Strona główna Biznes i pieniądze Media społecznościowe – 10 praw marketingu

Media społecznościowe – 10 praw marketingu

580
0
PODZIEL SIĘ
media społecznościowe
w mediach społecznościowych panują inne prawa marketingu

Odpowiednie wykorzystanie potęgi zamieszczanych w Internecie treści oraz niewyobrażalne możliwości, jakie dają media społecznościowe jest w stanie w zupełnie spektakularny sposób rozszerzyć grono twoich odbiorców i klientów. Jednakże początki bez doświadczenia czy jakichkolwiek podstaw mogą okazać się trudne. Zobacz najważniejsze prawa panujące w sferze nowych mediów.

Na początek warto sobie uzmysłowić jak bardzo ważne jest, aby poznać podstawowe zasady rządzące marketingiem w mediach społecznościowych. Biorąc pod uwagę 10 wymienionych poniżej praw, będziesz w stanie podnieść atrakcyjność swojej oferty i zapewnisz sobie lepszą pozycję na starcie. Zbudujesz solidne podstawy, by pracować lepiej dla swoich klientów, marki i – co chyba najważniejsze – zawartości swojego portfela.

Oto krótki poradnik jak zrobić szum wokół marki w mediach społecznościowych i znacznie zwiększyć swoje wpływy na konto.

Prawo słuchania

Sukces w marketingu treści oraz w mediach społecznościowych wymaga przewagi słuchania nad mówieniem. Musisz zagłębić się w treści zamieszczane przez twoją grupę docelową i włączyć się w dyskusje, aby dowiedzieć się, co jest dla niej ważne. Tylko w ten sposób będziesz w stanie stworzyć atrakcyjne treści i nawiązać konwersację, która przyniesie odbiorcom jakąś wartość, nie zaś kolejną porcję szumu informacyjnego. Media społecznościowe to przede wszystkim doskonały feedback dla twojego biznesu.

Prawo skupienia

Lepiej się wyspecjalizować niż rozmieniać się na drobne. Wysoko wyspecjalizowana strategia marketingowa, której celem jest zbudowanie silnej marki, ma większą szansę na powodzenie niż szeroko zakrojone działania, będące próbą zadowolenia wszystkich. Segmentacja runku to podstawa strategii marketingu, obejmującego media społecznościowe. Pozwala ona nie tylko skuteczniej docierać do odbiorców, ale również tworzyć przekazy o znacznie większej jakości i wartości.

Prawo jakości

Media społecznościowe pokazują wyraźnie, że jakość ma znaczną przewagę nad ilością. Lepiej mieć 1000 odbiorców, którzy czytają, udostępniają i komentują niż 10 tysięcy osób, które raz zajrzą i więcej się nie pojawią. Ten element jest już wykorzystywany w strategiach marketingowych wielkich koncernów, coraz częściej angażujących do swoich kampanii najlepszych blogerów. Dzięki temu mogą docierać do znacznie węższych grup odbiorców, jednak o wiele bardziej zaangażowanych w danej problematyce.

Prawo cierpliwości

Sukces w marketingu bazującym na mediach społecznościowych nie przychodzi z dnia na dzień. Oczywiście zdarzają się spektakularne wyjątki, jednak bardziej prawdopodobne, że będziesz musiał poświęcić trochę czasu, aby osiągnąć zadowalające wyniki. Media społecznościowe wymagają stałego budowania reputacji, poprzez ciągłą i wartościową obecność w publicznym przekazie.

Prawo łączenia

Jeśli będziesz zamieszczał ciekawe, atrakcyjne treści i pracował nad budowaniem bazy zaangażowanych odbiorców, oni z kolei będą dzielić się owymi treściami z własnym gronem obserwujących na Twitterze, Facebooku, LinkedIn, na własnych blogach oraz w różnych innych miejscach.

Dalsze udostępnianie i komentowanie twoich treści tworzy nowe punkty wyjścia dla wyszukiwarek, dzięki czemu treści owe wyświetlają się wyżej po wpisaniu słów kluczowych. Z kolei im łatwiej dostępne one będą, tym szybciej mnożyć się będą wspomniane punkty wyjścia, idąc w setki, a nawet tysiące. Jak wiadomo kluczowym czynnikiem sukcesu w Internecie jest doskonała widoczność serwisów w wyszukiwarce internetowej, głównie Google. Warto zatem zauważyć bardzo szybko rosnące znaczenie mediów społecznościowych dla efektu pozycjonowania treści.

