Strona główna Biznes i pieniądze Przygotowanie biznesplanu

Przygotowanie biznesplanu

427
0
PODZIEL SIĘ
przygotowanie biznesplanu
Dobry biznesplan daje szansę na zdobycie finansowania biznesu

Biznesplan to niezwykle ważny dokument. Określa on podstawowe i jednocześnie najważniejsze informacje o firmie, wskazuje na jej mocne oraz słabsze strony, określa cele oraz metody, które pozwolą je osiągnąć, a także wskazuje na potencjalne zagrożenia. Stworzenie biznesplanu wydaje się więc czymś niezwykle skomplikowanym. Ale tak nie jest. Oto praktyczne wskazówki, które pomogą stworzyć biznesplan.

Najważniejsze jest, by biznesplan był konkretny i przejrzysty. Ma zawierać tylko te najważniejsze dane. Zawsze chcemy opracować dwie wersje – plan dotyczący dobrego prosperowania firmy oraz plan niezbędny przy niepowodzeniu. Dzięki temu można uniknąć rozczarowania. Jakie punkty musi zawierać ten dokument?

Przygotowanie biznesplanu

  1. Streszczenie – zarys przedsięwzięcia, określenie potencjalnych klientów, ewentualnych zysków, strategia długookresowa. Jednocześnie trzeba pamiętać, by plan był rzeczowy i zwięzły.
  1. Dokładny opis przedsięwzięcia – określamy cel istnienia firmy i korzyści, jakie mogą odnieść nasi klienci. To tutaj wyróżniamy zarówno słabe, jak i mocne strony zakładanego przedsiębiorstwa. W tym opisie należy też określić, w jaki sposób nasza firma i oferta wyróżnia się na tle konkurencyjnych firm, np. dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym.
  1. Konkurencja – należy określić z jaką konkurencją mamy do czynienia, czy jest silna, jakie są nasze szanse oraz dokonać porównania oferty (jeżeli oferta jest zbliżona, może być trudno się wybić). W tym punkcie należy pokazać, jaki mamy pomysł na firmę.
  1. Plan działania przedsiębiorstwa – trzeba w tym punkcie określić organizację firmy, technologię produktu, jakość usług i produktów. Należy zadbać o to, by zdolność przedsiębiorstwa do świadczenie usług czy produkcji była utrzymana na średnim poziomie – dzięki temu łatwiej będzie walczyć z konkurencją.
  1. Cechy usług i kanały dystrybucyjne – są to informacje, które pozwolą określić kosztorys firmy. Należy rozważyć czym będą wyróżniać się nasze usługi i produkty, ale też określić sposób reklamowania firmy.
  1. Etapy rozwoju przedsiębiorstwa – trzeb określić jakie cele firmy sobie stawiamy i w jakim okresie chcemy je zrealizować. Dobrze jest również zaznaczyć, które etapy są od siebie zależne.
  1. Potencjalne zagrożenia – należy ustalić, jakie czynniki mogą utrudnić rozwój firmy oraz w jaki sposób będziemy sobie z takimi trudnościami radzić. Należy też określić, jak takie zagrożenia będą wpływać na wyniki finansowe firmy.
  1. Plan finansowy – określamy potrzebny kapitał, przewidywalne zyski, ale też ewentualne straty.

Źródło: accommo.pl

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułRozmowa kwalifikacyjna – jak się przygotować
Następny artykułWłaściwości olejku z kiełków pszenicy
Redakcja serwisu to grupa specjalistów z wielu dziedzin, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą z czytelnikami. Wśród nich znaleźć można psychologów, kosmetologów, dietetyków czy pracowników służby zdrowia. Często publikujemy również artykuły podmiotów zewnętrznych, których profesjonalizm nie budzi żadnych wątpliwości. Nasza redakcja zawsze stara się znaleźć najbardziej interesujące i ważne dla czytelników tematy. Mamy również nadzieję, że publikowane przez nas treści zawsze będą pomocne i inspirujące. Niezmiennie zależy nam najbardziej na satysfakcji i zadowoleniu naszych czytelników.

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.