Strona główna Zdrowie i uroda Dieta dla tłustej cery – 5 polecanych i 5 zakazanych pokarmów

Dieta dla tłustej cery – 5 polecanych i 5 zakazanych pokarmów

3610
0
tłustej cery
Dobór diety dla tłustej cery powinien uwzględniać kilka ważnych elementów

Niektórych ludzi natura obdarzyła normalną, zdrową cerą, podczas gdy inni nie mogą tego o sobie powiedzieć. Tym niemniej nie jest to wielki powód do zmartwień, gdyż obecnie nietrudno jest uzyskać zdrową, promienną skórę. Najłatwiej zadbać o nią od wewnątrz, stosując odpowiednią dietę, dopasowaną do tłustej cery.

Tłusta cera to prawdziwe utrapienie. Potrafi znacznie obniżyć samoocenę. Jest to typ cery niezwykle podatny na trądzik oraz wągry. Tłusta skóra wydziela nadmiar sebum, przez co twarz błyszczy się i wygląda nieestetycznie. Jest to problem genetyczny, przekazywany z pokolenia na pokolenie. Niekiedy jednak bywa on uzależniony od czynników zewnętrznych, takich jak dieta oraz tryb życia. Powszechnie wiadomo, iż odpowiednie zmiany w diecie mogą być skutecznym lekarstwem na wiele dolegliwości skórnych, szczególnie w przypadku tłustej cery.

Dieta jest jednym z głównych elementów stylu życia, które mogą budować lub rujnować nasze zdrowie. Niektóre potrawy stanowią zagrożenie dla zdrowej skóry. W przypadku cery tłustej ich lista jest dość długa. Z drugiej strony istnieje też wiele pokarmów, które dobroczynnie działają na skórę i stanowią skuteczne narzędzie w walce z jej przetłuszczaniem. Na co zatem zwrócić uwagę w przypadku tłustej cery?

Pokarmy polecane w przypadku tłustej cery

1. Błonnik: Błonnik wchłania cenne składniki odżywcze i wypłukuje toksyny z organizmu. Spożywanie pokarmów weń obfitujących, takich jak chleb razowy, płatki owsiane, kukurydza oraz owoce cytrusowe, poprawia strukturę skóry, pozostawiając ją czystą i zdrowo wyglądającą.

2. Woda: Nie istnieje cudowniejszy napój niż woda. Ma ona właściwości oczyszczające i wypłukuje toksyny z organizmu. Pijąc ją w dużych ilościach, nawadniamy organizm, dzięki czemu skóra wygląda świeżo. Czysta woda jest bardziej dobroczynna niż jakikolwiek inny napój, nie tylko dla tłustej cery, ale również suchej i normalnej.

3. Ogórki: Ogórek składa się w 95 % z wody. Ma właściwości przeciwutleniające i nawadnia skórę. Działa chłodząco i pomaga uzyskać czystą i świeżą cerę. Najskuteczniejszy jest wtedy, gdy spożywamy go na surowo.

4. Grejpfruty: Grejpfrut zawiera duże ilości wody oraz błonnika. Obfituje ponadto w witaminę C, która pomaga wypłukiwać toksyny i oczyścić organizm. W przypadku tłustej cery, aby osiągnąć najlepsze rezultaty, jedz go lub pij świeżo wyciśnięty sok bez cukru.

5. Kwasy tłuszczowe omega-3: Zdrowej cerze sprzyjają pokarmy obfitujące w kwasy tłuszczowe omega-3, które mają właściwości przeciwzapalne. Wśród nich znajdują się: awokado, soja, orzechy, tuńczyk oraz łosoś.

Pokarmy zakazane w przypadku tłustej cery

6. Produkty mleczne: Być może jest to zaskakujące, lecz mleko oraz produkty mleczne mogą szkodzić cerze. Fatalnie działają na cerę tłustą, zaostrzając objawy trądziku oraz przyspieszając starzenie się skóry. Źródło wapnia, jakim jest szklanka mleka, najlepiej zastąp więc obfitującymi w ten pierwiastek zielonymi warzywami.

7. Pokarmy słodzone: Środki słodzące, takie jak miód, cukier trzcinowy, maltoza oraz syrop glukozowo-fruktozowy, podwyższają poziom hormonów oraz cukru we krwi, co prowadzi do nadmiernej produkcji łoju, przez co cera staje się tłusta i wzrasta ryzyko wystąpienia trądziku. Cukry stosowane jako substancje słodzące mają wysoki indeks glikemiczny i mogą negatywnie wpływać na cerę. Ogranicz zatem spożycie słodzonych pokarmów oraz napojów.

8. Tłuste mięso: Czerwone, tłuste mięso, takie jak jagnięcina, wieprzowina, szynka oraz wołowina, odznacza się wysoką zawartością tłuszczów nasyconych. Podnoszą one poziom tłuszczu oraz cholesterolu w organizmie, co odbija się również na skórze. Ogranicz więc lub całkowicie wyeliminuj z diety tłuste mięso.

9. Słone przekąski: Większość z nas uwielbia przekąski, takie jak chipsy ziemniaczane, frytki, ciastka oraz krakersy. Słone przekąski obfitują w tłuszcze trans oraz sód, które rujnują zdrowie skóry, wywołując zapalenia. Unikanie tego rodzaju produktów w dłuższej perspektywie okaże się zbawienne dla tłustej cery.

10. Biała mąka: Biała mąka powstaje po pozbawieniu ziarna zawartości błonnika oraz wielu cennych składników pokarmowych. Bazują na niej płatki śniadaniowe, chleb, wypieki oraz makarony. Efektem ich spożywania jest nadmierne wydzielanie łoju, co skutkuje tłustą, świecącą skórą, podatną na problemy zdrowotne. Zamień wspomniane pokarmy na produkty pełnoziarniste: chleb razowy, płatki owsiane oraz brązowy ryż.

Nie tak łatwo jest osiągnąć zdrowo wyglądającą skórę. Jedynie podejście całościowe, zakładające zdrową, zbilansowaną dietę, zagwarantuje ci sukces w przypadku posiadania tłustej cery.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

 

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.