Strona główna Rozwój osobisty Wynalazek – Jak wprowadzać na rynek

Wynalazek – Jak wprowadzać na rynek

480
1
wynalazek

Wielu ludzi zastanawia się w jaki sposób można własny wynalazek wprowadzić na rynek. Jeśli sądzisz, że odkrycie czegoś nowego i użytecznego jest trudne, miej świadomość, iż będziesz później musiał postarać się to sprzedać!

Nikt nie zauważy ani nie pozna się na twoim wynalazku, jeśli nie poinformujesz szerszej publiczności o jego istnieniu. Na pewno nie przysłuży ci się trzymanie go w garażu. Bez skutecznego marketingu i promocji twoja ciężka praca pozostanie niezauważona przez społeczeństwo, przez co stanie się równoznaczna ze stratą czasu i środków. Żeby odnieść prawdziwy sukces należy być niezwykle zdeterminowanym oraz kierować się zarówno instynktem, jak i zdrowym rozsądkiem.

Codziennie powstają tysiące nowych wynalazków, jednak niewiele z nich otrzymuje uwagę, na jaką zasługują. Oprócz talentu wynalazcy, powinieneś posiadać także zdolności marketingowe. Wymyśl sposób, dzięki któremu twój wynalazek będzie się wyróżniał na tle innych i zyska szerokie zainteresowanie.

Oto kilka porad, które pomogą wprowadzić twój wynalazek na rynek:

Opatentuj własny wynalazek

Jest to najważniejsza rzecz, którą powinieneś zrobić, aby zastrzec swój projekt w urzędzie patentowym. Może to zająć trochę czasu, jako że będziesz zmuszony wypełnić wszystkie wymagania, włączając w to dokumentację techniczną. Sam proces również trwa długo – nawet lata, potrzebne na ewentualne korekty. Musisz jednak uzbroić się w cierpliwość, gdyż owa procedura jest niezbędna. Kiedy będziesz miał już patent, możesz zacząć wprowadzać swój wynalazek na rynek bez obawy, że ktoś ukradnie Twój projekt.

Określ grono odbiorców

Do kogo skierowana jest twoja propozycja? Jakie ma zastosowanie dla społeczeństwa? Odpowiedzi na owe pytania skutecznie nakierują Cię na właściwą strategię marketingową. Jeżeli Twój wynalazek odpowiada na potrzeby młodych odbiorców, rozważ poprowadzenie wykładów na uczelniach, podczas których będziesz mógł go zaprezentować. Możesz również wystawić go na pokaz w centrach handlowych lub innej przestrzeni publicznej.

Poznaj konkurencję

Nawet dysponując patentem, nie możesz mieć całkowitej pewności, iż ktoś inny nie próbuje sprzedać czegoś całkiem podobnego do twojego wynalazku – lub co najmniej nie próbuje osiągnąć podobnych celów. Dowiedz się więc o produktach konkurencji najwięcej jak to możliwe. Będziesz mógł wówczas określić mocne strony swojego wynalazku i na nich się skupić. Spróbuj znaleźć jego wyjątkową cechę, która wyróżnia go na tle tego, co jest już dostępne na rynku.

Ustal konkurencyjną cenę

Dowiedz się, za jaką kwotę Twoi konkurenci sprzedają swoje produkty i oceń, czy możesz zaproponować korzystniejszą ofertę. Pamiętaj, że Twoja cena w dużej mierze regulowana będzie przez prawo popytu i podaży, nigdy jednak nie decyduj się na kwotę, która nie pozwoli Ci czerpać zysków z wynalazku.

Zdobądź zaufanego partnera

Jeżeli marketing zdecydowanie nie jest Twoją mocną stroną, być może znasz kogoś, kto dobrze radzi sobie na tym polu. Zaproponuj mu współpracę lub poproś o wsparcie. Istnieje duża szansa, że Twój partner będzie dodatkowo posiadał szerszą sieć kontaktów, co pozwoli ci łatwiej dotrzeć do potencjalnego odbiorcy. Taki wspólnik może okazać się bardzo pomocny przy przeprowadzaniu kampanii promującej Twój produkt.

Niezależnie od tego, czy znajdziesz sobie wspólnika, czy zdecydujesz się samodzielnie zadbać o własne interesy, najistotniejsze jest posiadanie jasnej wizji, co chcesz osiągnąć poprzez własny wynalazek. Ustal sobie dokładny plan działania, aby mieć zawsze na oku wytyczone cele.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

Poprzedni artykułTuńczyk w diecie – 6 korzyści zdrowotnych
Następny artykułSztuka lekarstwem na stres
Redakcja serwisu to grupa specjalistów z wielu dziedzin, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą z czytelnikami. Wśród nich znaleźć można psychologów, kosmetologów, dietetyków czy pracowników służby zdrowia. Często publikujemy również artykuły podmiotów zewnętrznych, których profesjonalizm nie budzi żadnych wątpliwości. Nasza redakcja zawsze stara się znaleźć najbardziej interesujące i ważne dla czytelników tematy. Mamy również nadzieję, że publikowane przez nas treści zawsze będą pomocne i inspirujące. Niezmiennie zależy nam najbardziej na satysfakcji i zadowoleniu naszych czytelników.

1 KOMENTARZ

  1. Pytanie: co jeżeli mam w głowie wynalazek, ale jest na tyle skomplikowany, że nie wiem jak stworzyć prototyp i dopracować go?
    Wymyśliłem ulepszoną wersję kasku motocyklowego, ale nie mam pojęcia jak z tym ruszyć. Do przeprowadzenia testów kasku potrzebowałbym w zasadzie wsparcia od jakiegoś dużego producenta. Skąd mógłbym mieć pewność, że taka firma najzwyczajniej na świecie nie oskubie mnie z pomysłu?
    Z patentem byłoby ciężko ponieważ istnieje co najmniej kilka różnych rozwiązań mojego pomysłu, które dawałyby ten sam efekt… nie wspomnę o kwestiach finansowych: http://www.abapat.pl/pl/faq/47-ile-kosztuje-patent-europejski
    Dodatkowo nie mam pojęcia, czy w ogóle było by zainteresowanie tym wynalazkiem…
    Jakieś rady?

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.