Strona główna Styl życia Joga twarzy – Na czym polega i jak stosować

Joga twarzy – Na czym polega i jak stosować

1138
0

1. Joga twarzy przeciw kurzym łapkom

  • Pierwsze ćwiczenie polega na tym, by przytrzymywać twarz nieruchomo i jednocześnie obrysowywać kwadraty poruszając gałkami ocznymi. Ćwiczenia należy wykonywać z delikatnym poczuciem dyskomfortu, wynikającego z nienaturalnych wychyleń gałek ocznych.
  • Dodatkowe ćwiczenie polega na przytrzymywaniu palcami zewnętrznych kącików oczu. Następnie należy patrzeć prosto przed siebie i próbować maksymalnie mrużyć oczy, wykorzystując do tego jedynie mięśnie poruszające gałkami.

2. Joga twarzy na opadające kąciki ust

  • Pierwsze ćwiczenie w tym zakresie polega na nabieraniu powietrza w usta i przepychaniu go pomiędzy policzkami.
  • Dodatkowym ćwiczeniem jest przytrzymywanie palcami kącików ust w pozycji uniesionej do szerokiego uśmiechu. Następnie należy wypychać usta do przodu.
  • Warto również ćwiczyć chwytając w palce obydwa policzki i wykonywanie tzw. „dziubka”.  

3. Joga twarzy przeciwko pionowym zmarszczkom na czole

Do wykonania ćwiczenia należy położyć dwa palce wskazujące tuż nad łukami brwiowymi, przytrzymać skórę dociskając ją nieco do czoła, a następnie próbować marszczyć czoło, spinając mięśnie do środka. Przytrzymywanie skóry czoła będzie utrudniać wykonanie ćwiczenia i w ten sposób wzmacniać siłę i elastyczność mięśni.

4. Joga twarzy na zwiększenie objętości policzków

To ćwiczenie polega na przyłożeniu palca wskazującego do brody, a następnie szerokim i owalnym otwarciu ust. W następnej kolejności należy mięśniami twarzy ściągać policzki do góry. Przy wykonywaniu kolejnych powtórzeń należy unikać marszczenia czoła. Intensywność ćwiczenia zależy od oporu nadawanego mięśniom policzków, które ściągają się do góry, poprzez przytrzymywanie brody palcem.

5. Joga twarzy a relaksacja

Dobra relaksacja twarzy możliwa jest dzięki wykonywaniu mocnych naprężeniach mięśni twarzy i szyi przy głębokim wdechu oraz równoczesnym zaciskaniu pięści. W momencie wydychania powietrza należy wystawiać język, rozluźniać dłonie, otwierać oczy i rozkładać ręce. To ćwiczenie pozwala rozluźnić mięśnie całej twarzy i uwolnić napięcie.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

Cofnij

 

Dodaj swój komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.