Strona główna Rozwój osobisty Zarządzanie czasem – Zwiększenie swojej produktywności

Zarządzanie czasem – Zwiększenie swojej produktywności

472
0
zarządzanie czasem
Zarządzanie czasem jest kluczowym czynnikiem efektywnej pracy

Właściwe zarządzanie czasem jest kluczem nie tylko dla osiągnięcia sukcesów w życiu zawodowym, ale i prywatnym. Żeby osiągnąć lepszą produktywność, a tym samym większą satysfakcję w codziennym życiu warto zastosować kilka poniższych wskazówek.

Wszyscy wiemy, jak łatwo jest beztrosko przebimbać cały dzień, nie robiąc prawie nic. Zresztą czego innego możesz się spodziewać w sytuacji, gdy powiadomienia o otrzymanych mailach co dwie minuty odrywają cię od innych zajęć?

Gdyby tego było mało, jest jeszcze dzwoniący telefon, wiadomości tekstowe, irytujące powiadomienia o aktywności na Facebooku oraz wpisy na Twitterze, a wszystkie one kradną twój cenny czas i produktywność w pracy. Lecz, jak powiada Marie Forleo: „wszystko jest do rozwiązania„. Kluczem do rozwiązania jest właściwe zarządzanie czasem, które wymaga podjęcia co najmniej kilku kluczowych decyzji.

Oto 9 sposobów na zarządzanie czasem, które pozwolą ci wyciągnąć jak najwięcej z każdego dnia.

1. Wyłącz lub odinstaluj aplikacje społecznościowe

Jest to niezwykle istotne, jeśli używasz smartfona do celów biznesowych. Zakładając, że nie udało ci się do tej pory narzucić sobie dyscypliny, najlepiej będzie, jeśli wyłączysz aplikacje społecznościowe, które są dokuczliwe i cię rozpraszają. Jest to w dzisiejszych czasach jeden z istotniejszych kroków, by wprowadzić w swoim życiu zarządzanie czasem i osiągać znacznie więcej sukcesów.

Bardzo prosto jest odebrać telefon, sprawdzić Facebooka czy Twittera i skończyć, robiąc coś zupełnie niezaplanowanego, jak przeglądanie aktualności. Jeżeli nie masz czegoś przed oczami, nie będzie cię to tak bardzo kusić ani odrywać od wykonywanych zajęć.

2. Zrób sobie listę „pożeraczy czasu”

Gdy musisz coś napisać lub masz do tego wenę, nie chcesz chyba, by co chwilę przeszkadzał ci dzwonek telefonu, powiadomienia z Facebooka czy rozpraszały filmiki na YouTube?

Najprostszym sposobem, aby rozpocząć praktyczne zarządzanie czasem i ustalić, co pochłania twój czas, jest wypisanie sobie wszystkiego, co raczej nie pomaga ci w czynieniu postępów w pracy. Przykład takiej listy to: YouTube, Twitter, Facebook, telewizja, SMS-y, długie rozmowy telefoniczne z przyjaciółmi oraz rodziną, gry komputerowe, obsesyjne sprawdzanie poczty. Kluczem dla tego rozwiązania jest fizyczne stworzenie listy, która powinna być zawsze widoczna w obszarze twojego miejsca pracy. Powinna ona stać się twoim prawdziwym wyrzutem sumienia.

Nie będziesz w stanie zmaksymalizować swojej wydajności, jeśli nie wiesz nawet, jakim sposobem czas ucieka ci przez palce. Porzuć więc nieistotne czy pochłaniające czas aktywności, abyś mógł lepiej zarządzać swoim dniem. Do sporządzania list możesz także użyć dostępnych na telefon aplikacji, takich jak ColorNote czy Evernote.

3. Ustal sobie cele na dany dzień wraz z przypomnieniami

Jeżeli zaplanujesz przebiec co najmniej 2 kilometry dziennie i ustawisz sobie w związku z tym celem przypomnienie lub budzik, będziesz lepiej zmotywowany, by to faktycznie zrealizować. Nikomu nie jest przecież miło, gdy zawodzi sam siebie! We wspomnianym zadaniu pomoże ci aplikacja Evernote lub inne aplikacje do planowania.

Żeby zarządzanie czasem było skuteczniejsze warto ustawić sobie przypomnienia na następny dzień, które będą aktywować się co rano lub co wieczór. Przed rozpoczęciem dnia łatwiej jest przypomnieć sobie zaplanowane na ów dzień cele, gdyż umysł jest jeszcze świeży i łatwiej przyswaja informacje. Najlepiej jednak, jeśli zorganizujesz sobie to wszystko w sposób, który tobie najbardziej odpowiada.

4. Porozmawiaj z rodziną i przyjaciółmi

Z całą pewnością twoja rodzina i przyjaciele potrzebują twojej uwagi regularnie, podobnie zresztą jak ty. Jednak gdy pod koniec dnia widzisz, iż nazajutrz masz do załatwienia ważne sprawy – nieważne, czy chodzi o interesy, czy o pisanie nowej książki – najlepiej poinformować ich zawczasu, że będziesz zajęty. Skuteczne zarządzanie czasem wymaga szczerości i otwartości. Nie jest dobrym sposobem udawanie innych zajęć lub unikanie kontaktu.

Porozmawiaj ze swoimi bliskimi i daj im do zrozumienia, że potrzebujesz czasu dla siebie. Poinformuj, kiedy będziesz miał chwilę z nimi porozmawiać, czy też się spotkać. Pomóż im zrozumieć swój punkt widzenia, aby nie czuli się porzuceni, gdy ty właśnie masz swój czas wzmożonej aktywności.

Czytaj dalej

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.