Absolutnie zakazane kolacje

kolacje

Zdrowe odżywianie jest podstawą nie tylko utrzymania zdrowia i dobrej kondycji, ale także dobrego samopoczucia. Wiadomo, że nie należy się przejadać i jeść w regularnych odstępach czasu. Dla wielu kluczowym aspektem są kolacje, czyli posiłki po całym dniu pracy. Czego należy unikać, by czuć się dobrze i nie zaszkodzić swojemu zdrowiu?

Zdrowe odżywianie obejmuje nie tylko to co jemy, ale też kiedy i w jakich ilościach. Szczególnie ważne jest to w kwestii wyboru kolacji. Istnieje bowiem lista produktów, których absolutnie nie wolno jeść na kolację. Dlaczego? Ponieważ nadwyrężają układ pokarmowy, wywołują niestrawność, dodają kilogramów i utrudniają spokojny sen. Oto one.

  1. Czerwone mięso – ma ono wysoką zawartość tłuszczu oraz białka, które organizm trawi większą ilość czasu. W związku z tym w nocy organizm nie będzie wypoczywał, lecz skupi się na trawieniu posiłku. Po takiej kolacji rano ciężko jest czuć się wypoczętym. Jeżeli odczuwasz potrzebę zjedzenia mięsa, to postaw na mięso białe.
  1. Tłuste przekąski – ta sama zasada co powyżej. Jedząc tłuste rzeczy obciążamy niepotrzebnie żołądek. Poza tym produkty tłuste wywołują uczucie sytości i często utrudniają sen. Warto też pamiętać, że tłuszcz organizm trudniej spala i może on zamienić się w dodatkowe kilogramy. Warto zatem unikać w tym wypadku również tłustych serów, stawiając ostatecznie na mozzarellę.
  1. Fasola – warzywa są zdrowe, jednak tutaj też potrzebny jest umiar. Fasola jest źródłem błonnika, który spożyty w zbyt dużej ilości na noc może wywoływać wzdęcia oraz nieprzyjemny ból jelit. W związku z tym warto unikać też innych produktów bogatych w błonnik, takich jak groch czy orzechy.
  1. Czekolada i czekoladowe batonyczekolada często zawiera takie składniki jak kofeina i teobromina, które utrudniają spanie. Poza tym są to produkty słodkie, zawierające cukier i tłuszcz. Organizm może ich nie strawić i będą odkładać się w postaci dodatkowych kilogramów, a także podwyższą poziom glukozy we krwi.
  1. Alkohol – początkowo może powodować senność, ale jakość snu jest zdecydowanie gorsza po spożyciu alkoholu. Przede wszystkim zaburzony zostaje wskaźnik REM, który odpowiada za pamięć i odbudowę komórek. Poza tym alkohol rozluźnia nazbyt mięśnie, co może utrudniać oddychanie.
  1. Kawa – kofeina działa pobudzająco i w tym celu pijemy kawę w ciągu dnia. Jednak kawa wypita wieczorem zadziała tak samo, co utrudni zaśnięcie i będzie zakłócało sen. Ponieważ trudno po kawie o głęboki sen, rano odczuwa się większe zmęczenie.
  1. Gazowane napoje – do kolacji nie należy też pić gazowanych napojów, gdyż zakłócają one pracę żołądka. Gaz, a także słodziki zawarte w takich napojach mogą wywoływać zgagę oraz wzdęcia. Czasami zawierają też kofeinę, która pobudza organizm. Napoje gazowane utrudniają zaśnięcie i uniemożliwiają spokojny sen.

Warto zatem unikać kolacji zawierających takie produkty. Jednocześnie warto poszukać przepisów, które pozwolą przygotować smaczne i zdrowe kolacje. Idealnie nadają się do tego różne książki.

Źródło: accommo.pl

Prosimy o wsparcie naszej pracy!

Jeżeli podoba Ci się treść na naszej stronie

pomóż nam i polub nas na Facebooku!

DZIĘKUJEMY!