Strona główna Dzieci Jak dbać o zdrowie i dobrą formę w ciąży

Jak dbać o zdrowie i dobrą formę w ciąży

200
0
PODZIEL SIĘ
dobra forma w ciąży
Kobiety w ciąży powinny dbać o swoją formę i dobre samopoczucie.

Przestrzeganie zdrowej, dobrze zbilansowanej diety kobiet w ciąży to najlepsze, co możesz zrobić dla siebie i dziecka. Dietetycy oraz autorzy o książek o prawidłowym odżywianiu dzielą się swoją wiedzą, aby ci to ułatwić.

Główne wskazówki na temat odżywiania w ciąży:

Utrzymuj zdrową dietę

Postaw na świeże, pełnowartościowe produkty, chude mięso, zdrowe tłuszcze i pełne ziarno. Nieprzetworzona żywność posiada niższą zawartość sodu, nie ma w składzie sztucznych polepszaczy, a także jest bogatsza w błonnik oraz pozostałe istotne dla zdrowia składniki. Jedz według tego samego schematu, jak odżywiasz na co dzień: 3 główne posiłku i 2 przekąski. Dzięki temu utrzymasz stabilny poziom cukru i dostarczysz sobie odpowiedniej dawki energii.

Jedz śniadania

Zacznij dzień od zdrowego, dobrze zbilansowanego posiłku. Pomoże ci to utrzymać odpowiedni poziom energii i uniknąć niezdrowych pokus w ciągu dnia.

Rozsądnie dobieraj przekąski

Przekąski bogate w składniki odżywcze, jedzone o odpowiednich porach dnia, mogą znakomicie służyć twojemu zdrowiu. Kwestią kluczową jest tutaj zachowanie równowagi pomiędzy węglowodanami, białkiem i zdrowymi tłuszczami. Efektem będzie uczucie sytości, które pomoże ci dokonywać zdrowych wyborów przy kolejnych posiłkach.

Nie jedz za dwoje

Gdy jesteś w ciąży, musisz dbać o dietę bogatą w składniki odżywcze, takie jak wapń czy żelazo – bynajmniej nie jest to jednoznaczne z objadaniem się kilogramami lodów! W rzeczywistości wystarczy 300 dodatkowych kalorii dziennie podczas drugiego i trzeciego trymestru. Pamiętaj, iż najważniejsza jest odpowiednia koncentracja składników odżywczych w pożywieniu.

Bądź aktywna

Jeśli twój lekarz nie widzi indywidualnych przeciwwskazań, ćwicz regularnie. Najlepiej na świeżym powietrzu.

Jedz ryby

Ryby i owoce morza do doskonałe źródło chudego białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3, które są niezbędne do rozwoju mózgu u płodu. Powinnaś jedynie unikać tych ryb, które są niebezpieczne ze względu na wysoką zawartość rtęci. Bez obaw możesz jeść krewetki, łososia oraz tuńczyka z puszki w sosie własnym, w ilości do 350 g tygodniowo.

Jeśli nie przepadasz za rybami, uzupełnij kwasy omega-3, spożywając nasiona chia, siemię lniane, orzechy oraz oleje roślinne.

Uzupełniaj kwas foliowy

Owa witamina z grupy B jest niezbędna dla prawidłowego przebiegu ciąży, w szczególności podczas jej pierwszych dwóch-trzech tygodni, kiedy rozwija się układ nerwowy płodu. Dzienna dawka dla kobiety w ciąży to 600 mikrogramów. Wśród pokarmów bogatych w kwas foliowy znajdują się: soczewica, szpinak, sałata rzymska i szparagi.

Nawadniaj organizm

Bardzo istotne jest przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów – co najmniej 8 filiżanek wody w ciągu dnia. Jeśli ćwiczysz, możesz potrzebować więcej. Pamiętaj jednak, aby wystrzegać się jakichkolwiek napojów alkoholowych!

Zdrowie i dobra forma u kobiet w ciąży jest niesłychanie ważnym czynnikiem dla dziecka. Odczuwa ono ten stan jeszcze w łonie matki, który pozwala mu na wspaniały i niezakłócony rozwój. Warto dbać o siebie, szczególnie gdy nie wymaga to wielkiego wysiłku, a efekty bywają wprost spektakularne.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKosmetyki to nie tylko kwestia wyglądu
Następny artykułBieganie – 7 prostych sposobów motywacji
Redakcja serwisu to grupa specjalistów z wielu dziedzin, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą z czytelnikami. Wśród nich znaleźć można psychologów, kosmetologów, dietetyków czy pracowników służby zdrowia. Często publikujemy również artykuły podmiotów zewnętrznych, których profesjonalizm nie budzi żadnych wątpliwości. Nasza redakcja zawsze stara się znaleźć najbardziej interesujące i ważne dla czytelników tematy. Mamy również nadzieję, że publikowane przez nas treści zawsze będą pomocne i inspirujące. Niezmiennie zależy nam najbardziej na satysfakcji i zadowoleniu naszych czytelników.

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.