruch organiczny na stronie jest jedną z najważniejszych kwestii dla webmasterów, większości dużych marek oraz stron internetowych. Podążając za poniższymi prostymi wskazówkami, będziesz mógł zwiększyć ruch na swojej stronie w sposób organiczny. 

Ruch organiczny to tzw. ruch z wyszukiwarek. W odróżnieniu od ruchu z reklamy, ruchu z odnośników i portali społecznościowych ma on zwykle największe znaczenie dla sukcesu danej działalności internetowej. Uzyskanie jednak dobrej pozycji w wyszukiwarce nie jest wcale łatwe i wymaga bardzo wielu równolegle prowadzonych działań.

1. Komentarze na blogach

Zależą one od treści twojej witryny. Poszukaj stron o tematyce podobnej do twojej i pozostaw tam wnikliwe, rzeczowe komentarze, odnosząc się do własnej strony – możesz też zamieścić do niej link. Napędzi to ruch organiczny na twojej witrynie.

2. Stwórz swoją stronę na Facebooku

Mając profil na Facebooku, na którym regularnie zamieszczasz informacje na temat swojej strony, również wygenerujesz ruch organiczny. Jest to działanie skuteczne, gdyż posty na Facebooku będą bardziej widoczne ze względu na to, że wyświetlą się w aktualnościach twoim obserwatorom. Upewnij się, że zamieszczasz w postach linki do twojej strony. Dzięki temu odbiorcy zostaną tam przekierowani, gdy będą wyświetlać nowe posty. Użycie osobistego profilu na Facebooku w celu wygenerowania polubień dla twojej strony jest strategią skuteczną i bezpłatną. Warto bowiem wiedzieć, że linki z portali społecznościowych wzmacniają pozycję w wyszukiwarkach, nawet gdy nie przynoszą ruchu bezpośredniego.

3. Zainwestuj w reklamę na Facebooku

Jeśli masz zamiar przeznaczyć pieniądze na jakąś formę reklamy, zareklamuj się na Facebooku zamiast w mediach tradycyjnych, jak gazety czy magazyny. Media tradycyjne trafiają bowiem do losowego odbiorcy, tymczasem Facebook skupia się na specyficznych cechach demograficznych oraz polubieniach użytkowników. Oznacza to, że twoja strona zyska wyspecjalizowane grono odbiorców, którzy z większym prawdopodobieństwem zainteresują się jej treścią. Wyszukiwarki treści, takie jak Google docenia takie działanie i z czasem umożliwią większy ruch organiczny na twojej stronie.

4. Utrzymuj aktywne konto na Twitterze

Regularnie aktualizowane konto na Twitterze to efektywny sposób na wygenerowanie ruchu na twojej stronie. Trendy na Twitterze mogą stać się skutecznym narzędziem w tej kwestii. Śledź aktualnie trendujące słowa i regularnie zamieszczaj nowe informacje z ich wykorzystaniem, gdy tylko dany trend pokryje się z profilem twojej strony.

5. Filmiki na YouTube jako darmowa reklama

W zależności od treści twojej strony, filmiki na YouTube mogą stać się znakomitym sposobem na napędzenie ruchu. Zamiast zastanawiać się nad reklamą w telewizji, która może okazać się sporą inwestycją, skup się na owym darmowym medium, które jest w stanie wypromować dostarczane przez ciebie treści oraz samą stronę. Dzięki takim działaniom ruch organiczny będzie się zwiększał, nawet gdy filmiki na YouTube nie będą miały zbyt wielkiej oglądalności.

6. Poświęć uwagę słowom kluczowym

Aby osiągnąć wysoki poziom optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek, kwestią podstawową jest przywiązywanie wagi do ilości słów kluczowych, stosowanych w materiałach, które zamieszczasz na swojej witrynie. Narzędzie propozycji słów kluczowych Google jest skutecznym środkiem do oceny trafności słów kluczowych w związku z konkretnymi treściami. Nadużywanie słów kluczowych może zakłócić naturalny przepływ postów, z kolei ich kreatywne i elokwentne wykorzystanie w ramach zamieszczanych przez ciebie treści sprawi, że twoja strona stanie się łatwo dostępna za pośrednictwem wyszukiwarek takich jak Google.

7. Mądre użycie hiperłączy

Dobrze jest umieścić w różnych miejscach na stronie linki do innych postów na niej zamieszczonych. Sprawi to, iż jeśli jakiś konkretny element czy post na twojej stronie przyciągnie dużą liczbę odbiorców, będą oni automatycznie kierowani do innych jej części. Dzięki temu zapewnisz sobie lojalną widownię i zwiększony ruch organiczny na stronie.

8. Bierz udział w dyskusjach na forach tematycznych

Fora są doskonałym miejscem do testowania nowych pomysłów, biorąc pod uwagę specyficzne pole zainteresowań twojej strony. Gdy uda ci się ustalić, jakie treści interesują regularnych użytkowników forum, będą oni mogli stać się również regularnymi gośćmi i promotorami twojej strony. Pamiętaj, że zwiększona ilość odnośników zawsze pozytywnie wpływa na ruch organiczny na twojej stronie.

