Strona główna Zdrowie i uroda Jak można przytyć przy odpowiedniej diecie

Jak można przytyć przy odpowiedniej diecie

138
0
PODZIEL SIĘ
można przytyć
Czasami nie można przytyć nawet gdyby się bardzo chciało

Nie wszystkim zależy na odchudzaniu. Istnieje spora grupa ludzi, którym zależy na znalezieniu sposobu jak można przytyć. Wbrew pozorom bywa to wcale nie takie proste. W jaki sposób przybrać na wadze?

W Internecie, gazetach, książkach… właściwie wszędzie znajdziemy całe mnóstwo porad dotyczących odchudzania. Jednak co z osobami, które mają zupełnie odmienny problem? Jedzą i jedzą, a waga ciała ani drgnie. Takie osoby też się zdarzają, a o ich problemie niewiele się mówi. Dlatego właśnie spróbujemy doradzić, jak można przytyć z pomocą kilku istotnych zasad.

Niedowaga a choroby

Jeśli twój współczynnik wagi ciała BMI wynosi poniżej 18,4, a do tego towarzyszą Ci inne nieprzyjemne dolegliwości, jak choćby nadmierne przemęczenie.. warto wybrać się do lekarza. Zleci on potrzebne badania, które pomogą wykluczyć chorobę jako przyczynę Twojej niedowagi. Jest to o tyle ważne, że to, że pomimo jedzenia nie można przytyć bywa czasem objawem poważnych chorób, np. problemów z tarczycą.

Przyjrzyjmy się temu co jemy

Gdy lekarz potwierdzi, że jesteśmy zdrowi i nasza chuda postura nie wynika z żadnej choroby, możemy zacząć przyglądać się temu co i jak jemy, gdyż prawdopodobnie to tutaj leży przyczyna. Wbrew temu co się niektórym wydaje, dieta na przytycie nie opiera się na wyłącznym jedzeniu fastfoodów i słodyczy. Wręcz przeciwnie, tutaj tak jak i w dietach odchudzających, fastfoody są surowo zakazane.

Żeby było można przytyć w zdrowy i równomierny sposób (zakładamy, że marzy Ci się ogólny przyrost masy, a nie np. okrąglutki brzuszek) przede wszystkim należy zwrócić  uwagę na jakość spożywanych przez nas produktów. Słodycze i jedzenie typu fast food, nie zapewni Ci przyrostu wagi, a może wywołać u Ciebie groźne choroby. (np. cukrzycę czy problemy z cholesterolem). Jeśli dotychczas Twoją metodą na tycie była duża ilość niezdrowej żywności, a do tego nie masz pojęcia czym są regularne posiłki… problem może być właśnie tutaj!

Regularne posiłki

Jak często zdarza Ci się nie jeść nic przez nawet 6-7 godzin? Rano przed wyjściem z domu jesz śniadanie, później długo, długo nic i kolejnym posiłkiem jest spory obiad około 16 st. Stosując taki tryb życia po prostu nie można przytyć! W czasie tej kilkugodzinnej przerwy organizm zużywa rezerwy budujące Twoją tkankę tłuszczową, więc niby jak Twoja waga ma podskoczyć? Staraj się rozplanować swój plan dnia tak, by znalazł się w nim czas na posiłek mniej więcej co 3 godzin. W pracy czy szkole, na pewno masz przerwę na posiłek, nie zapominaj więc o tym by zabrać ze sobą pożywne drugie śniadanie. (pożywne drugie śniadanie, nie oznacz batonika!)

Mądrze podjadaj

Przy Twoim problemie, jak najbardziej wskazane jest podjadanie między posiłkami. Ważne jest jednak byś na przekąski dobierał sobie produkty zdrowe i pełnowartościowe. Takie jak np. orzechy, koktajle mleczne, banany, suszone śliwki, rodzynki czy migdały.

Po obiedzie czas na sjestę

Po obiedzie jak najbardziej możecie pozwolić sobie na półgodzinne wylegiwanie. To zawsze pomaga, gdyż organizm nie musi skupiać się na ruchu oraz innych aktywnościach, a zajmuje się jedynie trawieniem. Dzięki temu można przytyć łatwiej.

Co powinno znaleźć się w diecie osoby z niedowagą?

Zadbaj o to by w Twojej diecie znalazło się: dużo węglowodanów (makarony, pieczywo, kasze, ryż), warzyw i owoców (oprócz oczywistych walorów zdrowotnych, wpływają korzystnie na zwiększenie apetytu), tłuszczów (ryby, jaja, orzechy, oleje roślinne, mięso) i białka (nabiał, mięso z kurczaka, indyka lub wołowiny). Dbaj o formę posiłków, staraj się jeść posiłki zróżnicowane, ale takie które będą Ci smakować. Pamiętaj, że często wygląd i zapach posiłków sprawia, że jemy więcej!

Ruszaj się!

Jeśli myślisz, że można przytyć tylko jedząc i wylegując się w łóżku, a wszelki przejaw aktywności fizycznej utrudni ten proces… to jesteś w wielkim błędzie. Uprawianie sportu jest jak najbardziej wskazane, bo znacznie zwiększa apetyt. Staraj się jednak nie wylewać na treningu siódmych potów,  tak byś nie spalał zbyt wiele kalorii. Dobrą opcją dla Ciebie może być np. pływanie.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.