Strona główna Rozwój osobisty Jak utrzymać motywację do zdrowego odżywiania

Jak utrzymać motywację do zdrowego odżywiania

207
1
PODZIEL SIĘ
utrzymać motywację to podstawa udanej diety
Utrzymać motywację to podstawowy krok każdej diety

Każdy do udanej diety potrzebuje zastanowić jak utrzymać motywację, dającą trwałość całego przedsięwzięcia. Same ćwiczenia bowiem nie wystarczą, żeby utrzymać formę i prowadzić zdrowe życie.

Niezbędna jest również odpowiednia dieta, zawsze oparta na pewnych wyrzeczeniach. Warto więc zastosować się do kilku wskazówek, które pomogą ci odżywiać się zdrowo, gdziekolwiek jesteś i utrzymać motywację do zdrowego odżywiania.

Odkrywaj nowe smaki

Jednym z najbardziej atrakcyjnych sposobów na przyswojenie nowych nawyków żywieniowych jest próbowanie nowych, nieznanych potraw. Wybierz się do sklepu z egzotyczną żywnością, wypożycz z biblioteki nową książkę kucharską, odwiedzaj restauracje z kuchniami świata. Dogadzając kubkom smakowym, podtrzymasz swój zapał do kontynuacji zdrowej diety.

Myśl krótkoterminowo

Postaw na metodę małych kroków. Skup się naraz na odcinku czasu nie dłuższym niż tydzień, a jeśli nie potrafisz inaczej – na bieżącym dniu. Dowartościuj się zdrowymi wyborami, których dokonałeś podczas dzisiejszego posiłku, zamiast obwiniać się o grzeszki, jakich dopuściłeś się na ostatniej imprezie. By utrzymać motywację nie kreśl za dalekich planów tylko walcz tu i teraz. Dzisiaj jest pierwszy dzień twojej przyszłości!

Znajdź kogoś bliskiego, kto przyłączy się do ciebie

Dzielenie się wiedzą o zdrowym odżywianiu z rodziną lub znajomymi może być naprawdę motywujące. Jeżeli wszyscy domownicy zaczną jeść wartościowe produkty, takie jak: warzywa, owoce, mleko sojowe, orzechy, humus czy pita, nie będzie cię kusiło, żeby powrócić do starych nawyków żywieniowych. Jeśli połączy was wspólny cel, będziecie zachęcać się nawzajem, aby zamawiać w restauracji pyszne, wegetariańskie posiłki.

Monitoruj swoje postępy w gubieniu kilogramów

Ograniczając tłuszcze i jedząc pokarmy bogate w błonnik, zapomnisz o wysokokalorycznej żywności, takiej jak nabiał czy mięso i będziesz miał większe szanse na utratę niechcianych kilogramów. Czyż nie jest to wystarczająca motywacja?

Zwróć uwagę na inne zdrowotne korzyści

Niskotłuszczowa dieta wegetariańska jest jedną z najprostszych recept na poprawę zdrowia. Pozwala zbić poziom złego cholesterolu i obniżyć ciśnienie krwi. Szybko zauważysz również inne zmiany, takie jak więcej energii i lepsze samopoczucie.

Pomyśl o tym, co już zyskałeś

Jesteś na prostej drodze do zdrowszego, szczęśliwszego życia, z obniżonym ryzykiem poważnych chorób, takich jak cukrzyca, nadciśnienie, udary i choroby serca. W rezultacie będziesz miał więcej czasu, energii i pieniędzy na swoje ulubione zajęcia.

Można zatem uznać, że utrzymać motywację to najważniejszy element każdej diety. Bez niej wszelka wiedza o odpowiednim bilansie składników odżywczych czy wielkości kalorycznych jest bezwartościowa, gdyż nie będzie nigdy wykorzystana. Należy zatem zawsze zwrócić swoją uwagę, by motywacja była wysoka, a sukces będzie gwarantowany.

1 KOMENTARZ

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.