Strona główna Zdrowie i uroda Owsianka – Najważniejsze właściwości odżywcze

Owsianka – Najważniejsze właściwości odżywcze

183
0
PODZIEL SIĘ
owsianka
Owsianka to wspaniałe danie wspomagające utrzymanie zdrowia

Owsianka to doskonała propozycja dietetyczna, która przynieść może wiele korzyści zdrowotnych. W artykule przedstawiamy najważniejsze argumenty za jej regularnym spożywaniem.

Na pierwszy rzut oka owsianka może wydawać się mało interesującym pomysłem na śniadanie. Jednakże warto ją jeść, ponieważ doskonale wpływa na zdrowie organizmu. Płatki owsiane są przede wszystkim dobrym źródłem błonnika oraz cennych mikroelementów, dzięki czemu zapewniają organizmowi ogólne zdrowie oraz dodają energii na cały dzień.

Owsianka ma stosunkowo niewiele kalorii

Owsianka ma niewielką ilość kalorii, jedna filiżanka ugotowanej owsianki to zaledwie 159 kalorii, a więc zajmuje niewielką część dziennego spożycia kalorii. W przypadku tej ilości kalorii otrzymuje się 27 gramów węglowodanów, które dostarczają ogólnej energii. Otrzymuje się również niewielką ilość białka oraz tłuszczu, czyli filiżanka owsianki zawiera 6 gramów białka oraz 3 gramy tłuszczu.

Płatki owsiane są pełne błonnika

Niektóre z ważniejszych korzyści dla zdrowia z owsianki wynikają z dużej zawartości błonnika. Błonnik jest niezbędny do wypełnienia żołądka, nie dostarczając do niego dużej ilości kalorii. Dzięki temu utrzymuje zdrowe trawienie, a także zapobiega zaparciom. Rozpuszczalny błonnik w owsiance ma również związek z cholesterolem. Pomaga wypłukiwać go z organizmu, co pozwala na kontrolowanie poziomu cholesterolu we krwi. Filiżanka ugotowanej owsianki zawiera 4 gramy błonnika, co stanowi 15 % dziennego zapotrzebowania na błonnik dla kobiet oraz 10 % dziennego zapotrzebowania na błonnik dla mężczyzn.

Owsianka wzbogacona jest o składniki odżywcze

Wystarczy zakupić organiczną owsiankę w sklepie spożywczym, by czerpać jeszcze więcej korzyści odżywczych dla zdrowia. Taka owsianka ma znacznie więcej wapnia oraz fosforu, a jak wiadomo, są one istotne dla zdrowia kości. Płatki owsiane posiadają również żelazo, czyli minerał, który wspomaga metabolizm oraz odżywia czerwone krwinki. Jedząc organiczną owsiankę, dostarcza się również do organizmu duże ilości witamin z grupy B, które pomagają zwiększyć energie oraz wspierają metabolizm w organizmie.

Można ją dostosować do swojej diety

Jeśli często zaczynasz diety, ale nie możesz ich dokończyć, to owsianka będzie wspaniałym wsparciem i urozmaiceniem. Ponieważ owies, z którego powstaje owsianka, wchłania smaki i aromaty innych składników, to można go wykorzystać w daniach słodkich oraz pikantnych. Dzięki temu każdego dnia można jeść różne dania zawierające owsiankę.

Warto spróbować owsianki inspirowanej bliskim wschodem. Należy ugotować owies z mlekiem waniliowym, migdałami, kardamonem i posiekanymi wiśniami. Można również spróbować owsianki południowo-zachodnią, wtedy należy ugotować owsiankę w bulionie z kurczaka oraz posypać ją salsą wykonaną z posiekanego awokado, a na koniec dodać plasterki piersi z kurczaka. Zimą można jeść owsiankę na gorąco, a latem wystarczy wszystkie składniki wrzucić do słoiczka i pozostawić na noc w lodówce.

 

Źródło:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/270680.php

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.