Strona główna Zdrowie i uroda Dieta dyniowa idealna dla utraty wagi

Dieta dyniowa idealna dla utraty wagi

1221
1
dieta dyniowa na jesień
Wprowadzenie dyni do codziennej diety zapewnia wiele korzyści zdrowotnych

Dynia jest niezwykle przydatnym i zdrowym produktem dietetycznym. Wciąż jeszcze dosyć rzadko dodajemy ją do naszych potraw, a szkoda. Dieta dyniowa może bowiem zapewniać wiele cennych wartości odżywczych, a także sprzyjać utrzymaniu prawidłowej wagi ciała.

Dynia to wspaniałe niskokaloryczne warzywo, w dziewięćdziesięciu procentach składające się z wody, a przy tym bogate w błonnik, beta-karoten i cenne witaminy. Ponadto, zawiera małe ilości soli i sodu. Dieta dyniowa to niewątpliwe wspaniała propozycja na sezon jesienny, jednak również w innych porach roku można z niej korzystać. Przyjrzyjmy się jej nieco bliżej.

Dieta dyniowa a odchudzanie

Dynia może stanowić doskonały składnik każdej diety odchudzającej, gdyż jest warzywem względnie niskokalorycznym, lekkostrawnym i bogatym w bardzo ważny błonnik pokarmowy. Ponadto, przyczynia się do odkwaszenia organizmu, dodatkowo przyczyniając się do utrzymania zdrowej wagi ciała. Wielu dietetyków wskazuje, że właśnie zakłócona równowaga kwasowo-zasadowa może niejednokrotnie przyczyniać się do problemów z utrzymaniem optymalnej wagi ciała.

Żeby nauczyć się i przyzwyczaić do jedzenia tego pysznego warzywa, można zacząć dodawać kawałki pieczonej dyni do tradycyjnych sałatek warzywnych. Współcześni afrykańscy dietetycy zalecają jeść dynię co najmniej dwa razy w tygodniu, a także zachęcają do przygotowywania potraw z dyni przed świętami, np. Bożego Narodzenia. Głównym argumentem jest jej cudowny wpływ na poprawę nastroju.

Po co to wszystko

Dieta dyniowa polega na tym, by w ciągu dnia odżywiać się głównie dyniowymi zupami i sałatkami. Na śniadanie, poleca się sałatkę z pieczonej dyni i marchwi, zaprawioną sokiem z cytryny.

Na obiad najlepiej przygotować zupę krem z dyni: podusić na małym ogniu, na oliwie z oliwek dynię pokrojoną w kostkę, cukinię, marchew i cebulę, a następnie dodać pomidory, sól i paprykę chili. Gotowe warzywa najlepiej posiekać lub zmiksować blenderem, a następnie posypać zieleniną. Dobrą praktyką jest również dodanie lekko prażonych pestek dyni.

Na kolację dobrze jest zrobić sałatkę z dyni z serem feta: kostki dyni, zapieczone w piekarniku, wymieszać z serem feta, oliwkami i oregano. Dodać z octem balsamicznym i czarnym pieprzem.

W wielu przypadkach dynią można zastępować zwykłe ziemniaki. Znajduje się w niej znacznie mniej skrobi, a ponadto obecna jest w niej substancja, która pomaga przywracać odpowiedni poziom kolagenu i elastyny w organizmie. Od tego w znacznym stopniu uzależniona jest gładkość i elastyczność naszej skóry. Dieta dyniowa niewątpliwie znacznie wzbogaca i zwiększa różnorodność zdrowej kuchni.

 

Jeśli posiadacie jakieś doświadczenia w tym temacie, chętnie poznamy je w polu komentarza. Zachęcamy do dyskusji!

Poprzedni artykułJaki jest dobry kierunek studiów
Następny artykułLekkość w życiu! 12 porad na każdy dzień.
Redakcja serwisu to grupa specjalistów z wielu dziedzin, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą z czytelnikami. Wśród nich znaleźć można psychologów, kosmetologów, dietetyków czy pracowników służby zdrowia. Często publikujemy również artykuły podmiotów zewnętrznych, których profesjonalizm nie budzi żadnych wątpliwości. Nasza redakcja zawsze stara się znaleźć najbardziej interesujące i ważne dla czytelników tematy. Mamy również nadzieję, że publikowane przez nas treści zawsze będą pomocne i inspirujące. Niezmiennie zależy nam najbardziej na satysfakcji i zadowoleniu naszych czytelników.

1 KOMENTARZ

  1. Dynia jest to słodkie warzywo, pochodzące prawdopodobnie z Ameryki Północnej, gdzie wciąż jest powszechnie uprawiane i spożywane. Stanowi dobre źródło beta-karotenu, wapnia, żelaza i niektórych witamin z grupy B. Wspomaga regulowanie poziomu cukru we krwi i dobrze działa w przypadku hipoglikemii. Ułatwia usuwanie śluzu z gardła, oskrzeli i płuc, a regularne jego stosowanie korzystnie wpływa w przypadku astmy oskrzelowej. Pestki dyni, bogate w cynk, znane są z tego, że mszczą pasożyty bytujące w jelitach zarówno u dzieci, jak i u dorosłych.

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.