Prawo wpływu

Poświęć trochę czasu na znalezienie osób o dużych wpływach w sieci w obrębie twojego pola zainteresowań, których treści mają szeroki krąg odbiorców i które są skłonne zainteresować się twoją ofertą. Nawiąż z nimi kontakt i postaraj się zbudować relacje.

Jeśli zostaniesz przez takie osoby dostrzeżony i uznany za kompetentne, interesujące źródło informacji, być może udostępnią twoje treści swoim własnym obserwatorom, co da ci szansę na zdobycie szerokiego grona nowych odbiorców. Osiągnięty w ten sposób efekt autorytetu pozwoli na znaczne zwiększenie zaufania do prezentowanej oferty oraz wyraźne zwiększenie sprzedaży w Internecie.

Prawo wartości

Jeśli spędzasz czas w serwisach społecznościowych, w bezpośredni sposób promując swoje produkty czy usługi, ludzie przestaną cię słuchać. Musisz wnieść do konwersacji jakąś wartość. Mniej skupiaj się na handlu, bardziej zaś na tworzeniu atrakcyjnych treści i rozwijaniu relacji z jednostkami o dużych wpływach w sieci. Z czasem te osoby staną się dla twojego biznesu potężnym katalizatorem marketingu szeptanego.

Warto pamiętać o tym, że media społecznościowe to nie to samo co billboardy i wymagają zupełnie innych metod przekazu. Skutecznym sposobem marketingu jest przekazywanie odbiorcom pożytecznych, przydatnych, a tym samym wartościowych treści, które będą mogli docenić, a następnie przywiązać się do danej marki.

Prawo uznania

Nie ignorujesz osoby, która zwraca się do ciebie osobiście, nie rób zatem tego również w kontaktach online. Budowanie relacji jest jednym z najważniejszych elementów, które składają się na sukces w marketingu w mediach społecznościowych. Stały kontakt z odbiorcami nie tylko daje szansę na wielokrotną sprzedaż, ale również ograniczenie wpływu konkurencji.

Prawo dostępności

Nie znikaj zaraz po opublikowaniu treści. Bądź dostępny dla odbiorców. Powinieneś stale publikować i brać udział w dyskusji. Obserwujący w sieci bywają niestali i nie zawahają się zrezygnować z twoich treści na rzecz innych, jeśli będziesz znikał na całe tygodnie czy miesiące. Media społecznościowe wymagają rzeczywistego dialogu oraz możliwości wymiany informacji. Nigdy nie należy ich traktować jako swoisty słup ogłoszeniowy.

Prawo wzajemności

Nie możesz oczekiwać od innych, że będą udostępniali twoje treści i mówili o tobie, jeśli ty nie będziesz robił tego samego dla nich. W związku z tym część czasu spędzanego w mediach społecznościowych powinieneś przeznaczyć na udostępnianie oraz komentowanie treści zamieszczanych przez innych. Dzięki temu będziesz znacznie lepiej zauważany w głębokim oceanie Internetu, a tym samym będziesz miał okazję przyciągać do siebie większą ilość odbiorców.

Warto zauważyć, że mimo marketingowego kontekstu powyższych praw mediów społecznościowych unikano pojęcia klienta. Stanowi to konsekwencję całości podejścia do problemu. W nowych mediach warto raczej podchodzić do potencjalnych klientów jako odbiorców, z którymi buduje się długotrwałe relacje, a staja się oni klientami jedynie w momencie sprzedaży. Takie ujęcie problemu znacznie ułatwia przyjęcie właściwszej perspektywy dla prowadzonego biznesu i osiągnięcie znacznie większego sukcesu finansowego.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułZdrowe śniadanie – 5 podstawowych zasad
Następny artykułInstagram – Jak zyskać polubienia zdjęć
Redakcja serwisu to grupa specjalistów z wielu dziedzin, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą z czytelnikami. Wśród nich znaleźć można psychologów, kosmetologów, dietetyków czy pracowników służby zdrowia. Często publikujemy również artykuły podmiotów zewnętrznych, których profesjonalizm nie budzi żadnych wątpliwości. Nasza redakcja zawsze stara się znaleźć najbardziej interesujące i ważne dla czytelników tematy. Mamy również nadzieję, że publikowane przez nas treści zawsze będą pomocne i inspirujące. Niezmiennie zależy nam najbardziej na satysfakcji i zadowoleniu naszych czytelników.

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.