Każdy kto samodzielnie prowadzi działalność gospodarczą, praktycznie niezależnie od branży, musi zastanowić się w jaki sposób reklamować swoją firmę. Możliwości jest wiele, ale nie wszystkie formy są równie skuteczne. Wszystko zależy od branży, możliwości finansowych i celu. Przyjrzyjmy się temu problemowi nieco bliżej.
Reklama jest niezwykle ważna dla każdej firmy – niekiedy potrafi zdziałać cuda. Jej zadaniem jest zachęcenie ludzi do skorzystania z oferty firmy. Dlatego niezbędne jest nowym firmom, tym już działającym, jak i tym które mają problemy. Ale jak wybrać naprawdę dobrą reklamę? Oto kilka ciekawych możliwości.
Ulotki
Ulotki to najprostsza forma reklamy. Najlepiej sprawdza się w wypadku mniejszych firm, które działają na niewielkim terenie, np. terenie miasta. Wtedy z ulotkami można dotrzeć bezpośrednio do mieszkańców domów, którzy będą mogli zapoznać się z ich treścią. Ważne jest, by ulotka przyciągała uwagę, ale jednocześnie była prosta i przejrzysta – ludzie muszą szybko znaleźć potrzebne informacje.
Lokalna gazeta i telewizja
Firmę można również reklamować w prasie i telewizji lokalnej. To również świetny pomysł dla mniejszych firm, który pozwoli dotrzeć do bardzo dużej liczby osób. Taki przekaz zostaje zauważony i zapamiętany. Taka forma reklamy wiąże się jednak z większymi kosztami – szczególnie reklama w telewizji.
Reklamy samochodowe
Niezwykłą popularność zyskują reklamy samochodowe. Samochód można obkleić reklamówkami, które powinny być ciekawe, ale też zawierać najważniejsze dane – nazwę firmy, adres, numer telefonu. Taka reklama dostaje się w wiele miejsc i więcej osób może ją zauważyć, co zwiększa możliwości firmy.
Strona internetowa
To absolutnie numer jeden wśród reklamy. Właściwie obecnie większość firm posiada swoją stronę internetową. Jest ona niezbędna do rozreklamowania firmy. Przede wszystkim należy zadbać o jej wygląd, zawartość i przejrzystość. Osoby, które na nią trafią, mają się poczuć zachęcone do skorzystania z oferty firmy. Muszą też znaleźć wszystkie niezbędne informacje, by móc się skontaktować lub trafić do siedziby firmy. Strona internetowa firmy stanowi swego rodzaju landing page w różnych technikach reklamy internetowej. Warto o tym pamiętać.
Banery i plakaty
Bardzo popularną formą reklamy są plakaty i banery. Najlepiej znaleźć powierzchnię reklamową w pobliżu ruchliwych miejsc, a najlepiej w pobliżu skrzyżowań ze światłami. Wtedy wszyscy kierowcy oraz przechodnie, którzy się tutaj zatrzymają, będą mogli przyjrzeć się naszej reklamie. Plakaty i banery, podobnie jak ulotki muszą przyciągać uwagę, ale też jasno przekazywać odpowiednią treść.
Reklama internetowa
Możliwością przeznaczoną głównie dla firm o zasięgu krajowym są też reklamy internetowe. Docierają do naprawdę dużego grona odbiorców. Należy zadbać o to, by były ciekawe i zwracały uwagę. Powinny również udzielać konkretnych informacji. Trzeba też postarać się, by pojawiały się one na często odwiedzanych stronach.
Źródło: accommo.pl
Ja zaufałem specjalistą od reklamy, przekonało mnie ich 12-sto letnie doświadczenie, przygotowali ofertę specjalnie dla mojej firmy, dzięki czemu zyskałem nowych klientów i zwiększyłem zasięg swojej firmy.