Strona główna Styl życia 5 najważniejszych wskazówek dla dowolnej diety

5 najważniejszych wskazówek dla dowolnej diety

465
0
diety
Kobieta podczas stosowania diety

Chcesz jeść lepiej? Nie wiesz jaką dietę zastosować? Problem polega na tym, że w każdym tygodniu można przeczytać o nowej diecie. Następnie można przeczytać, że w ubiegłym tygodniu „twierdzenia naukowe” były fałszywe. Zastanawiasz się więc z czego rezygnować, a co nadal jeść? Poznaj podstawowe wytyczne!

Aby zacząć zdrową dietę, dzięki której zyskasz energię i chęć do życia, wystarczy zastosować się do kilku poniższych wskazówek.

Dla odmłodzenia organizmu spożywaj naturalne przeciwutleniacze

Przeciwutleniacze w naturalny sposób chronią nasz organizm przed starzeniem się oraz mutacją komórek. Dlatego dodawaj do swojej diety tak dużo produktów bogatych w przeciwutleniacze jak to tylko możliwe. Przede wszystkim warto zadbać, by przy jak największej ilości posiłków znalazły się zielone dodatki roślinne, takie jak papryka, sałata, brokuły czy jarmuż.

W badaniu porównującym antyoksydacyjne właściwości 283 napojów stwierdzono, że herbata z hibiskusa bije na głowę wszystkie inne. Na rynku można znaleźć herbaty hibiskusowe w wielu niedrogich mieszankach herbacianych. Dwie filiżanki herbaty z Ketmii dziennie okazały się obniżać ciśnienie krwi tak samo, jak kaptopryl w dawce 25mg / dwa razy dziennie. Hibiskus wydaje się pozytywnie wpływać na naczynia krwionośne i daje im odpocząć.

Nie lubisz herbaty z hibiskusa? Nic nie szkodzi! Zielona herbata, czerwone wino, kawa, a nawet zwykła, czarna herbata, również zawierają wysoki poziom przeciwutleniaczy.

Podsumowując, wymień wszelkie słodkie napoje gazowane na niesłodzone herbaty, a nawet kawę czy czerwone wino w umiarkowanych ilościach. Warto czasem sięgnąć po sok z winogron lub sok z żurawiny. Najlepszym jednak sposobem będzie regularne przygotowywanie zielonych koktajli z miksowanych warzyw, owoców i kiełków.

Jedz orzechy dla szczupłej talii i lepszej pracy mózgu

Unikasz orzechów bo są bogate w tłuszcz? Mimo wysokiej zawartości tłuszczu orzechy w umiarkowanej ilości pomogą Ci stracić na wadze.

Ludzie, którzy jedzą orzechy wydają się być szczuplejsi i nie przybierać na wadze proporcjonalnie do ilości tłuszczu i kalorii zawartych w orzechach. Badania pokazują, że można tracić na wadze, szczególnie w rejonach brzucha, kiedy dodaje się orzechy do swojej diety. Jedzenie orzechów może też chronić przed chorobami serca i cukrzycą, a tym samym pomóc żyć dłużej.

Wśród ludzi spożywających orzechy odnotowuje się mniej zgonów z powodu raka, chorób układu oddechowego i chorób serca. Na podstawie badań wskazano, że dieta bogata w orzechy hamuje wzrost guzów i naczyń krwionośnych ludzkiego nowotworu okrężnicy i odbytnicy.

Wiele rodzajów orzechów i migdały zawierają bardzo cenne składniki odżywcze, w szczególności kwasy tłuszczowe. Pomagają one również w prawidłowej pracy mózgu i całego układu nerwowego. Zapewniają również lepszą pracę układu hormonalnego, a tym samym znacznie większą efektywność i samopoczucie.

Podsumowując, warto zawsze trzymać niesolone orzechy pod ręką, jako doskonały dodatek do porannego musli czy też sałatki na lunch. Mniejsze znaczenie ma, czy wybieramy orzechy włoskie, laskowe czy migdały.

Sięgaj po zieleninę dla zdrowych naczyń krwionośnych

Jarmuż, szpinak czy rukola pomagają naczyniom krwionośnym w produkcji tlenku azotu, który utrzymuje je miękkie i elastyczne. Zrelaksowane naczynia krwionośne zmniejszają ryzyko zawału serca i obniżają ciśnienie krwi. Rukola, boćwina, bazylia, kolendra i kapusta są najlepszym źródłem substancji odżywczych, zapewniających ochronę naczyń krwionośnych.

Jako dodatkową korzyść warto zauważyć, że warzywa te uwalniają substancje chemiczne potrzebne w zapobieganiu nowotworom. Zapewniają również obniżenie zakwaszenia organizmu, przyczyniając się do lepszego samopoczucia oraz zrównoważenia wagi ciała. Diety bogate w zielone warzywa i owoce doskonale wpływają na wzrost energii i witalności całego ciała.

Podsumowując, warto zwrócić uwagę, że jedzenie surowych, zielonych warzyw powinno być codziennością! Pamiętaj również o ich dokładnym przeżuciu, gdyż zapewnią wtedy maksimum wartości.

Jedz warzywa strączkowe, aby żyć dłużej

Rośliny strączkowe to jedne z najdoskonalszych składników codziennej diety. Mają one niskie zawartości tłuszczu, bez obecności cholesterolu, a za to bogate w błonnik i białko.

Zauważono, że ludzie na całym świecie, dodający rośliny strączkowe do codziennej diety zwykle żyją dłużej. W badaniach wykazano, że spożycie fasoli w Szwecji, Japonii, Grecji i Australii z różnych przyczyn chorobowych zmniejszyło prawdopodobieństwo śmierci nawet o 8%, już przy spożywaniu dwóch łyżek fasoli czy grochu dziennie.

Ponadto, fasola i soja wykazały zdolność do obniżania poziomu cholesterolu w organizmie. Fasola pomaga również poczuć się pełnym na dłużej, co zachęca do spożywania mniejszej ilości kalorii przy zastosowaniu danej diety.

Podsumowując, warto kupić kilka puszek fasoli i dodawaj ją do sałatek, ryżu i makaronu. Nie martw się, nadmierne wytwarzanie gazów przy takiej diecie trwa zwykle maksymalnie do 2 tygodni.

Dodawaj kurkumę przeciw stanom zapalnym

Ten jasny, żółty proszek jest jednym z najsilniejszych, naturalnych środków o działaniu przeciwzapalnym. Działa nawet lepiej, niż niektóre leki.

Kurkuma hamuje powstawanie zapaleń, a także wzrost komórek nowotworowych i wzrost naczyń krwionośnych. Codzienne stosowanie kurkumy w diecie hindusów zostało skojarzone ze zmniejszeniem zachorowań na Alzheimera oraz niektóre odmiany nowotworów.

Podsumowując, nie zapomnij dodawać kurkumy do swoich potraw, by stosowanie diety przynosiło tobie jeszcze więcej korzyści.

Może macie jakieś interesujące uwagi na temat waszej ulubionej diety i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.