Strona główna Zdrowie i uroda Zdrowy wygląd włosów a odżywianie

Zdrowy wygląd włosów a odżywianie

461
0
zdrowy wygląd włosów
Nasza codzienna dieta ma ogromny wpływ na wygląd naszej skóry i włosów

Kondycja twoich włosów jest odbiciem twojej diety i w znacznej mierze od niej zależy ich zdrowy wygląd! Wszystko, co ląduje w naszym żołądku, ma wpływ na zdrowie cebulek włosowych.Nie bez przyczyny mówi się, że jesteśmy tym co jemy. Sprawdźmy zatem jak dieta może wpływać na zdrowy wygląd włosów.

Każdy chce mieć zdrowe i lśniące włosy. Jeśli sądzisz, że twoje włosy są zbyt matowe lub zniszczone, przyszedł czas, aby o nie zadbać. Wiedz, że wymagają one tyle samo troski, co twoja skóra. Eksperci podkreślają, że ćwiczenia i właściwa dieta to dwa kluczowe elementy, które pomogą ci wyhodować imponującą grzywę.

Zdrowy wygląd włosów a codzienne jedzenie

Jak wiadomo od dawna, jesteśmy tym, co jemy. Maksyma ta znajduje również swoje odzwierciedlenie w zakresie codziennej pielęgnacji urody. Warto zatem zadbać o właściwe menu, by cieszyć się pięknymi i zdrowymi włosami. Oto 7 pokarmów, które zapewnią twoim włosom zdrowy wygląd:

Pokarmy pełnoziarniste

Zaliczamy do nich chleby, mąkę, ryż i płatki. Dieta bogata w pełne ziarno dostarcza obfitości błonnika, cynku, witamin B1, B2 i B6, które odżywiają skórę głowy i cebulki włosowe. Pamiętaj o tym, jeśli marzysz o naturalnie pięknych i zdrowych włosach. Tym bardziej, że korzyść odniesie również twój układ pokarmowy. A dobre trawienie automatycznie oznacza zdrowe ciało, skórę i włosy.

Jaja i mięso

Dietetycy i dermatolodzy polecają włączenie do diety jaj i drobiu. Zawierają one duże ilości białka, które niezbędne jest do budowy włosów. Jego odpowiednie dawki pozwalają im zdrowo rosnąć i ograniczają wypadanie. Jeśli twoje włosy są słabe i porozdwajane, prawdopodobnie brakuje ci białka.

Zielone warzywa

Wszyscy znamy zdrowotne właściwości zielonych warzyw. Również one korzystnie wpływają na włosy. Postaw na dietę bogatą w warzywa liściowe. Brokuły, jarmuż, szpinak i kozieradka są bogate w żelazo, witaminy A i C oraz wapń, które są istotne dla wzrostu i regeneracji włosów. Zielone warzywa są także niezbędne do produkcji sebum.

Rośliny strączkowe

Przyczyną rozdwajania się włosów może być także niedobór biotyny. Włącz do swej diety fasolę, soję i soczewicę, które dostarczą ci protein i witamin, stymulujących produkcję keratyny. Wysoka zawartość biotyny i minerałów, jak żelazo i cynk wpłynie na wzrost siły i sprężystości twoich włosów.

Ryby

Ryby są bogatym źródłem kwasów omega-3, witamin D i E. Pomagają one zachować w zdrowiu skórę głowy i nadają włosom witalność. Zdrowa skóra głowy oznacza zdrowe włosy, zaś ryby pozwolą utrzymać Ci ją w doskonałym stanie.

Orzechy do wspaniały dodatek dietetyczny

Orzechy są naturalną i bardzo zdrową przekąską. Nerkowce, orzechy włoskie i migdały są znane jako skuteczny sposób na zapobieganie wypadaniu włosów i przyspieszenie ich wzrostu. Orzechy są bogate w selen i cynk, które przeciwdziałają łamliwości włosów. Jeśli twoje włosy są cienkie, wzmocnij je przekąską z surowych orzechów.

Awokado dla zdrowia włosów

Awokado ma zbawienny wpływ na włosy. W połączeniu z jajami stanowią znakomite lekarstwo dla włosów. Włączając je do diety, nadasz włosom jedwabisty połysk na długi czas.

Podsumowując

Zdrowy wygląd włosów zależy od wielu czynników. Z pewnością można je podzielić na zależne i niezależne od nas. Do pierwszych z nich należą niewątpliwie warunki genetyczne oraz otoczenie. Zdrowy wygląd włosów  zależy również w dużym stopniu od ich właściciela. Mogą oni dbać o nie i pielęgnować, jak również dostarczać cennych wartości odżywczych poprzez odpowiednią dietę. Zmień trochę swoje przyzwyczajenia kulinarne a włosy staną się Twoją dumną wizytówką!

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.