Zdarza się, iż osoba uzdolniona pod kątem wykonywania drobnych napraw, typu złota rączka, może wykorzystać swoje umiejętności jako swój sposób na życie i zarabianie pieniędzy. Jak reklamować tego typu usługi. W jaki sposób złota rączka powinna zadbać o zaistnienie na rynku.
Jeśli jesteś zainteresowany takim rodzajem pracy, pamiętaj, iż musisz postarać się o zdobycie odpowiedniej liczby klientów, żeby się z tego utrzymać. Ustal sobie oczekiwany miesięczny dochód i określ ceny za swoje usługi typu złota rączka. Pozwoli ci to obliczyć, ilu klientów powinieneś pozyskać. Dysponując powyższymi danymi, możesz zacząć zastanawiać się, w jaki sposób przyciągnąć pożądaną klientelę.
Złota rączka a zamówienia na usługi
W życiu mało co samo przychodzi. Jeśli więc mamy jakieś zdolności lub umiejętności, zawsze należy je pokazać szerszej grupie odbiorców. Bardzo często marketing szeptany nie będzie wystarczający, bo nie zapewni zbyt wielu zamówień na usługę. Internet daje sporą szansę na rozwiniecie swojej działalności. Złota rączką powinien zatem zadbać o jakiś rodzaj marketingu, by dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów. W jaki sposób? Podpowiadamy poniżej.
Stwórz własną stronę internetową
Samodzielne tworzenie strony internetowej od początku do końca może być dosyć trudne, ale nie koniecznie. W znacznej mierze zależy to od ogólnych umiejętności informatycznych danego człowieka. Obecnie do prostej strony nie jest nawet konieczna znajomość podstaw kodowania HTML, gdyż można korzystać z darmowych i ogólnodostępnych szablonów. Jeśli jest to jednak dla ciebie zbyt skomplikowane, możesz wynająć specjalistę. Na rynku działa mnóstwo niezależnych programistów. Upewnij się tylko, że efekt końcowy wygląda profesjonalnie i wzbudza zaufanie. Zbudowanie prostych ale w pełni funkcjonalnych i wiarygodnych stron nie zajmuje dzisiaj nawet jednego dnia, dlatego ceny za taką usługę nie mogą być zbyt wygórowane.
Alternatywą jest skorzystanie z istniejących serwisów społecznościowych lub darmowych blogów, w ramach których będziesz mógł założyć własną stronę z ofertą. W najgorszym razie poinformujesz krąg swoich znajomych o nowym przedsięwzięciu. Można również samodzielnie stworzyć prostą stronę wizytówkową na platformie CMS, takiej jak WordPress. Nie jedna złota rączka poradzi sobie z takim zadaniem zupełnie samodzielnie.
Zamieść dane kontaktowe
Następnym krokiem jest zawarcie na stronie niezbędnych informacji, dotyczących kontaktu z tobą oraz co oferujesz pod hasłem złota rączka. Krótko mówiąc, twoja strona powinna zawierać wszelkie dane, których potrzebuje potencjalny klient, włączając w to opłaty, zakres świadczonych usług oraz informacje o twoim doświadczeniu. Wszystko to jest konieczne z tego względu, iż strona będzie działać jako twoje biuro w cyberprzestrzeni, do którego pokierujesz ludzi, reklamując się w sieci. Przydaje się również szeroki opis swoich usług, gdyż wielu potencjalnych klientów nie do końca może wiedzieć co obejmuje usługa typu złota rączka.
Zamieszczaj ogłoszenia w sieci
Możesz teraz rozpocząć ogłaszanie się w różnych serwisach internetowych, zarówno ogłoszeniowych, branżowych jak i społecznościowych. Wiele z nich pozwala zamieszczać ogłoszenia za darmo. Nie zapomnij określić, w jakim rejonie twoje usługi są dostępne. Do tego przydaje się zamieszczenie odpowiedniej mapki Google, wskazującej precyzyjnie umiejscowienie waszego zakładu. Pamiętaj także o aktualizacji swoich postów, gdyż starsze szybko zostaną zepchnięte w dół przez nowe.
Ogłaszaj się na lokalnych forach
Kolejne miejsce, gdzie możesz reklamować swoje usługi typu złota rączka, to fora internetowe. Zorientuj się, czy w ramach miejscowości, w której mieszkasz, działają lokalne fora. Możesz spróbować ogłaszać się za ich pośrednictwem. Spróbuj dotrzeć do tak wielu lokalnych serwisów, jak tylko jesteś w stanie. Doświadczenie wskazuje że tego typu serwisy mają dużo większą skuteczność informacyjną niż serwisy ogólnokrajowe.
Ogłaszaj się w gazetach
W końcu, rozważ zamieszczenie swojej oferty złota rączka w dziale ogłoszeń w prasie. To kosztuje, jednak w ten sposób dotrzesz do tych osób, które wciąż polegają na informacjach drukowanych na papierze. Należy się jednak skupić na gazetach i innych wydawnictwach o charakterze lokalnym i osiedlowym. Usługa typu złota rączka nie ma zwykle większego zasięgu usług i stratą czasu oraz pieniędzy byłoby zbyt szerokie reklamowanie się na rynku.
Rozprowadzaj ulotki
Warto zastosować tę metodę w przemyślany sposób. Szczególnie skuteczne będzie dostarczanie ulotek w zasięgu kilku przecznic ulic od waszego zakładu. Dobrze jest również dogadać się z lokalnymi sklepami i innymi zakładami usługowymi i zamiennie udostępniać swoje ogłoszenia i ulotki. Złota rączka to profesja szeroko definiowana, a popyt na tego typu usługi może być znaczny, szczególnie przy gęstym zaludnieniu i zabudowie miejskiej.
Złota rączka ma dzisiaj zdecydowanie więcej możliwości reklamowych niż dawniej
Mając na uwadze powyższe wskazówki, powinieneś być w stanie z łatwością zareklamować swoje usługi złota rączka – zarówno w druku, jak i w sieci. Nie powinieneś się zbyt szybko zrażać, gdyż każda usługa wymaga czasu, by zostać zauważona. Ważne jest by bieżące koszty stałe nie były zbyt wysokie, podobnie jak początkowe nakłady na reklamę i informację. Pamiętaj, że w społeczeństwie coraz bardziej profesjonalizującym się niewielu ludzi ma czas i umiejętności nawet do prostych napraw. W takiej sytuacji usługa typu złota rączka może być doskonałym strzałem rynkowym.
Jeżeli macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!
Ja się ogłaszałem tutaj i od razu miałem oferty.
Najlepiej to działa chyba tzw. „Poczta pantoflowa”, wystarczy, że komuś spodobają się Twoje usługi i zaraz się rozniesie po świecie, że ten i ten to złota rączka godna polecenia 🙂 Oczywiście do tego dochodzą również inny marketing – koniecznie reklama w internecie – bez niej nic się nie da 🙂
Zygmunt
Ja mogę polecić strone gdzie można się spokojnie zareklamować bezpłatnie.