Strona główna Styl życia Aqua aerobic – Na czym polega

Aqua aerobic – Na czym polega

717
0
aqua aerobic
Aqua aerobic daje wiele korzyści zdrowotnych oraz wzmacnia kondycję fizyczną

Aqua aerobic to w ostatnich latach bardzo popularna forma aktywności fizycznej, szczególnie dobra dla utrzymania właściwej i wszechstronnej sprawności kobiet. Na czym on polega i jak go uprawiać?

Nie jest to ani trening dla tych bardziej leniwych, ani dla wyłącznie starszych pań z nadwagą. Wprawdzie to doskonała forma ruchu dla tego typu osób, ponieważ ćwiczenia nie nadwyrężają stawów i mięśni, jednakże aqua aerobic to doskonałe uzupełnienie treningów, które wykonujesz na co dzień. Po jednym z takich spotkań zdecydowanie przyznasz, że aqua aerobic to doskonały sposób na zachowanie świetnej formy.

Różne rodzaje

Z aqua aerobic jest zupełnie tak samo, jak z aerobikiem tradycyjnym – przebierać można w wielu różnych rodzajach. Przede wszystkim należałoby się zastanowić jakie masz potrzeby a także możliwości. Do tego musisz także stwierdzić jak bardzo intensywnych ćwiczeń potrzebujesz. Aqua aerobic to połączenie aktywności fizycznej z przyjemnością słuchania muzyki – zwykle ćwiczenia wykonuje się bez żadnych dodatkowych sprzętów aczkolwiek coraz częściej zdarza się, że instruktor włącza w trening jakieś szczególne przedmioty typu rurki ze specjalnej pianki czy też wypornościowe pasy albo ciężarki. Dzięki wszystkim tym cechom aqua aerobic to nie tylko świetny trening, dzięki któremu można wymodelować ciało, ale również doskonała zabawa.

Kto może uprawiać ten sport?

To chyba jedyny sport, który uprawiać może praktycznie każdy. Niezależnie od tego w jakim jest wieku oraz jaka jest jego kondycja. Przeszkodą nie jest nawet ciąża, a lekarze zalecają pojedyncze treningi by choć przez chwilę odciążyć kręgosłup. Jeżeli jesteś bardzo sprawny fi czynie i nie boisz się wyzwać zapytaj instruktora o bardziej wyczerpujący wariant.

A co jeśli byłeś kontuzjowany? Również możesz uczęszczać na treningi bo aqua aerobic to świetna rehabilitacja. Także dla osób, chorujących na przykład na osteoporozę czy też nadciśnienie. Równie chętnie powinni przychodzić na treningi wszyscy ci, którzy mają jakiekolwiek problemy z kręgosłupem czy też ze stawami. A co jeśli nie umiesz pływać? To nie ma żadnego znaczenia. Uczestnicy treningu mają przez cały czas kontakt z podłożem dlatego nawet jeśli nie miałeś okazji nauczyć się pływać, nie musisz się tym przejmować.

Jak wyglądają zajęcia?

Wchodząc do basenu po raz pierwszy od zdecydowania się na aqua aerobic nie wiesz tak naprawdę co cię czeka. Spodziewasz się głośnej, przyjemnej muzyki, która idealnie wpasuje się w charakter ćwiczeń, i kilku pianek, rurek czy też obciążników. Ale co dalej? Jak wygląda typowy trening? Instruktor pokazuje kolejne ruchy, które powtarza po nim grupa. Wszystko to ma na celu poprawienie krążenia, masaż ciała a nawet redukcję cellulitu. Dzięki tym ruchom można szybko dojść do wagi sprzed ciąży lub po prostu – schudnąć i wymodelować ciało.

Przykładowe zajęcia aqua aerobic możesz obejrzeć tutaj:

Efekt odchudzający

Czy wiesz, że ćwiczenia w wodzie wpływają także na przemianę materii? Jeśli więc masz problemy z codzienną toaletą a planowałeś rozpocząć jakieś treningu, aqua aerobic jest właśnie dla ciebie. Ile kalorii można spalić podczas jednego treningu? Wcale nie mało, bo zwykle jest to około 500 kcal. Oczywiście wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji oraz od wagi osoby ćwiczącej.

Biorąc pod uwagę, że takie zajęcia nie trwają zwykle nawet godziny, a najczęściej kończą się po trzydziestu minutach, to wynik jest całkiem niezły. Dodatkowo trzeba też wziąć pod uwagę, że ćwiczenia te nas odprężą, co jest dodatkowym atutem. Wprawdzie koszt jednorazowych zajęć może być dość wysoki, bo ceny zaczynają się od 20 zł a dochodzą nawet do pięćdziesięciu, jednak wszędzie można wykupić sobie okresowy karnet, dzięki któremu ceny znacznie spadną.

Jeżeli trenujesz na co dzień, a aqua aerobic jest tylko uzupełnieniem do tych treningów, to nie musisz zjawiać się na basenie częściej niż raz w tygodniu, natomiast jeśli to twoja jedyna forma aktywności, nastaw się na dwa lub trzy treningi tygodniowo.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.