Wśród mediów społecznościowych, które są adresowane do użytkowników biznesowych, LinkedIn to punkt kompleksowej obsługi. Daje on wiele możliwości zaprezentowania swojego biznesu oraz szczególnych kwalifikacji. Sprawdźmy zatem w jaki sposób warto wykorzystać serwis LinkedIn w swoim biznesie.
Jego działanie opiera się na tworzeniu sieci biznesowych. Codziennie korzystają z niego rzesze profesjonalistów, nawiązując owocne kontakty, które pomagają ich firmom się rozwijać. Oto kilka sposobów na wykorzystanie serwisu LinkedIn do budowania swojego biznesu:
Spraw, aby twój profil LinkedIn się liczył
Pierwsze wrażenie ma kolosalne znaczenie w świecie biznesu – to samo dotyczy serwisu LinkedIn. W związku z tym warto poświęcić trochę czasu, aby stworzyć profesjonalny, przykuwający uwagę profil, który będzie skutecznie reprezentował twoje interesy. Twój profil to pierwsza rzecz, którą zobaczą goście odwiedzający twoją stronę, nie przepuść więc wspaniałej okazji, aby zrobić na nich odpowiednie wrażenie. Ponadto narzędzia takie jak LinkedIn czy SEO to środki niezbędne do tego, aby twój profil był dostrzegany. Jakie są tego przyczyny?
Otóż LinkedIn jest silnie zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek, w związku z czym za każdym razem, kiedy ktoś wyszukuje twoje dane lub twoją firmową stronę w serwisie, twój profil to pierwsza rzecz, która ukaże się w wynikach wyszukiwania.
Przemyśl dobrze nagłówek i tytuł
Jeżeli nie przedstawisz siebie w sposób najbardziej bezpośredni z możliwych, twój biznes nie będzie się dobrze rozwijał. LinkedIn kładzie duży nacisk na profesjonalny nagłówek i tytuł, tak więc upewnij się, że te dwa elementy składają się na wizytówkę. Powinna ona reprezentować ciebie i twoje biznesowe aspiracje w możliwie najkorzystniejszy sposób.
Innymi słowy, zrezygnuj z wymyślnego korporacyjnego żargonu i daj odwiedzającym wyraźnie do zrozumienia, czym dokładnie się zajmujesz. Jeżeli jesteś konsultantem w branży marketingu cyfrowego, jest to wszystko, o czym powinieneś poinformować w nagłówku. Miejsce na rozwinięcie opisu znajduje się w tytule. Tutaj napisz przykładowo, że jesteś również ekspertem od mediów społecznościowych i drobnym przedsiębiorcą.
Dzięki rekomendacjom zajdziesz daleko
Rekomendacje nie tylko zaświadczą o tym, że twoja firma jest godna zaufania, lecz również bezpośrednio wpłyną na twoją rozpoznawalność w serwisie. Aby uzyskać potężne zaplecze pod postacią rekomendacji, najlepiej po prostu o nie poprosić. Niemniej jednak łączą się z tym pewne techniki, zdrowy rozsądek i znajomość wewnętrznej etykiety biznesowej serwisu.
Pamiętaj, aby taka prośbę za każdym razem formułować indywidualnie oraz żeby nie zwracać się do użytkowników, których etyka zawodowa nie jest zbieżna z twoją. Poza tym, rekomendacja zwrotna to znakomity sposób na podtrzymanie procesu kreowania obopólnych korzyści, na których opiera się działanie LinkedIn.
Nawiązuj wartościowe kontakty na LinkedIn
Nawiązywanie kontaktów samo dla siebie donikąd nie prowadzi w biznesowym świecie LinkedIn, nawiązuj więc tylko takie kontakty, które się liczą. Serwis zawiera narzędzie „Osoby, które możesz znać”. Znakomicie nadaje się ono do zdobywania wartościowych kontaktów, używaj go jednak oszczędnie i poświęć trochę czasu na samodzielne poszukiwania.
Ponadto istotne jest, aby odświeżać te znajomości, które już masz, stale aktualizując jednocześnie stronę z kontaktami oraz twoją stronę firmową. Kiedy już uda ci się rozbudować sieć kontaktów, pozostaje jedynie szukać korzystnych umów na laptopy, gdyż tylko patrzeć, a twoja firma rozrośnie się tak, że będziesz na gwałt potrzebował komputerów dla wszystkich nowych pracowników!
Włącz w to pracowników
Jeśli już o tym mowa, włączenie do serwisu swoich pracowników to kolejny skuteczny sposób na rozwój firmy. Takie działanie nie tylko świadczy o tym, że twoja firma jest godna zaufania i dobrze prosperuje, lecz również zwiększa widoczność twojego biznesu. Pamiętaj tylko, aby twoi podwładni też trzymali się wspomnianych wyżej zasad odnośnie do zakładania profilu. Powinni dbać o jakość tytułów, nagłówków, a także zdjęć profilowych. Zachęć ich również do nawiązywania własnych kontaktów.
Dołączaj do grup i sam je zakładaj
Mimo że LinkedIn ogółem nakierowany jest na świat biznesu, wewnątrz serwisu powstają mniejsze grupy, skupiające się wokół bardziej szczegółowych obszarów zainteresowań. Dołączenie do takiej grupy to świetny sposób na budowanie wizerunku firmy poprzez pisanie rozsądnych, wnoszących coś do rozmowy komentarzy w dyskusjach. Na tej samej zasadzie stworzenie własnej grupy wyniesie twoją pozycję w ramach serwisu. Da ci to sposobność do zainicjowania dyskusji na tematy istotne dla twojej firmy, a oprócz tego zbliży cię do osób, które mają podobne cele biznesowe.
LinkedIn to wspaniałe narzędzie do kreowania twojego osobistego i zawodowego otoczenia. Podążając za powyższymi wskazówkami i rozbudowując sieć kontaktów, dasz swojej firmie wielką szansę na rozwój.