Strona główna Biznes i pieniądze Jak rozpocząć skuteczną sprzedaż w Internecie

Jak rozpocząć skuteczną sprzedaż w Internecie

748
0

Krok 3: Zaprojektuj i stwórz stronę internetową

Jeżeli masz już rynek zbytu oraz produkt i wiesz, jak skutecznie go sprzedać, nadszedł czas na założenie własnej strony internetowej. Pamiętaj, że musi być prosta. Masz mniej niż pięć sekund na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. W przeciwnym razie straci zainteresowanie i więcej go nie zobaczysz. Oto parę istotnych wskazówek:

  1. Wybierz jedną lub dwie proste czcionki na białym tle.
  2. Stwórz jasną i prostą nawigację – taką samą na każdej stronie.
  3. Grafik, dźwięków oraz nagrań wideo używaj tylko wtedy, kiedy wzmacniają przekaz.
  4. Stwórz opcję przesyłania klientom informacji o usługach i produktach drogą mailową, dzięki czemu będziesz mógł stworzyć bazę adresów.
  5. Uprość procedurę zakupów – nie więcej niż dwa kliknięcia od wyboru produktu do płatności.
  6. Twoja strona internetowa to twoja sklepowa witryna, uczyń ją więc przyjazną dla klienta.

Sprzedaż w Internecie wymaga zapewnienia doskonałej oraz intuicyjnej obsługi i komunikacji. Dzięki niej nie zniechęci się potencjalnych klientów do skorzystania z naszej oferty i zakupu.

Krok 4: Używaj wyszukiwarek, aby ściągnąć odpowiednią grupę nabywców na twoją stronę

Reklama typu PPC „płatność za kliknięcie” to najprostszy sposób, aby ściągnąć odwiedzających na nową stronę i rozpocząć sprzedaż. Ma dwie przewagi nad czekaniem, aż klienci sami napłyną. Po pierwsze, reklama taka od razu pokazuje się na wyświetlanej stronie; po drugie, stanowi okazję, by przetestować różne słowa kluczowe, nagłówki, ceny oraz strategie sprzedaży. Zdobyte informacje możesz później wykorzystać na swojej stronie, poprawiając własną pozycję w wyszukiwarkach poprzez działania SEO, które zawsze powinny nam towarzyszyć jeżeli zamierzamy wyraźnie zwiększyć swoja sprzedaż.

Najbardziej rozpowszechnianym tego systemem reklamy jest oczywiście produkt Google, czyli AdWords. Umożliwia on tworzenie wielu kampanii reklamowych równocześnie, w ramach ustalonego budżetu. Warto jednak pamiętać, że nie we wszystkich branżach i produktach ceny reklamy będą takie same. Jeżeli się nie znamy na tego typu reklamie warto zgłębić nieco jej tajniki lub zwrócić się do specjalistów. Unikniemy tym samym wielu niepotrzebnych kosztów, a efektywność reklamy będzie znacznie wyższa. Nie warto się łudzić, że działalność i sprzedaż w Internecie nie wymaga reklamy, a klienci sami nas znajdą. Im bardziej powszechny towar tym nakłady na reklamę powinny myć wyższe.

Krok 5: Wyrób sobie reputację eksperta

Ludzie używają Internetu do wyszukiwania informacji, dlatego tak ważne jest by posiadać blog firmowy. Dzięki niemu stale dostarczaj za darmo nowe informacje. W tym celu wykorzystuj również inne strony internetowe, do publikowania treści swoich artykułów. Umożliwią one zwiększenie liczby odwiedzających, a także poprawi pozycja w wyszukiwarkach, co zawsze przekłada się na sprzedaż. Cały sekret polega na dołączeniu do każdego fragmentu informacji linka do twojej strony.

  1. Dostarcz za darmo treści natury informacyjnej. Stwórz artykuły, nagrania wideo oraz inne materiały, które mogą ludziom wydać się użyteczne. Dystrybuuj owe treści poprzez internetowe katalogi artykułów czy serwisy społecznościowe.
  2. Dołączaj linki typu „podziel się z przyjaciółmi” do istotnych treści na twojej stronie.
  3. Zostań aktywnym ekspertem na forach branżowych oraz serwisach społecznościowych, gdzie możesz znaleźć potencjalnych klientów.

Skuteczna sprzedaż w Internecie wymaga aktywności w zakresie dostarczania treści. Dzięki temu, ludzie usłyszą o twojej firmie, a co więcej, każda strona zamieszczająca twoje treści będzie zawierała odnośnik do twojego sklepu. Wyszukiwarki uwielbiają linki z odnoszących się do siebie witryn i odwdzięczą się pozycją w rankingach Google.

Czytaj dalej          Cofnij

Dodaj swój komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.