Korzyści zdrowotne ze stosowania kaszy manny z semoliny

kasza manna z semoliny

Kasza manna z semoliny to mniej znane zmielone ziarna pszenicy durum, która jest często wykorzystywana w produkcji makaronów i kasz. Przedstawiamy 5 cudownych i najważniejszych korzyści zdrowotnych, wynikających ze stosowania tego wyjątkowego produktu spożywczego.

Podobnie jak inne produkty zbożowe z pszenicy, kasza manna z semoliny zawiera gluten, który jest niebezpieczny dla osób chorujących na celiakię. Semolina jest również znana ze swojego specyficznego smaku i tekstury. Jest to lekka potrawa, dlatego należy do grupy tych najbardziej odpowiednich posiłków spożywanych przed snem.

Podstawowe informacje żywieniowe

¼ filiżanki suchej semoliny zawiera 150 kalorii, czyli ok. 10% dziennego zapotrzebowania na energię z diey 1500 kalorii lub 8% w diecie 2000 kalorii. Większość tych kalorii, bo ok. ¾, pochodzi od zawartości węglowodanów kaszy manny.

Jak wiadomo, potrawy bogate w węglowodany to paliwo dla tkanek. Porcja kaszy manny z semoliny zawiera 5,3 g białka, które doskonale odżywia skórę i mięśnie. Kasza manna ma naturalnie niską zawartość tłuszczów, gdyż jedna porcja w przybliżeniu zawiera tylko ok. pół grama. Poniżej przedstawiamy najważniejsze substancje odżywcze, zawarte w kaszy manny z semoliny.

  • Witamina B-kompleks: Kasza manna z semoliny zwiększa pobór kilku witamin B-kompleks, w tym kwasu foliowego i tiaminy. Łącznie witamina B-kompleks wspomaga metabolizm organizmu, a także może przekształcić żywność w energię użytkową. Tiamina pomaga również w prawidłowym funkcjonowaniu mózgu oraz układu nerwowego. Kwas foliowy wspomaga produkcję czerwonych krwinek. Porcja kaszy manny zawiera 109 mikrogramów kwasu foliowego, około ¼ dziennego zapotrzebowania. Zawiera również 28% dziennego zapotrzebowania na taninę dla mężczyzn, a także 31% dla kobiet.
  • Selen: Kasza manna z semoliny jest bardzo dobrym spożywczym źródłem selenu. Organizm wykorzystuje selen w połączeniu z innymi składnikami odżywczymi, jak chociażby witamina E, jako doskonały przeciwutleniacz. Oznacza to, że zapobiega szkodliwemu utlenianiu się błon komórkowych oraz DNA. Następstwem niekontrolowanego utleniania mogłyby się rozwinąć różne choroby, w tym choroby serca. Spożywanie w pokarmach odpowiedniej ilości selenu wzmacnia układ odpornościowy, co może zapobiec wielu infekcjom. Porcja kaszy manny zapewnia 37 mikrogramów selenu.
  • Żelazo: Dodanie kaszy manny z semoliny do swojej diety pozwala również na zaspokojenie dziennej dawki zapotrzebowania na żelazo. Każda porcja zawiera 1,8 mikrogramów żelaza, co stanowi ok. 10% dziennego zapotrzebowania dla kobiet oraz 23% dla mężczyzn. Spożywanie diety bogatej w żelazo korzystnie wpływa na krążenie krwi. Wszystko to dlatego, że czerwone krwinki, których zadaniem jest dostarczanie tlenu komórkom organizmu, potrzebują żelaza do prawidłowego funkcjonowania. Żelazo pomaga również produkcję energii w komórkach, która jest niezbędna do codziennego funkcjonowania.

5 wspaniałych korzyści dla zdrowia, wynikających ze spożywania kaszy manny z semoliny

  1. Zapobiega przejadaniu

Semolina wytwarzana jest z pszenicy durum, a to oznacza, że przez dłuższy okres daje uczucie sytości, a tym samym zapobiega przejadaniu się. Kasza manna z semoliny trawi się bardzo powoli, co pozwala na trawienie większej ilości tłuszczów.

  1. Zwiększa energię

Semolina jest znana również z tego, że doskonale zwiększa energię organizmu. Jest to idealny produkt dla wszystkich tych, którzy prowadzą aktywny tryb życia. Przez cały dzień utrzymuje ciało pełne energii, co powoduje, że nie odczuwamy zmęczenia, które najczęściej nasila się w godzinach popołudniowych. Warto do naczynia z kaszą manną dodać również warzywa, które wzbogacą smak i zwiększą zawartość błonnika.

  1. Zachowuje zdrowe kości i układ nerwowy

Kasza manna z semoliny jest dobra dla zachowania zdrowych kości i układu nerwowego. Zwiększa gęstość kości, zachowując je w dobrej kondycji i gotowe do aktywności ruchowej. Zawiera fosfor, cynk i magnez, które są niezbędne dla utrzymania w zdrowiu układu nerwowego.

  1. Poprawia zdrowie serca

Kasza manna z semoliny jest doskonała również na serce. Poprawia pracę układu krążenia, a także zapobiega zawałom serca oraz niewydolności, oraz podobnym chorobom serca. Semolina jest bogata w selen, który zapobiega infekcjom i wzmacnia układ odpornościowy.

  1. Zapobiega anemii

Semolina jest doskonałym źródłem żelaza. Zawiera wystarczającą ilość żelaza, by zaspokoić zapotrzebowanie organizmu w bardzo istotnym stopniu. Stosowanie diety bogatej w żelazo poprawia krążenie krwi, z dnia na dzień zwiększając ilość niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania paliwa.

Uwaga!

Jeśli cierpisz na nietolerancję glutenu, nie spożywaj produktów z semoliny. Jeśli nie, to koniecznie spróbuj przepisów z wykorzystaniem tego produktu, a przekonasz się, jaki jest smaczny i pożywny.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł koniecznie się nim podziel. Zapraszamy również do komentowania w polu poniżej.

Prosimy o wsparcie naszej pracy!

Jeżeli podoba Ci się treść na naszej stronie

pomóż nam i polub nas na Facebooku!

DZIĘKUJEMY!