Strona główna Zdrowie i uroda 8 pokarmów, które tylko z pozoru są zdrowe

8 pokarmów, które tylko z pozoru są zdrowe

121
0
PODZIEL SIĘ
Sprawdz dania które tylko z pozoru są zdrowe
Warto wiedzieć które dania tylko z pozoru są zdrowe i czy można jej jeść.

Odchudzasz się i chcesz unikać produktów, które tylko z pozoru są zdrowe? A może zwyczajnie nie lubisz jeść byle czego? Warto poznać, których pokarmów należy raczej unikać.

Wielu ludzi stale poszukuje nowinek w dietetyce i chętnie wypróbuje każdy nowy produkt. Łatwo dać się zwieść obietnicom szybkiej i prostej utraty kilogramów. Istnieje tak wiele sprzecznych zaleceń żywieniowych… Jak więc ustalić, które z nich są istotnie zdrowe, a które nie?

Oto pokarmy, które powinieneś wykreślić ze swojego menu, gdyż tylko z pozoru są zdrowe:

Gotowe koktajle owocowe

Gotowe, kupne koktajle, które wydają ci się zdrowe, mogą mieć w istocie więcej kalorii niż np. cheeseburger. Napoje takie miewają nawet po 700-900 kalorii, jako że nierzadko zawierają w sobie gigantyczne porcje zmiksowanych owoców i warzyw, często również z dodatkiem cukru czy słodkich syropów. Z satysfakcją zamawiasz większą porcję koktajlu, który powinien zawierać zdrowe składniki roślinne, jednak w tym wypadku łatwo możesz przedobrzyć!

O wiele lepszą alternatywą jest samodzielnie przyrządzanie koktajlów i smoothie, dzięki czemu można w nich zawierać składniki najwyższej jakości i świeżości.

Napoje prozdrowotne

Na rynku dostępnych jest mnóstwo napojów, które rzekomo mają korzystnie wpływać na nasze zdrowie. Można wybierać spośród produktów wzbogaconych w probiotyki, witaminy czy nawet błonnik. Czy mają one jednak jakiekolwiek znaczenie w procesie utraty wagi? Jeżeli zawierają więcej niż dwa składniki, zapomnij o nich. W przypadku wieloskładnikowych mikstur istnieje znaczne prawdopodobieństwo, że dodano do nich cukier, jeśli zaś są słodkie, a nie dostarczają kalorii, zawierają sztuczne słodziki, które również nie wpływają korzystnie na sylwetkę.

Najnowsze badania wiążą słodziki z problemami naczyniowymi, a także z zespołem metabolicznym. Wskazują one, że takie propozycje tylko z pozoru są zdrowe i nie powinny stanowić stałego elementu diety. Najlepiej pozostań przy napojach prostych i tanich, takich jak woda, herbata czy kawa. Szczególnie warto regularnie pić wodę z cytryną, dającą niewiarygodnie pozytywne efekty dla naszego zdrowia i samopoczucia.

Mieszanki bakaliowe

Bakalie stanowią prostą i szybką przekąskę. Zdecydowanie jednak nie niskokaloryczną. Wprawdzie bakaliowa mieszanka może być zdrowa, jeżeli składa się np. z orzechów, żurawiny i suszonych moreli. Często jednak taka paczka zawiera dodatki przeładowane cukrem, wypełniona jest rodzynkami w polewie jogurtowej, kawałkami sezamek i smażonymi czipsami bananowymi. Jeżeli zanurzysz w niej rękę więcej niż dwa razy, zafundujesz sobie prawie 500 kalorii, na które składają się niemal same cukry proste i tłuszcze trans.

Większość ludzi nie wie, że orzechy są bardzo zdrowe, jednak w niewielkich ilościach. Nie powinno się ich jeść jednorazowo więcej, niż jedną garstkę. Czasami można ulegać pokusie podjadania, jednak trzeba mieć wówczas świadomość, że takie zachowanie jest tylko z pozoru zdrowe.

Muffinki

Starasz się zdrowo odżywiać i wybierasz na śniadanie razową muffinkę zamiast pączka? Myślisz, że jest to jakaś dietetyczna wersja? Już lepiej było pozostać przy pączku. Większość muffinek dostępnych w sprzedaży zawiera około 700 kalorii, pochodzących niemal w całości z cukru i tłuszczu. Oczywiście nikt nie poleca spożywania pączków na śniadanie, jednak warto mieć świadomość, iż niekiedy wybór produktów powszechnie uważanych za zdrowsze może się okazać jeszcze gorszą decyzją.

Mrożone dania dietetyczne

Często mrożone dania dietetyczne tylko z pozoru są zdrowe, gdyż zawierają nadmiar sodu. Mimo, że są niskokaloryczne, to mają ubogi skład odżywczy, np. pełne ziarno często zastępuje się w nich rafinowanym. Takie posiłki są znakomitym przykładem szybkiej i wygodnej żywności, nie dostarczającej organizmowi żadnych cennych składników.

Mrożony jogurt

Mrożony jogurt wydaje się być zdrowszą alternatywą dla lodów. Jest nią pod względem zawartości tłuszczów trans, jeżeli jednak chodzi o cukry proste i kaloryczność, nie ma pomiędzy nimi różnicy. Jeżeli dodatkowo udekorujemy go słodkimi i tłustymi polewami czy dodatkami, z pewnością nie uzyskamy zdrowego deseru. Najlepszym rozwiązaniem jest sięganie po jogurty niemrożone i naturalne, ewentualnie z dodatkiem owoców.

Masło orzechowe

Orzechy włoskie, ziemne czy nerkowce zawierają zdrowe tłuszcze. Wykazano, że korzystnie wpływają one na serce oraz utrzymywanie prawidłowej masy ciała. Co z tego, skoro w kremach do smarowania kanapek są one zastępowane cukrem oraz tłuszczami nasyconymi lub trans? Wybieraj zawsze takie produkty, które zawierają jeden lub dwa składniki, np. orzechy lub orzechy i sól. W przeciwnym razie będziesz mieć do czynienia z żywnością zdrową tylko z nazwy.

Beztłuszczowe słodycze

Beztłuszczowe ciasta czy ciasteczka to kusząca możliwość. Ludzie sądzą, że „beztłuszczowy” znaczy tyle co „niskokaloryczny”, więc automatycznie sięgają po większą porcję. Ponadto tłuszcz zastępuje się w tego rodzaju produktach cukrem, tak więc kaloryczność pozostaje bez zmian. Beztłuszczowe słodycze są najczęściej klasycznym wytworem współczesnego marketingu. Sprawienie, że tylko z pozoru są zdrowe umożliwia ich producentom znacznie większą sprzedaż, poszerzoną o kolejne grupy docelowe konsumentów.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

Dodaj swój komentarz