Strona główna Zdrowie i uroda Ból głowy a codzienna dieta

Ból głowy a codzienna dieta

846
1
ból głowy
Często z bólem głowy można walczyć naturalnymi sposobami.

Wielu ludzi codziennie walczy z bólem głowy, który stanowi jedną z najpowszechniejszych dolegliwości fizycznych. Często jednak bagatelizuje się przyczyny jego powstawania, a środki medyczne bywają nadużywane. Bardzo często na ból głowy może pomóc odpowiednio skomponowana dieta, która zredukować może niektóre przyczyny jego powstawania.

Wielu specjalistów jednoznacznie wskazuje, że tabletka nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem problemu. Istnieje często łatwiejszy i bardziej naturalny sposób na uśmierzenie dolegliwości, czyli odpowiednia dieta. Bardzo często bowiem, zmiana codziennego menu to skuteczny i domowy sposób na ból głowy.

Ból głowy a odpowiednia dieta

Niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, że nawet takie czynniki jak codzienna dieta mogą mieć istotny wpływ na nasze samopoczucie, a nawet dolegliwości, takie jak ból głowy. Warto zatem zadbać o rozpoznanie tego czynnika i dostosować własne menu do indywidualnych potrzeb. Oto lista najczęstszych rodzajów bólu głowy wraz z pokarmami, które przed nimi chronią, a czasem nawet leczą.

Migreny a czynniki żywieniowe

Migreny często objawiają się bólem po jednej stronie głowy i łączą z mdłościami oraz nadwrażliwością na światło. Na pewien czas skutecznie eliminują z jakiejkolwiek aktywności. Badania wykazały, że witamina B2 (ryboflawina) ogranicza częstotliwość występowania migren do 48%. Ryboflawina usprawnia metabolizm energetyczny mózgu. Zalecana dawka to 401 mg dziennie. Witaminę B2 znajdziesz w pokarmach takich jak: komosa ryżowa, pieczarki, szparagi oraz chude mleko, którego szklanka zaspokaja ok. 32% dziennego zapotrzebowania.

Ból głowy na tle hormonalnym

Podobnie jak migreny, występują one zazwyczaj po jednej stronie głowy. Estrogen uważa się za główną przyczynę, dla której kobiety częściej miewają migreny niż mężczyźni. To właśnie z powodu spadku poziomu estrogenów kobiety zmagają się z bólem głowy podczas lub tuż przed okresem. Na takie regularne dolegliwości pomoże magnez, który ponadto koi nerwy. Przyjmuj 445 mg magnezu dziennie. Botwina oraz szpinak dostarczają niemal 42% dziennej dawki. Inne źródła magnezu to: banany, bataty, sezam oraz nasiona słonecznika.

Napięcie jest częstą przyczyną bólu głowy

Jeżeli kiedykolwiek mieliście uczucie, że coś zaciska się wokół twojej głowy, masz prawdopodobnie do czynienia z bólem na tle nerwowym. Powstaje on, gdy mięśnie karku oraz skroniowe są naprężone. Koenzym Q10 jest jednym z głównych źródeł produkcji energii w organizmie, odpowiada ponadto za zdrowie naczyń krwionośnych. Będąc silnym przeciwutleniaczem, usprawnia pracę mitochondriów, które są niekiedy związane z bólem głowy. Koenzym Q10 chroni komórki, a więc cały osłabiony przez stres organizm, przed działaniem wolnych rodników. Trzy razy dziennie przyjmujcie dawkę 101 mg, jedząc jajka, tuńczyka lub makrelę, kalafior oraz brokuły. Możecie również wspomagać się suplementami.

Przeziębienie i grypa a ból głowy

Kiedy jesteś chory, twój organizm traci wodę i sole mineralne, przez co łatwo może ulec odwodnieniu. Odwodnienie to jedna z głównych przyczyn bólu głowy. Spożywaj jedną do dwóch porcji soczystych owoców, takich jak: grejpfrut, arbuz, melon, truskawki czy ananas do co najmniej jednego posiłku dziennie. Pamiętaj o tym, żeby pić dużo płynów. Odwodnienie jest często bezpośrednią przyczyną kaca poalkoholowego, gdyż organizm neutralizując zbędne składniki usuwa z organizmu znaczne ilości wody.

Herbatki ziołowe często skutecznie łagodzą ból głowy

Od stuleci tradycyjna chińska medycyna stosuje Ligusticum jako lek na migreny. Wyliczona dawka 350 do 499 mg dziennie. Zioło to może być również przyjmowane jako napar, w ilości dwóch do trzech filiżanek dziennie. Jest dostępne do nabycia przez internet, w sklepach ze zdrową żywnością oraz zielarskich. Również Chińczycy od tysiącleci stosują imbir o właściwościach przeciwzapalnych, by zwalczać ból. Aby uzyskać imbirową herbatkę, należy pociąć kłącze imbiru i gotować przez 10 minut. Po odparowaniu części wody otrzymuje się gotowy napój. Alternatywnym rozwiązaniem są gotowe imbirowe herbatki dostępne w sklepach ze zdrową żywnością. Zielona herbata z miętą oraz śliwkami pomoże ukoić nerwy. Gotuj pięć suszonych śliwek, łyżkę zielonej herbaty i dwie łyżki mięty w czterech filiżankach wody przez 10 minut. Pij trzy filiżanki dziennie, dopóki ból nie ustąpi.

Chroniczny ból głowy można często redukować odpowiednią dietą

Powyższe metody pozwalają na walkę z bólem głowy metodami naturalnymi, szczególnie cennymi w przypadku niemożności przyjmowania leków. Pozwalają one na eliminację lub przynajmniej ograniczenie dolegliwości bez narażania organizmu na efekty uboczne. Nie zawsze warto sięgać po najszybsze rozwiązania i przyjmować środki chemiczne, niektóre objawy mogą być bowiem łagodzone zupełnie domowymi metodami. Jedną z najważniejszych z nich jest właśnie komponowanie odpowiedniej diety. Dzięki niej skuteczniej redukować będziemy przyczyny bólu głowy, a nie tylko uśmierzać jego objawy.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

1 KOMENTARZ

  1. Mnie bóle głowy najczęściej dopadają w czasie okresu. To pewnie od hormonów. Do tego dochodzi też ból podbrzusza i krzyża. Więc przez pierwsze dni po prostu umieram.

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.