
Jeżeli potrzebujesz przyciągnąć uwagę do swojej strony lub profilu firmowego warto zorganizować konkurs. Jest to świetny sposób na zbudowanie społeczności w Internecie. Daje dzięki temu szansę na zbudowanie trwałych relacji z klientami, którzy będą korzystać z naszej oferty ze znacznie większym prawdopodobieństwem. Jak zatem powinna wyglądać organizacja konkursu w Internecie?
Jeśli prowadzisz własny biznes, zależy Ci na wypromowaniu własnej strony, produktu lub usługi, dobrym pomysłem dla Ciebie może okazać się organizacja konkursu Internecie. Ważne jest jednak by zorganizować konkurs, który przyciągnie wielu uczestników. Podpowiadamy jak to zrobić.
Organizacja konkursu a atrakcyjne nagrody
By zorganizować konkurs, który będzie atrakcyjny dla uczestników, przede wszystkim należy postarać się o nagrody. Nie zawsze musi być to nagroda materialna. Nagrodą może być też kurs, spotkanie z kimś sławnym czy np. możliwości wypromowania osoby wygranej. Jeśli prowadzimy portal fotograficzny cieszący się dużą renomą, to dla osoby zajmującej się fotografią, największą nagrodą będzie możliwość publikacji zdjęcia na łamach portalu i rozsławienie swojego nazwiska.
Wszystko zależy jednak od specyfiki naszej branży i celu jaki przyświeca nam przy organizacji konkursu. Wiele firm decyduje się zorganizować konkurs po to by np. zyskać ciekawe projekty haseł reklamowych czy grafiki (koszt nieporównywalnie niższy od zatrudnienia profesjonalisty). Inni organizują konkurs po to by przyciągnąć nowych klientów i użytkowników. Dobrze jest jeśli nagrody będą dostosowane do Twojej grupy docelowej.
Jeśli np. Twoimi klientkami lub czytelniczkami są przede wszystkim mamy, to nagrody powinny być atrakcyjne właśnie dla nich. Dobrze jest jeśli organizator konkursu, poza nagrodą główną, oferuje jeszcze nagrody za 2 i 3 miejsce. Więcej nagród to większa nadzieja na wygraną, a większa nadzieja na wygraną, to więcej zgłoszeń!
Jak zdobyć nagrody w naszym konkursie?
Żeby zorganizować konkurs, nieodzownym będzie pozyskanie nagród. Oczywiście najprościej byłoby samemu je sobie sponsorować, nie każdego jednak na to stać. Warto, więc poszukać sponsorów. Jak to zrobić? Musisz przedstawić im korzyści, jakie mogą wynieść ze współpracy z Tobą. Może być to wypromowanie ich marki i produktu, reklama firmy na Twoim profilu czy stronie, przyciągnięcie nowych klientów.
Regulamin konkursu to podstawa
Jeśli już zdecydujesz się zorganizować konkurs, zadbaj o to by jego zasady były czytelne i przejrzyste. Wielu uczestników rezygnuje z udziału w konkursie, jeśli regulamin wydaje im się nieuczciwy, a zasady przyznawania nagród niejasne. Pamiętaj też, że konkurs musi być zgodny z prawem. Zabronione jest np. organizowanie loterii.
Zadanie konkursowe jest równie ważne
Masz już nagrody, czas na zadanie konkursowe, które jest przecież niezbędne by zorganizować konkurs. To na czym właściwie będzie polegał konkurs, odgrywa równie istotną rolę co nagroda. Ważne jest by zadanie nie było za trudne (jeśli zależy Ci na jak największej ilości uczestników), ale też by nie był zbyt banalny i wymagał pewnego zaangażowania (a nie np. odpowiedzi TAK, NIE). Ludzie zazwyczaj lubią gdy mogą się odrobinę wykazać, a wynik konkursu zależy od ich pomysłu i kreatywności.
Zachęcająca oprawa konkursu internetowego
Organizując konkurs, nie zapomnij o tym by on sam przybrał jak najbardziej atrakcyjną formę. Przedstaw w ciekawy sposób zadanie konkursowe, zareklamuj oferowane nagrody, podkreśl jak bardzo opłacalne jest wzięcie udziału w Twoim konkursie. Nawet jeśli do zaoferowania masz skromną nagrodę, przedstaw ją w możliwie jak najbardziej atrakcyjny sposób, pamiętaj o ładnych zdjęciach.
Reklama pozwala dotrzeć do większej liczby osób
Choć konkurs sam w sobie jest reklamą, nie oznacza to wcale, że nie musisz go dodatkowo reklamować. Żeby zorganizować konkurs, który przyciągnie jak największą ilość użytkowników, trzeba postarać się o to by jak najwięcej osób się o nim dowiedziało. W Internecie znajdziesz sporo stron i for internetowych, które zbierają informacje o aktualnych konkursach, warto z tego skorzystać.
Możesz także zachęcać uczestników konkursu, by zaprosili do niego znajomych. Jeśli organizujesz konkurs na stronie, blogu lub Facebooku, pamiętaj żeby każdy kto wejdzie na Twoją stronę, zauważył informacje o konkursie. W trakcie jego trwania, staraj się przypominać ludziom o atrakcyjności nagrody i zbliżającym się zakończeniu, bowiem wielu ludzi odkłada zgłoszenie na ostatni moment.
Jeżeli macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!
Konkurs faktycznie jest bardzo efektowną formą promocji. By zwiększyć jego zasięg i korzyści z niego płynące warto podjąć współpracę z firmą, która zajmuje się organizacją takich akcji. To w cale nie musi być drogie. Dobry pomysł, odpowiednie przygotowanie, zarządzanie i promocja to podstawa sukcesu. Świat konkursów nie ma przed nami tajemnic.
Bardz fachowy artykuł. Dużo trafnej treści. Serdecznie pozdrawiamy i dziękujemy za artykuł – warto przeczytać.
darmowe ogłoszenia …