Dieta dyniowa idealna dla utraty wagi jesienią

dieta dyniowa na jesień

Dynia jest niezwykle przydatnym i zdrowym produktem dietetycznym. Wciąż jeszcze dosyć rzadko dodajemy ją do naszych potraw, a szkoda.

To wspaniałe niskokaloryczne warzywo, w dziewięćdziesięciu procentach składa się z wody, a przy tym jest bogate w błonnik, beta -karoten i witaminy. Dieta dyniowa to wspaniała propozycja na sezon jesienny.

Żeby nauczyć siebie do jedzenia tego pysznego warzywa, można zacząć dodawać kawałki pieczonej dyni do tradycyjnych sałatek warzywnych. Współcześni afrykańscy dietetycy zalecają jeść dynię co najmniej dwa razy w tygodniu, a także zachęcają do przygotowywania potraw z dyni przed świętami, np. Bożego Narodzenia. Głównym argumentem jest cudowny wpływ na poprawę nastroju.

Po co to wszystko

Sens diety jest w tym, że w ciągu dnia należy odżywiać się tylko dyniowymi zupami i sałatkami. Na śniadanie, poleca się sałatkę z pieczonej dyni i marchwi, zaprawioną sokiem z cytryny.

Na obiad najlepiej przygotować zupę : podusić na małym ogniu, na oliwie z oliwek  dynię pokrojoną w kostkę, cukinię, marchew i cebulę , a następnie dodać pomidory , sól i paprykę chili . Gotowe warzywa najlepiej posiekać lub zmiksować blenderem, a następnie posypać  zieleniną.

Na kolację dobrze jest zrobić sałatkę z dyni z serem fetą: kostki dyni, zapieczone w piekarniku, wymieszać z serem feta, oliwkami i oregano . Dodać z octem balsamicznym i czarnym pieprzem.

W wielu przypadkach dynią można zastępować zwykłe ziemniaki. W dyni jest znacznie mniej skrobi, a ponadto jest w niej zawarta substancja, która pomaga przywracać odpowiedni poziom kolagenu i elastyny w organizmie. Od tego w znacznym stopniu uzależniona jest gładkość i elastyczność naszej skóry. Dieta dyniowa niewątpliwie znacznie wzbogaca i zwiększa różnorodność zdrowej kuchni.

Prosimy o wsparcie naszej pracy!

Jeżeli podoba Ci się treść na naszej stronie

pomóż nam i polub nas na Facebooku!

DZIĘKUJEMY!