Strona główna Zdrowie i uroda Na czym polega dieta proteinowa

Na czym polega dieta proteinowa

456
0
PODZIEL SIĘ
dieta proteinowa
Dieta proteinowa wspomaga odzyskanie siły i witalności

Jedną z bardziej skutecznych form dochodzenia do właściwej wagi ciała jest dieta proteinowa. Na czym ona polega i jakie zasady należy przyjąć, by względnie szybko i trwale pozbyć się niechcianych kilogramów? 

Dieta proteinowa ma coraz więcej zwolenników na całym świecie. Doktor Dukan sprecyzował ją w taki sposób, że chudnie na niej praktycznie każdy. Jest to jednak dieta pełna ograniczeń, i mimo, że można w jej trakcie jeść nieograniczone ilości pewnych produktów to jednak na inne nie można sobie pozwolić w ogóle.

Jakie są ogólne zasady diety?

Dieta proteinowa – jak każda inna- wiąże się z pewnymi zasadami, do których należy się stosować. Przede wszystkim ważna jest woda, należy regularnie uzupełniać płyny, a zatem wypijać przynajmniej półtora litra wody dziennie. Dodatkowo trzeba zaopatrzyć się w sporą ilość otrębów owsianych. Zalecana jest przynajmniej jedna łyżka dziennie, a jeżeli zjemy dwie , przyspieszymy przemianę materii co jest w trakcie diety bardzo ważne.

Można pozwolić sobie także na trzecią łyżkę, która uskuteczni działanie otrąb ale w tej ilości ma już pewną wartość kaloryczną. Dodatkowo nie możemy sobie pozwolić na użycie soli, co dla wielu osób może okazać się wyrzeczeniem, do którego nie są w stanie się zastosować. Sól zatrzymuje wodę w organizmie, a przecież nie o to chodzi. Dieta proteinowa przedstawia nam listę składników, które można w jej trakcie spożywać.

Można jeść ich tak dużo, na ile tylko ma się ochotę jednak nie wolno poza tą listę wykraczać. Produkty dozwolone można łączyć w jakikolwiek sposób przygotowując z nich przeróżne dania. Dieta proteinowa mówi także o tym, że w trakcie posiłków powinno się pić. Dodatkowo zamiast cukru, używamy słodzika.

Fazy diety

Dieta proteinowa składa się z czterech faz. W trakcie każdej z nich można jeść inne produkty. Każda kolejna, wzbogacona jest o następne składniki odżywcze. Aby odpowiednio przejść przez dietę, trzeba stosować się w stu procentach do każdej fazy. Co można jeść w trakcie każdej z nich?

Faza pierwsza

Dieta proteinowa zaczyna się od fazy uderzeniowej. W tym czasie traci się najwięcej kilogramów a organizm przeżywa pewnego rodzaju szok. Długość tej fazy zależna jest od kilku czynników i określić ją można wykonując specjalny test dukana. Może trwać od jednego dnia – do dziesięciu. Nie powinno się jej przedłużać na własną rękę, by nie wyrządzić organizmowi żadnej szkody.

W fazie uderzeniowej jemy wyłącznie białko. Dodatkowo należy także pamiętać o otrębach. Jemy przede wszystkim chude mięso – drób i cielęcinę, a także podroby. Dopuszczalne są także wszystkie ryby  – nawet te tłuste , szczególnie makrela. Można także zajadać się owocami morza. Dodatkowo, każda ilość jaj – o ile nie mamy problemu z cholesterolem. Udowodniono, że spożywanie jaj w ramach kolacji może być bardzo pomocne w spalaniu zbędnych  kalorii.

Do całej tej listy dorzucamy jeszcze cała gamę odtłuszczonych produktów nabiałowych takich jak mleko, twaróg czy jogurty naturalne. Ponieważ nie można używać soli, warto wspomagać się różnymi przyprawami – ziołami. Jest to faza w trakcie której nie możemy jeść również warzyw – wolno pozwolić sobie jednak na szczypiorek oraz  korniszony, które traktowane są jako przyprawy.

Faza druga

I tutaj pojawia się jakaś odmiana. Faza druga jest fazą naprzemienną. W której stosujemy produkty z fazy pierwszej i drugiej . Jeden dzień jest typowo proteinowy, następnego dnia natomiast można pozwolić sobie na dodatek warzywny. Prócz warzyw włączamy do diety również mazeinę, dzięki której na przykład usmażymy naleśniki albo upieczemy ciasto lub gofra.

Faza trzecia

Tutaj jest już znacznie prościej, bo chociaż dalej należy się trzymać określonej listy produktów, można sobie pozwolić na pewne odstępstwa od wcześniejszych reguł. Przede wszystkim, do diety wprowadzamy owoce – raz dziennie, i poza bananami. Trzeba też wykluczyć winogrona i czereśnie.

Do tego w ciągu całego dnia można sobie pozwolić na dwie kromki pełnoziarnistego pieczywa. Dwa razy w tygodniu czekać będzie dla nas uczta królewska. Dieta proteinowa opisuje ją jako możliwość zjedzenia zakazanej dotychczas potrawy na przykład tradycyjnej pizzy czy też lodów.

Faza czwarta

Na której powinniśmy zostać już do końca życia. Przez sześć dni jemy normalnie, wszystko na co mamy ochotę, ale zdrowo. W jeden dzień w tygodniu musi być wprowadzona dieta proteinowa. Dietę warto również wzbogacić dodatkowymi składnikami dietetycznymi, takimi jak czystek, ostropest plamisty czy nasiona Chia. Zapewnią one lepszy proces pozbywania się toksyn, wzmocnią pracę wątroby oraz przyniosą znacznie więcej energii.

 

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCzy mężczyźni wolą szczupłe kobiety
Następny artykułTop 10 korzyści zdrowotnych z nasion Chia
Redakcja serwisu to grupa specjalistów z wielu dziedzin, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą z czytelnikami. Wśród nich znaleźć można psychologów, kosmetologów, dietetyków czy pracowników służby zdrowia. Często publikujemy również artykuły podmiotów zewnętrznych, których profesjonalizm nie budzi żadnych wątpliwości. Nasza redakcja zawsze stara się znaleźć najbardziej interesujące i ważne dla czytelników tematy. Mamy również nadzieję, że publikowane przez nas treści zawsze będą pomocne i inspirujące. Niezmiennie zależy nam najbardziej na satysfakcji i zadowoleniu naszych czytelników.

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.