Strona główna Rozwój osobisty 6 wspaniałych sposobów na poprawę pamięci

6 wspaniałych sposobów na poprawę pamięci

883
2
PODZIEL SIĘ
na poprawę pamięci
Każdy może samodzielnie zadbać o poprawę swojej pamięci.

Wydaje ci się czasem, że potrzebujesz czegoś na poprawę pamięci? Czy zapominasz nazwiska? Czy często zostawiasz telefon w samochodzie? Zobacz jak temu zaradzić!

Najnowsze, naukowo podbudowane sztuczki zamienią twój mózg w superszybki komputer! Zobacz co można samemu zrobić na poprawę pamięci i spowodowanie, by umysł był w dobrej kondycji.

Graj w gry logiczne

Dzięki łamigłówkom takim jak sudoku czy krzyżówki można poprawić swoją pamięć i opóźnić starzenie umysłu, choć nie do końca wiadomo, dlaczego tak się dzieje. Przypuszczalnie aktywizują one połączenia w całym mózgu, w tym obszary odpowiedzialne za pamięć.

Niektóre badania dowodzą, że rozwiązywanie krzyżówek istotnie pomaga w zapamiętywaniu informacji takich jak stolice państw, jakkolwiek słabo sprawdza się w przypadku sytuacji z życia codziennego, jak choćby pamięć o tym, gdzie zostawiliśmy klucze. Jednak w 2012 roku naukowcy wykazali, że u osób, które przez 6 lat grały w wybrane gry komputerowe, nastąpiła tak wielka poprawa koncentracji, iż powodowały one o 53% mniej wypadków samochodowych. Być może warto zatem zdecydować się na program treningu mózgu online?

Twórcy takich programów utrzymują, że 96% użytkowników poprawia swoją pamięć podczas zaledwie 9-godzinnej sesji. Na początek serwują nam parę pytań, które mają pomóc w wykryciu tej z funkcji poznawczych, która u nas szwankuje. Następnie otrzymujemy spersonalizowany plan treningowy na poprawę pamięci. 10-minutowa dzienna porcja gier jest dostępna za darmo, zaś za bardziej zaawansowany program należy zapłacić. Gry jednocześnie dostarczają rozrywki i bazują na naukowych odkryciach w dziedzinie poprawy koncentracji i funkcji poznawczych mózgu.

Jedz wartościową żywność

Lekarze wskazują, że najzdrowsze na poprawę pamięci są pokarmy bogate w przeciwutleniacze, takie jak kolorowe warzywa i owoce, które chronią przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Polecają również węglowodany złożone, które znajdziemy np. w płatkach owsianych, a także wszystko, co zawiera kwasy tłuszczowe omega-3. Badania z użyciem tomografu komputerowego wykazały, że mózg osób, których dieta jest uboga w owe tłuszcze, zachowuje się jak u ludzi średnio o dwa lata starszych.

To powinno zachęcić do stosowania specjalnej diety, która ponoć przynosi efekty już po 2 tygodniach stosowania. Podobnie jak dieta śródziemnomorska, jest ona bogata w warzywa, orzechy i ryby, a uboga w mięso, jako że zawiera ono kwasy tłuszczowe omega-6, które wywołują w mózgu zmiany, mogące doprowadzić do choroby Alzheimera. Podobny efekt wywołują cukry, które również są zakazane.

Możesz objadać się jeżynami, szpinakiem, awokado i delektować się darami morza. Rekomendowane jest oprócz tego zażywanie 2,5 mikrograma witaminy B12. Wykazano, że ludzie z jej niskim poziomem słabo wypadają w testach pamięciowych. Równie duże znaczenie dla procesów poznawczych ma witamina D.

Śpij dłużej

Okazuje się, że nawet skrócenie snu o połowę przez jedną noc może negatywnie wpływać na pamięć. Jednym ze sposobów na spowolnienie starzenia się organizmu jest właśnie poprawa jakości i wydłużenie snu. 8-godzinna nocna regeneracja pozwala mózgowi przerzucić dane z pamięci roboczej do długotrwałej.

Rozwijaj nowe umiejętności

Najnowsze szwedzkie badania wykazały, że dorośli, którzy uczą się nowego języka, łatwiej zapamiętują także nowo poznane nazwiska. Podobny efekt będzie mieć również każda nowo nabyta umiejętność, jak choćby szydełkowanie czy jazda na nartach, jeśli tylko przyłożymy się do nauki.

Uprawiaj sport

Naukowcy twierdzą, że wysiłek fizyczny może przynieść korzyści dla naszego umysłu. Przebadano grupę osób, które przez 6 minut ćwiczyły na rowerach stacjonarnych i porównano z inną, która w tym czasie leniuchowała. Okazało się, że ta pierwsza uzyskała wyraźnie wyższe wyniki w teście pamięciowym.

Przyczyną wydaje się tu jedna z substancji chemicznych, które uwalniane są do mózgu pod wpływem aktywności fizycznej. Ćwiczenia fizyczne mogą również wpłynąć na zwiększenie rozmiarów mózgu, co przekłada się na jego pojemność. Zalecana dawka ruchu na poprawę pamięci to co najmniej 20 minut dziennie.

Porzuć wielozadaniowość

Główny powód zapominania, gdzie zostawiliśmy klucze, polega na niezwracaniu uwagi podczas ich odkładania. Podczas tej czynności warto się zatrzymać i głośno powiedzieć: „Zostawiam klucze”, gdziekolwiek byśmy tego nie robili. Badania pokazują, że pełen zapis informacji w pamięci trwa 8 sekund, tak więc koncentracja na bieżącym zadaniu jest bardzo istotna.

Na poprawę pamięci najważniejsze jest dobre nastawienie. Trzeba uważać, by nie wywrzeć na sobie zbyt wielkiej presji. Systematyczne stosowanie się do powyższych wskazówek powinno przynieść oczekiwane polepszenie.

Może macie jakieś interesujące rozwiązanie tego problemu i chcielibyście się nim podzielić? Chętnie zobaczymy Wasze sugestie poniżej w polu komentarzy. Serdecznie zapraszamy do dyskusji!

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak studiowanie za granicą zwiększa twoje szanse
Następny artykuł7 pokarmów, które nadadzą twoim włosom zdrowy wygląd
Redakcja serwisu to grupa specjalistów z wielu dziedzin, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą z czytelnikami. Wśród nich znaleźć można psychologów, kosmetologów, dietetyków czy pracowników służby zdrowia. Często publikujemy również artykuły podmiotów zewnętrznych, których profesjonalizm nie budzi żadnych wątpliwości. Nasza redakcja zawsze stara się znaleźć najbardziej interesujące i ważne dla czytelników tematy. Mamy również nadzieję, że publikowane przez nas treści zawsze będą pomocne i inspirujące. Niezmiennie zależy nam najbardziej na satysfakcji i zadowoleniu naszych czytelników.

2 KOMENTARZE

  1. Zapraszam do pobrania darmowego kursu rozwoju pamięci, dzięki którym można być w stanie zapamiętywać rozkład potasowanej talii kart czyli 52 karty w mniej niż 3 min to coś na prawdę wielkiego!

  2. W moim przypadku najlepiej z wszystkich sposobów na poprawę pamięci. Sprawdzają się substancje naturalne, które zawarte są w ziołach a w szczególności danej na zawarta w herbacie czarnej i zielonej choć komu innemu mogą przypaść inne sposoby.

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.