Strona główna Zdrowie i uroda Zwiększenie odporności – Domowe sposoby

Zwiększenie odporności – Domowe sposoby

258
1
Katar to często efekt niewystarczającej odporności
Na zwiększenie odporności należy tylko przestrzegać kilku podstawowych reguł

W okresie zmiennej pogody i wzrostu zachorowań na grypę oraz przeziębienia warto nieco się przygotować i wykorzystać łatwe sposoby na zwiększenie odporności, swojej i wszystkich członków rodziny.

Nie da się ukryć, choroba, nie ważne czy to grypa, przeziębienie czy też coś poważniejszego, nigdy nie należy do przyjemnych. A, że łatwiej zapobiegać niż leczyć, warto pomyśleć o skutecznych sposobach na zwiększenie odporności.

Domowe sposoby na zwiększenie odporności organizmu

Zwiększenie odporności organizmu w dużym zakresie zależy od nas samych. Przede wszystkim warto zmienić swój dotychczasowy styl życia, czyli zwiększyć aktywność fizyczną, postawić na zdrowszą i pełnowartościową dietę, dobrze wypoczywać i unikać czynników ryzyka. Przyjrzyjmy się temu zagadnieniu nieco bliżej.

Zanim sięgniesz po suplementy, przyjrzyj się swojej diecie

Suplementy diety to wygodne rozwiązanie, ale skuteczność zdrowego i zrównoważonego jadłospisu jest wręcz nieporównywalna. O prawidłową dietę warto dbać cały rok, jednak szczególnie w okresie jesiennych przeziębień, warto zwrócić uwagę na to co jemy. Na zwiększenie odporności duży wpływ mają oczywiście owoce i warzywa, szczególnie marchewka (prowitamina A), czosnek (nie tylko wspomaga odporność, ale też wykazuje działanie antyrakowe), aronia, cebula, cytrusy, żurawina, natka pietruszki, a także czystek.

Warto także zajadać się kiszonkami, ze względu na dużą zawartość witamin i kwasu mlekowego. Zadbaj o to by w Twojej diecie znalazły się ryby i owoce morza, ze względu na niezwykle cenne kwasy omega-3 oraz cynk. Koniecznie pamiętaj też o naturalnych probiotykach jakimi są kefiry i jogurty. W zimne dni warto skorzystać z dobrodziejstwa rosołu, który od dawien dawna uważany jest za najlepszy sposób na przeziębienie.

Ruszaj się niezależnie od pogody

Staraj się zapewnić sobie codziennie choć odrobinę aktywności fizycznej. Najlepszy jest oczywiście ruch na świeżym powietrzu, ważne jest jednak by zawsze ubrać się odpowiednio do pogody. Aktywność fizyczna nie tylko wpłynie bardzo korzystnie na zwiększenie odporności, ale też poprawi Twoje samopoczucie i wygląd, ominie Cię też jesienny spadek nastroju.

Wysypiaj się

Nie należy lekceważyć znaczenia nocnego wypoczynku dla naszego zdrowia. Długość i jakość naszego snu ma znaczący wpływ na zwiększenie odporności. Nie chodzi tu o to, by w czasie chłodnych dni zapadać w sen zimowy, a o to, by spać te 6-8 godzin dziennie. Niezależnie od pogody dbaj o to by sypialnia była wywietrzona, zimą koniecznie zadbaj też o odpowiednie nawilżenie powietrza, np. poprzez umieszczenie nawilżaczy na kaloryferach. Pamiętaj, że nie ma lepszego i łatwiejszego celu dla bakterii i wirusów niż przemęczony człowiek!

Higiena to podstawa

Gdybyś zdawał sobie sprawę z tego ile bakterii, wirusów i innych szkodliwych żyjątek znajduje się na powierzchni niektórych przedmiotów, pewnie już nigdy nie zapomniałbyś o umyciu rąk. A prawda jest taka, że często o tym zapominamy. Nie chodzi tu tylko o mycie rąk po toalecie, ale też o higienę po wizycie w sklepie czy podróży środkiem transportu publicznego. Wystarczy, że przed nami ktoś chory dotykał poręczy w tramwaju… i już, choroba gotowa. Regularne mycie rąk i produktów spożywczych przed zjedzeniem, to niewielki wysiłek, a mający duży wpływ na zwiększenie odporności.

Ubieraj się odpowiednio do pogody

Niezawodnym sposobem jest zawsze ubieranie się na cebulkę. Nie ma bowiem nic gorszego niż przegrzanie lub gwałtowne wychłodzenie organizmu. Pamiętaj także o odpowiedniej temperaturze w pomieszczeniach w których przebywasz.

Uśmiechnij się

Uśmiech i pozytywne nastawienie do życia to chyba najprostsze i najprzyjemniejsze lekarstwo na wiele dolegliwości. Osoby zestresowane, a co za tym idzie też przemęczone, dużo częściej chorują. Dlatego postaraj się zawsze znaleźć trochę czasu na robienie czegoś co sprawia Ci przyjemność i pomaga się odstresować.

Jeżeli macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

1 KOMENTARZ

  1. No dieta przede wszystkim. Można łykać zylion tabsów, ale jak się człowiek dobrze odżywia, to tabsy i cudowne syropy na bazie czosnku i cebuli na nic 😛 Jak komuś brak weny, to np polecam taki gulasz, robiłam ostatnio i jest mega prosty, rozgrzewający i bardzo smaczny. Sporo osób uważa, że dieta „na odporność” to jakieś mixtury, a to zwykle dobre odżywianie….heh

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.