Strona główna Zdrowie i uroda Jak łagodzić napięcie przedmiesiączkowe

Jak łagodzić napięcie przedmiesiączkowe

921
0
napięcie przedmiesiączkowe
Wiele kobiet może starać się łagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego

Wiele kobiet doświadcza uciążliwych comiesięcznych dolegliwości i szuka sposobów, by łagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego. Warto przyjrzeć się kilku aspektom tego problemu.

Na PMS według statystyk cierpi nawet co druga kobieta. Jeśli męczy Cię to, że nawet przez połowę miesiąca, kontrolę nad Twoim życiem przejmują hormony, może warto zastanowić się nad tym jak łagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego. Nie musisz biernie znosić wszystkich towarzyszących PMS dolegliwości, naprawdę istnieją sposoby na to by sobie pomóc!

Co tak naprawdę zalicza się do objawów PMS?

Zdziwiłabyś się jak wiele jest tych objawów, według lekarzy jest ich bowiem około 150. Na szczęście nie występują one u jednej kobiety jednocześnie, każda kobieta odczuwa te dni nieco inaczej, różne jest też nasilenie konkretnych objawów. Co ciekawe, objawy te mogą pojawić się już w 2 tygodnie przed spodziewaną miesiączką, tuż przed są jedynie bardziej nasilone.

Nie sposób wymienić tu wszystkich objawów, zwłaszcza, że jest ich aż tyle, ale te najczęstsze to: płaczliwość, problemy z koncentracją, bezsenność, rozdrażnienie, nagłe zmiany nastroju, zmęczenie, bóle brzucha i pleców, ociężałość, wzrost wagi związany z gromadzeniem się wody w organizmie, zaparcia, bóle głowy i problemy z cerą. Jako że nie mamy raczej możliwości by przez połowę każdego miesiąca wyłączać się z życia (a nie ukrywajmy mamy na to często wielką ochotę), warto próbować choć łagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego.

Napięcie przedmiesiączkowe a odpowiednia dieta

Według wielu badań witamina B6, wapń oraz magnez naprawdę pomagają łagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego. Warto więc zadbać o to by w diecie znajdowały się produkty mleczne; sery, jogurty, ryby, chude mięso, pełnoziarniste pieczywo, makarony, warzywa, owoce oraz orzechy. Pomóc może też odrobina gorzkiej czekolady lub tradycyjne kakao. Unikaj soli, słodyczy, kawy, mocnej herbaty oraz alkoholu, gdyż tylko potęgują objawy PMS. Staraj się pić jak najwięcej wody, wypróbuj także działanie ziołowych herbatek (szczególnie polecane są napary z dzięgielu chińskiego, melisy, lukrecji, niepokalanka mnisiego, pokrzywy).

Bądź aktywna

Regularna aktywność fizyczna ma nie tylko zbawienny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie, ale też pomaga łagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego. Gdy te dni nadejdą, a nie doskwiera Ci silny ból, wybierz się na spacer, po gimnastykuj się, tańcz (muzyka też ma duży wpływ na nasze samopoczucie) idź na jogę! Humor od razu Ci się polepszy, a to za sprawą endorfin, które uwalniają się w Twoim organizmie podczas aktywności fizycznej.

Odpuść sobie!

Warto żebyś w te dni choć trochę wyluzowała, znalazła czas na jakiś rozluźniający film lub książkę, a później zafundowała sobie domowe spa. Możesz również wypróbować aromaterapii, ulgę przyniosą Ci olejki eteryczne np. z lawendy lub melisy. Humor poprawić Ci też może zapach ulubionego balsamu lub płynu do kąpieli. Staraj się dużo wypoczywać oraz porządnie wysypiać. Spaceruj na świeżym powietrzu. Jeśli doskwiera Ci ból brzucha lub pleców, z pomocą przyjdzie Ci ciepły termofor, który pomaga łagodzić objawy napięcia.

Kiedy konieczna jest wizyta u lekarza

Jeśli objawy towarzyszące PMS są na tyle intensywne, że nie pozwalają Ci normalnie funkcjonować, koniecznie wybierz się do ginekologa. Być może potrzebne będzie wprowadzenie leków hormonalnych, a w cięższych przypadkach nawet antydepresantów. Wizyta u lekarza pomoże też wykluczyć inne przyczyny Twoich dolegliwości.

Pamiętaj, że każda kobieta jest inna i tak jak każda przechodzi przez te dni inaczej, tak i każda ma inne metody pozwalające jej łagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

Dodaj swój komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.