Strona główna Rozwój osobisty Jak nauczyć się spać by się wyspać

Jak nauczyć się spać by się wyspać

3899
13
PODZIEL SIĘ
spać
Wystarczy czasem uczynić kilka drobnych zmian by spać lepiej

Problemy ze snem prowadzą często do bardzo niebezpiecznych powikłań zdrowotnych. Z tego powodu warto uczynić kilka drobnych zmian, by zacząć lepiej spać i się wysypiać. Co warto zmienić w swoich nawykach?

Często nie wiadomo co można zrobić by lepiej spać. Zdarza Ci się przespać 12 godzin i obudzić się przemęczonym, a czasem po 4 godzinach snu czujesz się rześki jak nigdy? Warto się zastanowić jakie czynniki wpływają na jakość snu, prawda jest bowiem taka, że mało kto wie, jak spać by się wyspać.

Prawidłowa ilość snu

Według licznych badań prawidłowa ilość snu wynosi od 6 do max 8 godzin. Co więcej, badania potwierdziły, że spanie przez 12 godzin i dłużej jest bardzo niezdrowe i ma wpływ na zwiększenie śmiertelności. Prawda jest jednak taka, że dla wielu z nas te 6 – 8 godzin wydaje się niewystarczające, budzimy się zmęczeni, a przez cały dzień marzymy tylko o tym by dalej spać. To jest właśnie sygnał świadczący o tym, że coś zakłóca przebieg naszego snu, pomimo jego odpowiedniej ilości.

Według niektórych badań by się wyspać, powinniśmy spać po 6 lub 7,5 godzin. Skąd akurat taka liczba? Chodzi tu o to by podczas planowania naszego wypoczynku i godziny pobudki, uwzględnić fazy snu i wstrzelić się w czas pomiędzy 90-minutowymi cyklami. Jeśli potrafisz określić po ilu minutach od położenia się do łóżka zazwyczaj zasypiasz, spróbuj zaplanować pobudkę właśnie po dokładnie 6 godzinach. I jak? Powinieneś obudzić się znacznie mniej zmęczony, niż wtedy gdy budzisz się w samym środku cyklu.

W jakich warunkach spać

Dużym błędem jest oszczędzanie na urządzeniu sypialni. Prawda jest taka, że to właśnie sypialnia powinna być naszym priorytetem przy urządzaniu domu, a nie np. salon czy inne bardziej reprezentacyjne miejsca. Sypialnia, o ile to możliwe, powinna służyć tylko i wyłącznie do spania, błędem jest umieszczanie tam telewizora lub przynoszenie pracy czy nauki do łóżka. Ogromne znaczenie ma też wybór materaca. Każdy z nas ma inne preferencje i potrzebuje czegoś innego by się wyspać, warto więc na wybór materaca poświęcić odpowiednio dużo czasu. To samo tyczy się poduszek i pościeli. Dobrze będzie jeśli poszewki wykonane będą z naturalnych włókien, sztuczne materiały są nieprzyjemne dla skóry, obudzisz się wymęczony i spocony.

Zmień nastawienie

Wielu z nas uważa sen za marnowanie cennego czasu. Tymczasem zdrowy i regularny sen, to najlepsze co możemy zrobić dla swojego organizmu! Postarajmy się zawsze znaleźć odpowiednią ilość czasu, by spać spokojnie. Sen ma zbawienny wpływ nie tylko na zdrowie, ale też na ogólne samopoczucie, produktywność działania i urodę! Gdybyś wiedział jakie ważne procesy zachodzą w Twoim organizmie, gdy Ty słodko śpisz, nigdy nie uznałbyś tego czasu za zmarnowany.

Czytaj dalej

1
2
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak walczyć z przebarwieniami skóry
Następny artykułJak łagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego
Redakcja serwisu to grupa specjalistów z wielu dziedzin, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą z czytelnikami. Wśród nich znaleźć można psychologów, kosmetologów, dietetyków czy pracowników służby zdrowia. Często publikujemy również artykuły podmiotów zewnętrznych, których profesjonalizm nie budzi żadnych wątpliwości. Nasza redakcja zawsze stara się znaleźć najbardziej interesujące i ważne dla czytelników tematy. Mamy również nadzieję, że publikowane przez nas treści zawsze będą pomocne i inspirujące. Niezmiennie zależy nam najbardziej na satysfakcji i zadowoleniu naszych czytelników.

13 KOMENTARZE

    • Też mi się podoba artykuł 🙂
      Co ja mogę dodać od siebie to nagrania relaksacyjne na sen świetnie działają bo wprawiają nas w głęboki sen – dzięki temu się wysypiamy.
      Ja używam nagrań GErelaxis – polecam 🙂

  1. Na dobry sen wpływa wiele czynników, warto także zainwestować w odpowiedni materac , dobrze dopasowany daję dużo korzyści. Pozdrawiam, bardzo ciekawy artykuł!!

  2. Ja potrzebuję 10 godzin snu na dobę. Jeśli nie śpię 10 godzin, mam ataki paniki, bóle brzucha i różne inne przykre dolegliwości fizyczne. Nawet jeśli w nocy śpię krócej, w ciągu dnia przychodzi taki moment, że nie jestem w stanie skupić się na niczym, po prostu muszę się zdrzemnąć.
    Zresztą, jestem zdania, że 10 godzin snu na dobę pomaga zachować młodszy wygląd (i nie tylko ja jestem tego zdania, bo wiele osób pytanych o źródło swojego dobrego wyglądu mówi, że sypiają po ok. 10 godzin na dobę). Obecnie jestem niewiele po 30-stce, więc może z czasem to się zmieni i będę potrzebowała mniej snu.

  3. Tutaj kilka zasad pomagających w zapewnieniu sobie szybkiego zaśnięcia i dobrego snu. Jest też lista kilku rzeczy , na które można zmienić w diecie, żeby nie przeszkadzać sobie zarówno w zasypianiu jak i porządnym śnie.

    Powodzenia..

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.