Strona główna Dzieci Przekąski dla maluchów – Jak są najlepsze

Przekąski dla maluchów – Jak są najlepsze

200
0
PODZIEL SIĘ
przekąski
Warto postawić na przekąski dla maluchów w postaci warzyw i owoców

Dobre przekąski dla maluchów mogą być wspaniałym uzupełnieniem codziennej diety. Zawsze warto zwrócić uwagę na ich jakość dietetyczną, by unikać zbędnych i szkodliwych składników.

Podjadanie między posiłkami nie powinno być stałym dziecięcym nawykiem, ale są sytuacje w których bez przekąski się nie obejdzie. Podpowiadamy więc jak powinny wyglądać zdrowe przekąski dla maluchów.

Podjadanie, tak czy nie?

Pediatrzy od początku uprzedzają rodziców, że przekąski dla maluchów nie są z zasady pożądane. Wielu rodzicom wydaje się, że dziecko potrzebuje dużej ilości pożywienia, jeśli więc nie doje obiadu, koniecznie należy mu coś wcisnąć w trakcie zabawy. Takie podjadanie skutkuje tym, że maluch traci apetyt, a główne posiłki pozostawia prawie nietknięte.

Nie należy jednak popadać w skrajność i odmawiać dziecku przekąsek gdy nas o to poprosi. W końcu każdemu zdarza się czasem zgłodnieć. Podobna sytuacja może mieć miejsce np. w czasie podróży. Jeśli zadbamy o to by przekąski dla maluchów były zdrowe, nie ma żadnych przeciwwskazań by podać je dziecku. Ważne żeby zawsze były dostosowane do wieku dziecka, nie należy także podawać ich dziecku tuż przed posiłkiem lub gdy np. leży w łóżku.

Zdrowa przekąska może równie dobrze sprawdzić się w roli podwieczorka lub drugiego śniadania. Należy pamiętać, że już teraz wyrabiamy w dziecku nawyki żywieniowe, jeśli przekąski dla maluchów będą zdrowe, istnieje duża szansa, że w przyszłości zamiast po chipsy i batoniki będą sięgały po owoce.

Przekąski dla najmłodszych maluchów

Zdrową przekąską dla najmłodszych dzieci, które nie potrafią jeszcze gryźć, mogą być przeciery owocowe. Jeśli zdecydujesz się robić je samodzielnie w domu, zadbaj o to by owoce pochodziły z pewnego źródła. Dla nieco starszego dziecka przekąską mogą być np. chrupki kukurydziane, ryżowe wafelki. Szczególnie polecane są produkty na których zaznaczono, że przeznaczone są dla dzieci. Zazwyczaj zawierają bowiem mniej sodu i cukru.

Pamiętaj też, by nie kupować dziecku sztucznie barwionych przekąsek np. kolorowych chrupek kukurydzianych. Taka zdrowa przekąska pomoże także ulżyć maluchowi gdy zacznie ząbkować.

Owoce i warzywa, najlepsze przekąski dla maluchów!

Jeszcze przed ukończeniem pierwszego roku życia, możemy w ramach przekąski podawać dziecku owoce i warzywa. Owoce zawsze należy dokładnie umyć przed podaniem, obrać oraz podzielić na małe, dostosowane do możliwości dziecka, kawałki. Dla mniejszych dzieci lepiej wybierać te miękkie owoce, które może np. ssać.

W roli przekąski dla maluchów dobrze sprawdzają się także przegotowane warzywa (gdy dziecko podrośnie np. marchewkę będzie można już podawać surową). Im dziecko starsze tym bardziej możemy popuścić wodze fantazji. Pamiętajmy jednak by nigdy nie zmuszać dziecka do niczego, ono również ma swoje określone preferencje smakowe i jakieś warzywko czy owoc może mu nie przypaść do gustu.

Dbajmy także o atrakcyjną formę podania posiłku, większe maluchy zwracają na to dużą uwagę. Możemy np. spróbować powycinać różnorodne kształty z warzyw czy owoców, a dziecko będzie zachwycone! Dla starszych dzieci można przygotować sałatkę owocową lub warzywne szaszłyczki. Pamiętajmy jednak, że nawet najbardziej samodzielnego malucha, nie zostawiamy samego z jedzeniem, zawsze istnieje ryzyko zakrztuszenia!

Koktajle owocowe, jogurty

Jeśli dziecko nie ma alergii na białko, możemy pokusić się o przyrządzenie różnorodnych koktajli mleczno – owocowych. Pyszne i zdrowe! Jogurty to też dobry pomysł na zdrową przekąskę, zawsze zwracaj jednak uwagę na ich skład. Czasem lepiej kupić jogurt naturalny i samemu dodać do niego owoce niż kupować jogurt barwiony lub aromatyzowany. Jeśli dziecko nie przepada za mlekiem.. wyczaruj mu z niego przepyszny, domowy budyń!

Suszone owoce i orzechy dla starszych dzieci

Starszym dzieciom, które nie mają już żadnych problemów z gryzieniem , możemy dla urozmaicenia podawać suszone owoce lub orzechy. Np. suszone morele, śliwki, rodzynki, słonecznik. Ważne jednak by  nie zawierały słodzików i konserwantów. Suszone owoce same w sobie są naprawdę słodkie, dobrze, więc gdy dziecko od początku pozna ich smak, w  przyszłości z powodzeniem mogą zastępować słodycze.

Przekąski zbożowe

Możesz podawać dziecku płatki zbożowe same lub z jogurtem. Koniecznie kontroluj jednak ich skład na opakowaniu, niektóre zawierają spore ilości cukru! Warto pokusić się także o samodzielne upieczenie prostych, zbożowych ciasteczek. Masz wtedy największą kontrolę nad tym co Twoja pociecha je!

Czego na pewno nie podawać?

Unikaj wszelkiego typu produktów wysoko przetworzonych oraz tych z dużą ilością cukru, tłuszczy i sodu. Nie podawaj dziecku produktów, które wzbogacane są sztucznymi barwnikami, aromatami oraz konserwantami.

Świeć przykładem!

Pamiętaj, że dziecko jest świetnym obserwatorem i przykład zawsze czerpie z rodziców. Nie podjadaj przy dziecku niezdrowych chipsów czy batoników, jeśli nie chcesz by ono również po nie sięgało. Zajadaj się owocami razem z nim!

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJakie są dostępne rodzaje prezerwatyw
Następny artykułJak lepiej się nie ubierać
Redakcja serwisu to grupa specjalistów z wielu dziedzin, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą z czytelnikami. Wśród nich znaleźć można psychologów, kosmetologów, dietetyków czy pracowników służby zdrowia. Często publikujemy również artykuły podmiotów zewnętrznych, których profesjonalizm nie budzi żadnych wątpliwości. Nasza redakcja zawsze stara się znaleźć najbardziej interesujące i ważne dla czytelników tematy. Mamy również nadzieję, że publikowane przez nas treści zawsze będą pomocne i inspirujące. Niezmiennie zależy nam najbardziej na satysfakcji i zadowoleniu naszych czytelników.

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.