Strona główna Zdrowie i uroda Dieta dyniowa idealna dla utraty wagi

Dieta dyniowa idealna dla utraty wagi

1540
1
dieta dyniowa na jesień
Wprowadzenie dyni do codziennej diety zapewnia wiele korzyści zdrowotnych

Dynia jest niezwykle przydatnym i zdrowym produktem dietetycznym. Wciąż jeszcze dosyć rzadko dodajemy ją do naszych potraw, a szkoda. Dieta dyniowa może bowiem zapewniać wiele cennych wartości odżywczych, a także sprzyjać utrzymaniu prawidłowej wagi ciała.

Dynia to wspaniałe niskokaloryczne warzywo, w dziewięćdziesięciu procentach składające się z wody, a przy tym bogate w błonnik, beta-karoten i cenne witaminy. Ponadto, zawiera małe ilości soli i sodu. Dieta dyniowa to niewątpliwe wspaniała propozycja na sezon jesienny, jednak również w innych porach roku można z niej korzystać. Przyjrzyjmy się jej nieco bliżej.

Dieta dyniowa a odchudzanie

Dynia może stanowić doskonały składnik każdej diety odchudzającej, gdyż jest warzywem względnie niskokalorycznym, lekkostrawnym i bogatym w bardzo ważny błonnik pokarmowy. Ponadto, przyczynia się do odkwaszenia organizmu, dodatkowo przyczyniając się do utrzymania zdrowej wagi ciała. Wielu dietetyków wskazuje, że właśnie zakłócona równowaga kwasowo-zasadowa może niejednokrotnie przyczyniać się do problemów z utrzymaniem optymalnej wagi ciała.

Żeby nauczyć się i przyzwyczaić do jedzenia tego pysznego warzywa, można zacząć dodawać kawałki pieczonej dyni do tradycyjnych sałatek warzywnych. Współcześni afrykańscy dietetycy zalecają jeść dynię co najmniej dwa razy w tygodniu, a także zachęcają do przygotowywania potraw z dyni przed świętami, np. Bożego Narodzenia. Głównym argumentem jest jej cudowny wpływ na poprawę nastroju.

Po co to wszystko

Dieta dyniowa polega na tym, by w ciągu dnia odżywiać się głównie dyniowymi zupami i sałatkami. Na śniadanie, poleca się sałatkę z pieczonej dyni i marchwi, zaprawioną sokiem z cytryny.

Na obiad najlepiej przygotować zupę krem z dyni: podusić na małym ogniu, na oliwie z oliwek dynię pokrojoną w kostkę, cukinię, marchew i cebulę, a następnie dodać pomidory, sól i paprykę chili. Gotowe warzywa najlepiej posiekać lub zmiksować blenderem, a następnie posypać zieleniną. Dobrą praktyką jest również dodanie lekko prażonych pestek dyni.

Na kolację dobrze jest zrobić sałatkę z dyni z serem feta: kostki dyni, zapieczone w piekarniku, wymieszać z serem feta, oliwkami i oregano. Dodać z octem balsamicznym i czarnym pieprzem.

W wielu przypadkach dynią można zastępować zwykłe ziemniaki. Znajduje się w niej znacznie mniej skrobi, a ponadto obecna jest w niej substancja, która pomaga przywracać odpowiedni poziom kolagenu i elastyny w organizmie. Od tego w znacznym stopniu uzależniona jest gładkość i elastyczność naszej skóry. Dieta dyniowa niewątpliwie znacznie wzbogaca i zwiększa różnorodność zdrowej kuchni.

 

Jeśli posiadacie jakieś doświadczenia w tym temacie, chętnie poznamy je w polu komentarza. Zachęcamy do dyskusji!

1 KOMENTARZ

  1. Dynia jest to słodkie warzywo, pochodzące prawdopodobnie z Ameryki Północnej, gdzie wciąż jest powszechnie uprawiane i spożywane. Stanowi dobre źródło beta-karotenu, wapnia, żelaza i niektórych witamin z grupy B. Wspomaga regulowanie poziomu cukru we krwi i dobrze działa w przypadku hipoglikemii. Ułatwia usuwanie śluzu z gardła, oskrzeli i płuc, a regularne jego stosowanie korzystnie wpływa w przypadku astmy oskrzelowej. Pestki dyni, bogate w cynk, znane są z tego, że mszczą pasożyty bytujące w jelitach zarówno u dzieci, jak i u dorosłych.

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.