Strona główna Styl życia Dobra forma po porodzie – Jak sprawić by wróciła

Dobra forma po porodzie – Jak sprawić by wróciła

857
0

A po porodzie…

Przede wszystkim daj sobie trochę czasu na odpoczynek. Sam poród, połóg i opieka nad maleństwem, to wystarczający wysiłek. Przez pierwsze 6-8 tygodni (w zależności od przebiegu porodu) unikaj dużego wysiłku, daj swojemu ciału czas na dojście do siebie. Nikt nie każe Ci oczywiście leżeć całymi dniami w łóżku.

Nie ukrywajmy, przy małym dziecku jest to raczej niemożliwe, a przynajmniej niezwykle trudne. W miarę możliwości spacery są jak najbardziej wskazane. Nie nakładaj sobie sztywnych ram czasowych powrotu do formy i nie wymagaj od siebie zbyt wiele, gdyż każda kobieta ma swój indywidualny tryb dochodzenia do formy. Pamiętaj, ciąża i poród to ogromny wysiłek, a Ty dokonałaś czegoś spektakularnego. Daj sobie czas na kolejne osiągnięcia, dobra forma po porodzie wróci szybciej niż się spodziewasz!

Ćwiczenia po ciąży

Najpewniej sama wyczujesz ten odpowiedni moment, warto jednak zawsze skonsultować się z ginekologiem. Jeśli zapewni nas, że już możemy zacząć ćwiczyć… do dzieła! Ale jak zawsze z umiarem. Pamiętaj, że ćwiczenia mają Cię relaksować, sprawiać Ci przyjemność, a nie stresować. warto pamiętać, że każda forma ruchu powoduje, że dobra forma staje się coraz bliższym osiągnięciem. Z kolei ćwiczenia mięśni Kegla zaleca się również z powodu zagrożenia nietrzymaniem moczu. Pomagają również one dojściu pochwie po porodzie do pełni sprawności.

Możesz zapisać się na specjalnie organizowane zajęcia i ćwiczyć sama lub z dzieckiem. Możesz też ćwiczyć w domu np. gdy dziecko śpi. Wybierz najlepszą opcję dla siebie, by dobra forma po porodzie wracała w systematycznym tempie. Poczytaj również o tym, jak powinny wyglądać takie ćwiczenia lub skonsultuj się z kimś kto takie zajęcia prowadzi. Pamiętaj jednak, by tryb ćwiczeń dostosować pod siebie, nie wolno Ci się przeciążać. I najważniejsze… nie porównuj! Tak jak każda ciąża przebiega inaczej, tak jak każde dziecko jest inne, tak u każdej kobiety inaczej wygląda powrót do formy!

Tak samo jak w ciąży, aktywność po porodzie pomaga przezwyciężyć huśtawki nastroju i objawy depresji, warto więc ćwiczyć, nawet jeśli po porodzie nasza waga nie różni się znacząco od tej przed ciążą.

Żadnych diet po porodzie

Okres połogu oraz karmienia piersią to czas gdy szczególnie wzrasta Twoje zapotrzebowanie na cenne składniki odżywcze, więc potrzebujesz także porządnej dawki energii. To chyba zrozumiałe, że nie jest to dobry moment na jakiekolwiek diety. Dieta w okresie połogu to samobój! Nie staraj się na siłę przyspieszać takich procesów, bo dobra forma wymaga zawsze czasu i cierpliwości.

Wystarczy, że będziesz odżywiać się zdrowo i racjonalnie, a jeśli do tego karmisz piersią, możesz być pewna, że waga szybko spadnie w dół, a dobra forma po porodzie stanie się faktem. Jeśli w ciąży troszkę sobie pofolgowałaś i przywykłaś do podjadania między posiłkami i w nocy, warto zwrócić uwagę na to by porzucić ten nawyk. Nie ma to jednak nic wspólnego z dietą!

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie na to, by dobra forma po porodzie wróciła i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

Cofnij

Dodaj swój komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.