Strona główna Biznes i pieniądze Jakie lekcje biznesu dają milionerzy

Jakie lekcje biznesu dają milionerzy

332
0
PODZIEL SIĘ
biznesu
Podstawowe lekcje biznesu opierają się na praktyce milionerów

Każdy twórca biznesu wartego miliony może dostarczyć niezwykle cennych wskazówek, prowadzących do podobnego sukcesu. Nie wszyscy będą kładli nacisk na te same elementy, jednak wiele z nich się stale powtarza i może zostać wykorzystana w ogólniejszym znaczeniu. O czym warto pamiętać tworząc każdego rodzaju przedsiębiorstwo?

Przy tworzeniu własnego biznesu nie warto zbyt mocno ufać własnemu przeczuciu i lepiej sięgnąć po sprawdzone metody. Ludzie bowiem często powielają te same błędy, a dzięki ich znajomości można na swojej drodze uniknąć najbardziej niebezpiecznych raf i dopłynąć szczęśliwie do upragnionego celu. Zobacz jakie wskazówki w sprawach biznesu dają milionerzy.

1. Na co najczęściej ludzie marnują czas i pieniądze w biznesie

Praktyka biznesu wskazuje, że niemal wszyscy budują zamiast sprzedawać. 95-99% przedsiębiorców walczy, by stworzyć produkt czy reklamę doskonałą, podczas gdy tak naprawdę powinni zająć się sprzedażą.

Statystyczne zyski ze sprzedaży pokazałyby im wszystko, czego potrzebują i nie musieliby marnować czasu na budowanie czegoś, co i tak nie ma szans, by zadziałać.

2. Znaczenie pracy nad własnym wnętrzem dla ulepszenia swojego biznesu

Początkujący przedsiębiorcy często ignorują własne nastawienie, emocjonalne czynniki motywujące czy programowanie neurolingwistyczne. Są uparci, maksymalnie skoncentrowani i niepowstrzymani. To działa, dopóki interes nie zacznie przynosić milionowych zysków. Potem jednak, jeżeli nie masz właściwego nastawienia, łatwo możesz zagubić się w tym, co robisz.

W pewnym momencie musisz po prostu zaakceptować pewne rzeczy, które są uniwersalne dla każdego biznesu. Dopiero wtedy będziesz mógł w pełni rozwinąć swój potencjał.

3. Jeśli obiecująca nowa firma ociąga się z rozpoczęciem działalności

Jeżeli nowa firma rzeczywiście wierzy w potencjał swojego produktu i jego szansę na działanie, to rzeczywiście będzie on działał. Jak mawiał Henry Ford: „Jeśli sądzisz, że potrafisz, to masz rację. Jeśli sądzisz, że nie potrafisz – również masz rację.”

Jeżeli naprawdę wierzysz w swój produkt i zaczynasz go sprzedawać, rynek pomoże ci przekształcić go w produkt doskonały. Siedzenie i analizowanie to zwykłe marnowanie czasu i strata dla twojego biznesu.

Musisz się ruszyć i zacząć zarabiać pieniądze. Im więcej zarobisz na sprzedaży, tym lepiej będziesz mógł rozwinąć infrastrukturę. Prawidłowe nastawienie to: „Nigdy tak naprawdę nie uszczęśliwisz wszystkich.” Lecz jeśli wejdziesz na rynek i zaczniesz pracować nad swoim produktem, ludzie dostarczą ci informację zwrotną i docenią ulepszenia, które będą go przybliżać do idei „produktu doskonałego”.

4. Rada dla wszystkich, którym oferowano dużą sumę za sprzedaż biznesu, który kochają

Włożyłeś całą swoją pasję w zbudowanie czegoś, co teraz ktoś chce przeliczyć na pieniądze. Istnieje wiele wzorów oraz pośredników biznesowych, którzy mogą ustalić, czy dana kwota jest adekwatna? Ważniejszą kwestią jest jednak zadanie samemu sobie pytania: „Co zamierzasz robić dalej?”.

Pieniądze to atrakcyjna nagroda, lecz są warte ni mniej, ni więcej, tylko tyle, ile jesteś w stanie z nimi zrobić. Zajmujesz się firmą, jej dochody wzrastają, inwestorzy pchają się drzwiami i oknami? Aż przychodzi wreszcie moment, gdy trzeba iść dalej. Sprzedać swoją pasję. Jesteś szanowanym przedsiębiorcą, do którego wszyscy zwracają się o radę? Gdy przekazujesz to wszystko komuś innemu, możesz się poczuć tak, jakbyś sprzedawał swoją tożsamość i w rezultacie poczuć się zagubionym.

Kwoty mogą być oszałamiające, lecz jeśli jest to pierwszy duży biznes, który zbudowałeś, dobrze się najpierw zastanów: „Co będę robić dalej? Co stanie się moją nową pasją?”.

5. Skąd bierze się prawdziwy sukces w biznesie

Bierze się on ze zdolności do oceny, w czym tak naprawdę jesteś dobry i zaprzestaniu prób zrobienia wszystkiego samodzielnie. Wystarczy znaleźć sobie partnera, który uzupełnia twoje braki. Może pracować na zlecenie lub być partnerem handlowym, lub po prostu twoim równorzędnym wspólnikiem.

Gdy już przejdziesz z pierwszego poziomu sukcesu na poziom gigantycznego sukcesu i spełnienia, partnerstwo to tak naprawdę jedyny sposób na prosperowanie. Zwłaszcza przy szybko rosnącej skali biznesu. Nie tylko zyskasz więcej czasu dla siebie, lecz również zapewnisz klientom lepsze doświadczenie, posiadając właściwą osobę na właściwym miejscu. Niewątpliwie lepsze to niż nieustanne miotanie się, by załatwić wszystko samemu, osiągając zaledwie 70-80% swoich możliwości. Dlaczego nie postawić na 100%?

6. Jak powielić sukces w każdej branży

Sukces jest czymś dającym się opisać naukowo i jeśli to zaakceptujesz, odkryjesz, że istnieją poszczególne etapy, które musisz przejść, konkretna droga, którą musisz pokonać oraz dokładna analiza statystyczna każdej czynności, którą wykonujesz. Jeśli poznasz i zrozumiesz cały proces, sukces jest gwarantowany. Krótko mówiąc, istnieje nań szczegółowa recepta.

Wszystko zaczyna się od odpowiedniego nastawienia – od biedy ku bogactwu. Gdy nastawienie do biznesu jest już właściwe, wszystko inne okazuje się dziecinnie proste. Po prostu wymaga to czasu i pokonania określonych etapów, a po każdym z nich wiesz dokładnie, co powinieneś robić dalej. Jest to model, który ciągnie się w nieskończoność, tak więc wystarczy, że poznasz ów naukowy przepis na sukces, a z odpowiednim nastawieniem osiągniesz go.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.