Strona główna Styl życia Joga dynamiczna – Jak pomaga w odchudzaniu

Joga dynamiczna – Jak pomaga w odchudzaniu

1937
0
joga dynamiczna
Joga dynamiczna nie jest cudownym sposobem na szybką utratę kilogramów

Zmagasz się z nadmiarowymi kilogramami? Joga dynamiczna to najlepszy sposób, żeby pozbyć się ich raz na zawsze! Jeżeli nadwaga jest również waszym problemem, być może zetknęliście się już gdzieś z tego typu deklaracją. Czy rzeczywiście jest to cudowny sposób na spalenie tłuszczu bez większego wysiłku?

Odpowiedź na ostatnie pytanie jest zdecydowanie przecząca. Zapewne jednak – podobnie jak przeciętny czytelnik – nie bardzo wiecie, czym tak właściwie jest ta joga dynamiczna. Nie jest to ani cudowny sposób na odchudzanie, ani łatwy rodzaj treningu. Joga dynamiczna (inaczej: power yoga) to połączenie kalisteniki oraz tradycyjnej jogi ashtanga. W praktyce wygląda tak, jakby tę ostatnią odmianę jogi ćwiczyć płynnie, bez zatrzymywania się, tak jak jogę vinyasa lub aerobik.

Mimo podobieństw w zakresie rozwijania elastyczności i siły, joga dynamiczna oraz ashtanga znacząco się od siebie różnią. Pierwsza z nich nie obejmuje serii gotowych figur, natomiast może być bardzo skuteczna w kontekście odchudzania. Charakterystyczne dla niej dynamiczne, szybkie i płynne ruchy w połączeniu z medytacyjnym ćwiczeniem oddechu są w stanie przyspieszyć spalanie kalorii, czego efektem będzie szczuplejsza sylwetka.

Czy joga dynamiczna to właściwy wybór dla ciebie?

Będzie tak tylko w przypadku, gdy:

  1. Jesteś sprawna fizycznie i nie masz żadnych kontuzji.
  2. Nie masz problemów z sercem ani układem oddechowym.
  3. Nie jesteś w ciąży.
  4. Lubisz intensywne ćwiczenia.
  5. Twoim celem jest jednoczesne kształtowanie ciała i samoświadomości.

Jeżeli masz jakiekolwiek dolegliwości zdrowotne, lecz mimo to chciałabyś ćwiczyć jogę dynamiczną, poinformuj o tym trenera, który będzie w stanie ustalić dla ciebie indywidualny plan treningowy.

Korzyści, które daje joga dynamiczna:

Oto, czego możesz oczekiwać:

  1. Jest to bardzo energiczny system ćwiczeń, które charakteryzują się szybkim tempem i pozytywnie wpływają na rozwój mięśni oraz pracę układu krążenia.
  2. Pomaga radzić sobie ze stresem, a także poprawia wytrzymałość oraz elastyczność ciała.
  3. Medytacyjne techniki oddechowe pomagają osiągnąć harmonię pomiędzy ruchami oraz oddechem, zapewniając komórkom odpowiednie natlenienie.
  4. Skomplikowane pozycje pozwalają lepiej zrozumieć własne ciało, a w rezultacie przesunąć swoje granice.

Porównanie jogi dynamicznej i treningu cardio w kontekście odchudzania

Pojedynczy trening cardio bezsprzecznie pozwala spalić więcej (nawet dwukrotnie) kalorii niż jedna sesja jogi dynamicznej. Niemniej jednak ten pierwszy typ treningu nie usprawnia, nie ujędrnia ciała, ani też nie rozwija masy mięśniowej w przeciwieństwie do tego drugiego. Joga dynamiczna pomaga spalać tłuszcz, jednocześnie zamieniając go na muskulaturę, czego efektem jest ładnie wyrzeźbione ciało.

Jak włączyć jogę dynamiczną w plan treningowy osoby odchudzającej się?

Jeżeli twoim celem jest spalenie tłuszczu i zrzucenie wagi, możesz ułożyć sobie mieszany plan treningowy. Spośród sześciu dni treningowych w tygodniu dwa poświęć na sesje jogi. Dobre połączenie treningu cardio, siłowego oraz jogi dynamicznej pomoże ci schudnąć w skuteczniejszy i bardziej trwały sposób.

Jednocześnie nie możesz zapominać o diecie. Odpowiednio dobrana, oparta na zdrowych pokarmach we właściwych proporcjach, jest niezbędnym dopełnieniem intensywnego planu ćwiczeń. Deficyt kaloryczny nigdy nie powinien zejść poniżej 500 kalorii na dzień, gdyż w przeciwnym razie efekt może okazać się odwrotny do zamierzonego.

Czy w ramach jogi dynamicznej istnieją jakieś specjalne asany sprzyjające odchudzaniu?

Nie istnieją takowe. Każda sesja jogi dynamicznej jest dostosowana do indywidualnych potrzeb uczestników. Musisz osobiście porozmawiać z trenerem i omówić z nim swoje cele, dietę, a także ograniczenia, jeśli istnieją. Pomoże mu to ułożyć plan, który zaspokoi twoje potrzeby.

Pamiętaj, że nigdy nie powinnaś decydować się na jogę dynamiczną jako wyłączny sposób na utratę wagi. Odżywiaj się zdrowo i ułóż sobie plan obejmujący różnorodne, wspomniane wyżej formy treningu, a przede wszystkim podnieś swoje morale, a zobaczysz, jak łatwo przyjdzie ci zgubić nadmiar kilogramów!

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.