9. Zostań gościnnym blogerem

Na całym świecie istnieje mnóstwo popularnych stron internetowych, które zachęcają blogerów do gościnnego pisania dla nich. Przykładowo, The Huffington Post pozwala każdemu zamieszczać wpisy na blogu i przytacza informacje dostarczone przez gościnnie blogujących wraz z linkiem do strony internetowej. Takie działania skierują odwiedzających popularną witrynę na twoją stronę, sprzyjając generowaniu dużego organicznego ruchu.

10. Zaproś eksperta w twojej dziedzinie na swoją stronę

Niezależnie od tego, czy zamieścisz na stronie wywiad z ekspertem, poprosisz go o gościnny wpis, czy też użyjesz fotografii z nim, wszystkie tego rodzaju działania wygenerują ruch organiczny. Jest to taktyka wykorzystywana przez większość mediów okołocelebryckich oraz stron związanych z rozrywką, jednak jej skuteczność nie ogranicza się tylko do tych dziedzin. Oprócz tego każdy, kto będzie szukał informacji na temat danego eksperta, zostanie skierowany na twoją stronę.

11. Stwórz regularnie aktualizowane listy mailingowe

Ta prosta metoda zagwarantuje ci, że określona grupa osób będzie regularnie otrzymywać informacje na temat twojej strony. Z pewnością zwiększy to ruch, lecz również pomoże ci stworzyć grono lojalnych odbiorców. Jako że email ma bardziej osobisty wydźwięk, twoi obserwatorzy będą mieli ochotę na bardziej regularne wizyty na twojej stronie. Dzięki temu zwiększy się również ruch organiczny, gdyż wyszukiwarka zauważy większą różnorodność naturalnego ruchu kierowanego na twoją stronę.

12. Zaoferuj ekskluzywne dokumenty elektroniczne

Ich dobór będzie zależeć od profilu twojej strony. Niezależnie od tego, czy będą to broszury, magazyny, czy e-booki, wygenerują ruch na stronie, gdyż coraz więcej ludzi będzie chciało ściągnąć z niej owe dokumenty. Bogactwo i różnorodność treści sprawia, że strona jest lepie postrzegana przez wyszukiwarki i winduje w górę jej pozycje na poszczególne frazy kluczowe.

13. Zapisz się na strony z pytaniami i odpowiedziami

Strony odpowiadające na pytania to obszar nieco bardziej specyficzny niż gościnne blogowanie. Dzięki temu są one w stanie wygenerować spory ruch, gdyż ludzie, którzy otrzymają od ciebie odpowiedzi na konkretne pytania, z większym prawdopodobieństwem odwiedzą twoją stronę. Szczególnie skuteczna na tym polu były strony typu Yahoo Answers.

14. Pamiętaj o czasie publikacji treści

Zapamiętaj sobie, do jakich stref czasowych należy twoja widownia. Jeśli będziesz zamieszczać posty w czasie, gdy większość z odbiorców będzie offline, nie uzyskasz zbyt dużej liczby odwiedzin. Istnieją bezpłatne narzędzia, które pomogą ci ustalić, do jakiej strefy czasowej zalicza się większość twoich gości.

15. Ustal sobie harmonogram

Ustalenie harmonogramu dla strony internetowej zachęci czytelników do ponownych odwiedzin w określonych porach ze względu na zainteresowanie określonymi treściami. Regularny ruch kierowany zwiększa również ruch organiczny, gdyż podnosi prestiż strony w oczach wyszukiwarki treści.

16. Śledź na bieżąco wszelkie udoskonalenia w branży, którą zajmuje się twoja strona

Wiele osób zainteresowanych jest nowościami. Jeśli będziesz na bieżąco z informacjami, zyskasz więcej odwiedzin.

17. Zainwestuj w konsultacje na temat optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek

Zależnie od tego, ile jesteś w stanie zainwestować w swoją stronę, możesz zdecydować się na profesjonalne konsultacje na temat technik optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Dostarczą ci one informacji na temat specyficznych procedur, które zwiększą ruch organiczny na stronie.

18. Zwracaj uwagę na meta tytuły

Wyszukiwarki wykorzystują meta tytuły do decydowania, do jakiej kategorii należy zaliczyć daną stronę. Upewnij się, że twój meta tytuł zawiera opis strony oraz link do niej. Powinna się tam znaleźć nazwa strony, produkty, które oferuje (jeśli oferuje jakiekolwiek) oraz twoje położenie geograficzne.

19. Różne adresy URL dla każdej strony

Upewnij się, że każda strona na twojej witrynie ma inny adres URL. Składa się on z nazwy domeny, po której występuje ukośnik, po nim zaś nazwa konkretnej strony. Umieszczenie w adresie URL słów kluczowych dodatkowo zwiększy ruch organiczny.

20. Bądź konsekwentny

Im więcej aktualizacji na twojej stronie, tym większa szansa przyciągnięcia widowni. Brak nowych treści prowadzi do zaniku ruchu, z kolei regularne aktualizacje go napędzają.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

Prosimy o wsparcie naszej pracy!

Jeżeli podoba Ci się treść na naszej stronie

pomóż nam i polub nas na Facebooku!

DZIĘKUJEMY!