Strona główna Biznes i pieniądze Jak rozpocząć skuteczną sprzedaż w Internecie

Jak rozpocząć skuteczną sprzedaż w Internecie

362
0
sprzedaż
Sprzedaż w internecie daje wiele szans na odniesienie sukcesu

Sprzedaż w Internecie to dzisiaj szansa na odniesienie sukcesu, przy względnie niskich nakładach inwestycyjnych. Daje również możliwość szybkiego rozwoju i sprzedaży w całym kraju, a nawet na całym świecie. Dowiedz się jak podjąć to wyzwanie i dobrze rozpocząć własny biznes internetowy.

Działalność biznesowa w Internecie daje niezwykle wiele możliwości, głównie na szeroki i względnie tani dostęp do odbiorców naszej oferty. Poznaj 7 wypróbowanych kroków, dzięki którym przyciągniesz gości na swoją stronę i osiągniesz dobrą sprzedaż.

Istnieje sekwencja kroków o udowodnionej skuteczności, gwarantująca sukces przy zakładaniu małej firmy w Internecie. Oto ona – sprawdzona na tysiącach prosperujących przedsiębiorców:

  1. Znajdź niszę i zapełnij ją.
  2. Zadbaj o skuteczną reklamę.
  3. Zaprojektuj i stwórz łatwą w obsłudze stronę internetową.
  4. Używaj wyszukiwarek, aby przyciągnąć odwiedzających.
  5. Wyrób sobie reputację eksperta.
  6. Utrzymuj kontakt z klientami i subskrybentami za pomocą poczty elektronicznej.
  7. Zwiększaj dochody poprzez sprzedaż produktów dopełniających oraz ekskluzywnych.

Każdy właściciel biznesu, od początkującego po doświadczonego sprzedawcę internetowego, może skorzystać, przyswajając sobie ów proces zakładania biznesu w sieci. Jak każda działalność gospodarcza i sprzedaż wymaga stworzenia ramowego planu czynności, który w ogólnym zarysie właśnie masz możliwość poznać.

Krok 1: Znajdź niszę i zapełnij ją

Większość początkujących popełnia błąd, najpierw poszukując produktu, a dopiero później rynku zbytu. Każda sprzedaż wymaga przede wszystkim klientów. W dobie globalizacji znalezienie produktu nie przynosi zwykle tak trudno, jak znalezienie jego nabywcy.

Aby zwiększyć swoje szanse na sukces, zacznij od rynku. Cała sztuka polega na znalezieniu grupy ludzi, którzy szukają rozwiązania dla jakiegoś problemu, lecz z mizernym skutkiem. Internet wydatnie ułatwia tego typu kwerendę:

  1. Odwiedzaj fora, aby zobaczyć, jakie pytania ludzie zadają i jakie problemy usiłują rozwiązać.
  2. Przeanalizuj, jakie słowa kluczowe ludzie wpisują w wyszukiwarkę, lecz odpowiada im niewiele stron internetowych.
  3. Sprawdź swoich potencjalnych konkurentów, odwiedzając ich strony i zapisując sobie, co robią oni w odpowiedzi na popyt. Następnie możesz wykorzystać zdobytą wiedzę i stworzyć produkt dla klienta, który już istnieje, prześcigając przy tym konkurencję.

W znajdowaniu odpowiedniej niszy warto w pierwszej kolejności rozważyć obszar własnych zainteresowań i kompetencji. Sprzedaż w takim zakresie będzie z pewnością w największym stopniu satysfakcjonująca i ograniczająca problemy kompetencyjne.

Krok 2: Zadbaj o skuteczną reklamę

Działalność i sprzedaż w Internecie wymaga nie tylko sprowadzenia klienta na swoja stronę, ale również uzyskania wysokiego współczynnika konwersji. Oznacza on poziom efektywnego działania klienta po wejściu na stronę. Wysoki współczynnik konwersji da nam wysoki procent klientów kupujących wśród wszystkich gości na stronie.

Istnieje sprawdzona formuła, która prowadzi klienta od odwiedzin na stronie aż do zakupu:

  1. Wzbudź zainteresowanie atrakcyjnym nagłówkiem.
  2. Opisz problem, który twój produkt rozwiązuje.
  3. Zbuduj swoją wiarygodność jako kogoś, kto zna rozwiązanie problemu.
  4. Dodaj referencje od osób, które miały do czynienia z twoim produktem.
  5. Omów właściwości produktu i korzyści płynące z jego używania.
  6. Złóż ofertę.
  7. Daj mocną gwarancję.
  8. Wykreuj potrzebę.
  9. Zachęć do kupna.

Projektując strategię marketingową, musisz skupić się na wyjątkowości twojego produktu lub usługi, przedstawiając go jako niezastąpione rozwiązanie problemu czy wspaniałe udogodnienie. Myśl jak klient i zadaj pytanie: „Czy znajdę w tym coś dla siebie”?

Działalność sprzedażowa w Internecie wymaga postawienia się w roli potencjalnych klientów. Najbardziej skutecznym sposobem zaistnienia w wirtualnym świecie jest udostępnienie przydatnych rozwiązań do najczęstszych i najważniejszych problemów. Dzięki temu zwiększysz ruch na stronie, a tym samym swoją sprzedaż.

Czytaj dalej 

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.