Wyjątkowe orzechy dla zdrowia i urody

orzechy

Orzechy są ważnymi suplementami w naszej codziennej diecie, które stanowią prawdziwą skarbnicę białka. Najczęściej spożywane są w postaci słodkich lub słonych przekąsek. Orzechy to przede wszystkim źródło wysokiej zawartości tłuszczu, a z tego powodu ludzie na diecie odchudzającej najczęściej omijają je szerokim łukiem. W codziennej diecie oferują wiele cennych korzyści, które są wprost niezaprzeczalne.

Korzyści zdrowotne orzechów mają bardzo szerokie podłoże. Różnią się jednak one w zależności od gatunku, jednak wiele z nich posiada pewne wspólne cechy.

Orzechy są doskonałym sposobem, aby uzupełnić nasz organizm w bardzo ważne składniki odżywcze i dają wiele korzyści zdrowotnych. Najważniejsze z korzyści, jakie możemy uzyskać z ich stosowania:

  • zwiększenie sprawności pracy mózgu,
  • utrzymanie zdrowego serca,
  • odżywianie włosów, paznokci i skóry,
  • wzmocnienie układu odpornościowego organizmu,
  • wzmocnienie kości.

Istnieje wiele różnych dostępnych odmian orzechów. Oto lista 10 najlepszych z nich, które warto włączyć do codziennej diety:

  1. Migdały

Migdały przede wszystkim działają skutecznie na funkcje poznawcze oraz pamięć.

Jak jeść: Zanurzyć migdały na noc przed jedzeniem, aby uzyskać maksymalne korzyści. Migdały staną się dwukrotnie większe i powinny być spożywane wraz ze skórą, która jest cienka jak papier.

Korzyści: Migdały zawierają pewne związki regulujące wydzielanie hormonu dopaminy w mózgu. Dopamina wyostrza pamięć, poprawia nastrój i pomaga w rozwoju mózgu.

  1. Orzeszki ziemne

Orzeszki ziemne są jadane prażone, solone lub gotowane. Chociaż w rzeczywistości nie są orzechami, tylko rodzajem rośliny z gatunku roślin strączkowych.

Jak jeść: Niewielka garść, dwa razy w tygodniu jest korzystna, nawet dla kontrolujących wagę.

Korzyści: Orzeszki ziemne przede wszystkim zawierają dobre tłuszcze, które utrzymują elastyczność skóry i sprawiają, że ​​wygląda młodziej. Zawierają mangan, który reguluje poziom cukru we krwi. Zwiększają pamięć i pomagają w depresji.

  1. Orzechy nerkowca

Orzechy nerkowca jadane są na całym świecie i stosowane w różnych słodkich i pikantnych potrawach.

Jak jeść: Jedz je osobno lub dodaj je do swojego ulubionego deseru. Pasują również do curry, wielu dań azjatyckich i sałatek.

Korzyści: Mimo, że ludzie boją się wysokiej zawartości tłuszczu, orzechy nerkowca zawierają głównie jednonienasycone kwasy tłuszczowe, co jest dobre dla zdrowia serca. Ich spożywanie, także zmniejsza poziom złego cholesterolu we krwi. Nerkowce sSą bogate w miedź, cynk i selen.

  1. Pistacje

Pistacje to zielone orzechy, które zapewniają doskonałe właściwości zdrowotne.

Jak jeść: Solone lub nie. Można dodawać do rożnych deserów i przekąsek.

Korzyści: Pistacje mają zerowy poziom cholesterolu i obniżają poziom glukozy we krwi. Są również bogate w cenną witaminę E.

  1. Orzechy laskowe

Orzechy są uprawiane w całej Europie, Turcji i USA.

Jak jeść: Orzech laskowy dziennie to wszystko czego potrzebujesz, aby zachować zdrowie. Jedz jeden lub dwa orzechy każdego dnia.

Korzyści: Orzeszki laskowe są pełne witamin z grupy B, które pomagają w naprawie uszkodzonego DNA, produkcji czerwonych krwinek i utrzymania zdrowia. Zawierają także dużo witaminy E, która utrzymuje piękne włosy i skórę.

  1. Orzechy brazylijskie

Te egzotyczne orzechy należą do największych orzechów na ziemi i pochodzą z Ameryki południowej.

Jak jeść: Orzeszki brazylijskie mogą być spożywane w całości, ale nie więcej niż 2-3 razy w tygodniu. Również nie można spożywać więcej niż 6-8 orzechów na raz, gdyż są bogate w tłuszcze nasycone.

Korzyści: Orzechy brazylijskie są pełne selenu, który pomaga organizmowi trawić białko. Wykazują również właściwości antynowotworowe. Ich spożywanie utrzymuje również zdrowie prostaty i wzmacnia system odpornościowy.

  1. Kasztany

Kasztany popularne są w takich krajach jak Turcja, gdzie są sprzedawane w postaci prażonej, jako przekąski.

Jak jeść: Kasztany są bogate w kalorie, więc nie powinno się ich jeść więcej, niż 3 dziennie.

Korzyści: Słodkie orzechy dają największe korzyści zdrowotne, a nawet mają moc uzdrawiania uszkodzonych naczyń włosowatych. Wzmacniają kości i zęby. Łagodzą problemy z oddychaniem.

  1. Orzechy włoskie

Orzechy włoskie to przede wszystkim przekąska dla mózgu.

Jak jeść: Warto urozmaić sałatkę kilkoma posiekanymi orzechami lub po prostu jeść je jako samodzielną przekąskę. Niezależnie od wieku, można bezpiecznie spożywać orzechy o każdej porze dnia!

Korzyści: Posiadają najwyższe stężenie kwasów tłuszczowych omega-3, wśród źródeł wegetariańskich, które zmniejszają choroby wieńcowe i regulują profil lipidowy krwi.

  1. Pekan

Pekan rosną na drzewach liściastych z USA.

Jak jeść: Mogą być spożywane na surowo, w sałatkach lub deserach.

Korzyści: Zawierają dużo witaminy E, która utrzymuje skórę zdrową i jasną. Są one bogate w błonnik, witaminy A i B. Minerały takie jak mangan, miedź, żelazo i fosfor.

  1. Makadamia

Słodkie orzechy, bardzo dobre dla zdrowia.

Jak jeść: Dla liczących kalorie, zalecane jest ograniczone spożycie.

Korzyści: Są one jednym z kilku źródeł, jadalnego kwasu oleopalmitynowego na świecie, który zwiększa szybkość przemiany materii. Tak więc, mimo że mają dużo kalorii, to rzeczywiście pomagają w spalaniu zapasów tłuszczu. Zawierają również wapń, magnez, żelazo, miedź i zdrowe dla serca tłuszcze.

Orzechy to nie tylko smaczne przekąski w połowie dnia, ale są również korzyści zdrowotne. Więc na co czekasz?

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami na temat orzechów.

Prosimy o wsparcie naszej pracy!

Jeżeli podoba Ci się treść na naszej stronie

pomóż nam i polub nas na Facebooku!

DZIĘKUJEMY!