Strona główna Styl życia 5 odchudzających pokarmów na codzień

5 odchudzających pokarmów na codzień

99
1
PODZIEL SIĘ
Poznaj 5 odchudzających pokarmów
Warto wiedzieć co się zalicza do odchudzających pokarmów w codziennej diecie.

Nie istnieje żadna dieta cud, jednak spożywanie odpowiednich i odchudzających pokarmów może znacznie przyspieszyć proces utraty zbędnych kilogramów.

Oto przykłady artykułów żywnościowych, sprzyjających odchudzaniu, które warto połączyć z właściwą dietą:

Jogurt

Jogurt to kolejny produkt, który sprzyja utracie wagi. Choć nie zgromadzono dotychczas rozstrzygających danych, które by to potwierdziły z naukowego punktu widzenia, istnieją pewne mocne przesłanki. Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Harvarda w USA wyróżniło jogurt jako pokarm najsilniej powiązany ze spadkiem masy ciała, zaś ziemniaki – najsłabiej. Uczeni nie potrafią na razie wyjaśnić tego stanu rzeczy, jednak przypuszczają, że chodzi o zawarte w jogurcie probiotyki, które pomagają organizmowi pozbyć się nadmiaru tłuszczu.

Pistacje

Diety odchudzające często znacznie ograniczają spożywanie mięsa. W zamian za to, aby dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę białka i tłuszczu, osoby odchudzające się mogą sięgnąć po zdecydowanie zdrowsze orzechy, takie jak pistacje. Odpowiednia w ramach przekąski porcja tych orzechów dostarcza ok. 240 kalorii. Zaspokaja ona dzienne zapotrzebowanie na zdrowe, nienasycone tłuszcze. Zawarty w pistacjach błonnik czyści żołądek z toksycznych substancji, które mogą się tam znaleźć. Badania wykazały, że u osób, które decydują się na włączenie orzechów do swojego codziennego jadłospisu, spada współczynnik BMI. Orzechy mogą jednak stanowić jeden z odchudzających pokarmów tylko w określonych warunkach, tzn. przy odpowiedniej diecie oraz niewielkiej ilości spożycia.

Otręby owsiane

Światowi celebryci oraz gwiazdy, takie jak Jennifer Lopez czy Kate Middleton, chwalą sobie dietę Dukana, której jednym z podstawowych składników są otręby owsiane. W krajach europejskich panuje ostatnio modny zwyczaj jadania wzbogaconych o nie posiłków. Jest on spowodowany jednym z założeń diety Dukana, nakazującym ich spożywanie co najmniej 3 łyżek stołowych dziennie. Otręby owsiane zalicza się do odchudzających pokarmów, gdyż działają dokładnie tak samo jak inne wysokobłonnikowe produkty żywieniowe, szybko wywołując uczucie sytości i oczyszczając jelita. Mają jednak jeszcze inne zalety: obniżają poziom cholesterolu we krwi, pochłaniając nadmiar tłuszczy i usprawniając ich wykorzystanie przez organizm. Podobny efekt uzyskasz zresztą, jedząc miskę owsianki na śniadanie.

Grzyby

Kolejnym dobrym zamiennikiem dla mięsa są grzyby, które śmiało można zaliczyć do odchudzających pokarmów. Okazuje się, że spożywanie określonych gatunków zamiast mięsa w ramach jednego posiłku dziennie sprzyja utracie wagi. Podczas badań prowadzonych przez Centrum Kontroli Wagi w Szkole Zdrowia Publicznego Johna Hopkinsa im. Bloomberga w USA zaobserwowano znaczący spadek masy ciała u tych osób, którym polecono jeść grzyby. Zgodnie z ustaleniami naukowców, spożywając grzyby przez rok, można stracić ponad 3 kilogramy. W Polsce, bardzo popularnymi grzybami zastępującymi, często dania mięsne, są boczniaki.

Oliwa z oliwek

Rezygnacja z oleju na rzecz oliwy jest również jednym z czynników skutecznie wspomagających dietę odchudzającą. Oliwa wysyła do mózgu sygnał, aby zatrzymał on wydzielanie hormonów głodu, które układ dokrewny wytwarza za każdym razem, kiedy burczy nam w brzuchu. Badanie Uniwersytetu w Irvine wykazało, że oliwa z oliwek podlega przemianie w związek chemiczny zwany oleyloetanoloaminą (w skrócie OEA), który jest odpowiedzialny za wysyłanie do mózgu wspomnianego komunikatu o sytości. Oliwa w diecie sprawi, że będziesz w stanie nasycić się nawet kilkoma kęsami. Niewątpliwie należy ona do grona odchudzających pokarmów, gdyż jest podstawą diety śródziemnomorskiej, która cieszy powszechnie uznawanymi efektami zdrowego trybu życia.

Wnioski

Dobry program odchudzania, który obejmuje zarówno ćwiczenia, jak i korzystanie z naturalnych właściwości pokarmów, z czasem przyniesie efekty. Jest zdecydowanie tańszy niż środki wspomagające i w przeciwieństwie do nich, może przynieść dodatkowe korzyści zdrowotne. Jednym z elementów sukcesu jest niewątpliwie częstsze sięganie po któryś z naturalnych i odchudzających pokarmów.

1 KOMENTARZ

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.