Strona główna Biznes i pieniądze Jak napisać i sprzedać poradnik

Jak napisać i sprzedać poradnik

234
0
PODZIEL SIĘ
poradnik
Poradnik to dobry biznes gdy dotyczy niszowych treści i oryginalnego spojrzenia na problem

Internet to prawdziwa kopalnia pieniędzy… ale nie dla wszystkich. Wielu ludzi próbuje swoich sił na wiele sposobów, a jednym z nich jest własny poradnik i jego sprzedaż. Co warto wiedzieć o tej formie zarobkowania?

Internet daje nam ogromne możliwości zarobkowe bo kryje się w nim wielki potencjał. Nie każdy jednak potrafi go wykorzystać. Z pewnością jest coś, co potrafisz robić. Informacja, którą mógłbyś podzielić się ze światem. Wystarczy, że napiszesz poradnik, a później go sprzedasz. Jak się do tego zabrać?

1. Znajdź niszę

Naprawdę uważasz, że napisać poradnik to niezwykle trudna sprawa – Bardzo się mylisz. Nie musisz być wielkim znawcą żadnej dziedziny. Wystarczy, że nieco się wczytasz. Dodatkowo musisz mieć jakiś plan, który będziesz systematycznie realizować. Po pierwsze, znajdź niszę. Jeżeli twój poradnik będzie nudny jak flaki z olejem, nikt się nim nie zainteresuje. Dlatego musisz odkryć temat, na który jest zapotrzebowanie.

Tytuł powinien być wielkim skrótem całego tekstu, zachęcającym do zakupu potencjalnego odbiorcę. Nie pisz o ogółach. Chcesz się skupić na biznesie? Naucz czytelnika, w jaki sposób mogą zdobyć zaufanie klienta zamiast przekazywać im wiedzę o tym, jak realizować się w biznesie i osiągać sukcesy. Twój poradnik musiałby być wtedy prawdziwą epopeją. A odbiorca będzie szukał czegoś z prostym przekazem. Do „połknięcia” w ciągu kilku godzin. Lepiej więc napisać kilka poradników z danej dziedziny, uogólniając każdy z nich do konkretnego pojęcia.

2. Stwórz plan

Nie zawsze musisz mieć wenę, pisać z polotem i obmyślać kolejne punkty do planu, którego właściwie nie ma. Jeżeli wpadłeś na jakiś pomysł, i potrafisz w tej chwili sformułować jakiś konspekty czy zarys twojego poradnika, zrób to najprędzej jak tylko możesz. Nie musi to być szczególnie rozbudowany plan, wystarczy, że wypunktujesz wszystko o czym warto napisać. Wystarczy, że zapiszesz sobie główne punkty – nie koniecznie dopisując do nich podpunkty. W następnym etapie po prostu wypełnisz je treścią.

3. Zastanów się, kiedy możesz pisać

Powinieneś ustalić realny czas, w którym jesteś w stanie skończyć swój poradnik. Nie staraj się go naciągać, twoje słowa i rady powinny być przemyślane, bo kiedy zdecydujesz się wydać poradnik nie będziesz już miał okazji wprowadzić w nim żadnych zmian. Dodatkowo musisz też wziąć pod uwagę, że napisanie tekstu to nie wszystko, będziesz go później poddawał edycji i korekcie, przyjmij więc jakiś realny termin jako datę wydania poradnika.

4. Pora na pisanie

Nie musisz już myśleć o planach i konspektach, teraz możesz nareszcie rozpocząć pisanie. Nie przejmuj się literówkami, daj sobie spokój z gramatyką i stylistyką. Na poprawę przyjdzie jeszcze czas. Teraz po prostu pisz, żeby nie wyleciała tobie z głowy żadna ważna informacja. Są osoby, które nie potrafią tak podejść do sprawy, czytają wielokrotnie napisany fragment i odruchowo poprawiają, tracąc cenny czas, po czym okazuje się, że piszą swój poradnik już tak długo, a nadal tkwią praktycznie w tym samym miejscu. I wtedy przychodzi moment, w którym wiele osób rezygnuje. Dlatego tak ważne jest to, by po prostu pisać, a korektę zostawić sobie na sam koniec.

5. Korekta

To właśnie chwila dla perfekcjonistów, ale każde dzieło trzeba przecież dopracować. Jest to czas na wielkie poprawianie, zarówno stylistyki, jak i ortografii czy też interpunkcji. Wiele programów poprawia błędy samoistnie, niestety mimo to trafiają się jeszcze jakieś literówki. Jeżeli nie masz pewności, że twój poradnik nie zawiera już żadnych błędów, możesz poprosić kogoś o pomoc w sprawdzeniu poprawności treści.

6. Sprzedaj

To nie łatwa sztuka. Najpierw musisz wydać swój poradnik. Możesz to zrobić samodzielnie lub poszukać kogoś, kto zdecyduje się to zrobić. Wprawdzie będzie to pewna inwestycja, ale zwróci się w najbliższym czasie, bo przecież napisałeś poradnik po to, żeby sprzedać go potencjalnym odbiorcom.

W tym celu możesz wejść we współpracę z bloggerami czy też z właścicielami innych stron, którzy zaprezentują za ich pośrednictwem twój produkt i zachęcą do zakupu. Ale możesz również próbować sprzedać swój poradnik samodzielnie, za pośrednictwem for internetowych czy też portali ogłoszeniowych.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji o tym skąd brać motywację do odchudzania!

Dodaj swój komentarz