Strona główna Zdrowie i uroda Jedzenie dla zdrowej cery – 10 najlepszych składników

Jedzenie dla zdrowej cery – 10 najlepszych składników

1513
0
PODZIEL SIĘ
jedzenie
Jedzenie jest jednym z głównych elementów zapewniających piękną i zdrową cerę

Jedzenie jest jednym z podstawowych elementów, zapewniających nie tylko zdrowie ale i piękny wygląd. Dowiedz się koniecznie jak za pomocą odpowiedniej diety uzyskać nieskazitelnie czystą i piękną cerę.

Jesteś już zmęczona ciągłym próbowaniem nowych, drogich, a jednocześnie jednakowo nieskutecznych kosmetyków? Nadszedł czas, aby dać sobie z nimi spokój i zacząć dbać o skórę poprzez odpowiednią dietę.

Jest ona w stanie w pięć miesięcy wyleczyć uporczywy trądzik. Zmusza do pewnego wysiłku, lecz zdecydowanie nie wymaga zasobnego portfela. Niektóre pokarmy mogą zaostrzać dolegliwości skórne, podczas gdy inne je łagodzą. Zapoznaj się z listą 10 artykułów żywnościowych, których codzienne jedzenie pozwala na cieszenie się nieskazitelną i naturalnie piękną cerą.

1. Gorzka czekolada

Gorzka czekolada łączy przyjemne z pożytecznym. Jest bogatym źródłem antyoksydantów, kwasów tłuszczowych oraz flawonoli, które sprzyjają promiennej cerze. Przeciwutleniacze redukują szorstkość skóry i chronią ją przed uszkodzeniami spowodowanymi działaniem promieni słonecznych. Ponadto, jedzenie kakao umożliwia rozszerzanie tętnic, pobudzenie krążenia krwi, dzięki czemu skóra jest znacznie zdrowsza i właściwie odżywiona.

Aby uniknąć nadmiaru tłuszczu, warto kupować kakao w proszku lub w postaci surowych nasion. Jeżeli jesteś miłośniczką gorzkiej czekolady, jedz codziennie ok. 30 gramów tego smakołyku, pamiętając o tym, że powinien on zawierać co najmniej 80% kakao, dzięki czemu unikniesz spożycia nadmiaru mleka oraz cukru, które w dużych ilościach znajdują się w klasycznej tabliczce czekolady.

2. Czerwona papryka

To smaczne warzywo można jeść na surowo lub przyrządzone na ciepło. Jedna papryka zawiera więcej witaminy C, niż wynosi dzienne zapotrzebowanie. W jej skład wchodzi również znaczna ilość błonnika pokarmowego oraz witaminy B6. Duża zawartość karotenoidów pomaga zapobiegać zmarszczkom i pobudza krążenie krwi w obrębie skóry, dbając o jej młody wygląd, a oprócz tego wspiera walkę z trądzikiem.

Czerwona papryka to wspaniała, chrupiąca, niskokaloryczna przekąska (ok. 30 kcal w jednej sztuce). Potnij ją na cząstki i trzymaj je w lodówce, abyś zawsze miała pod ręką coś zdrowego i apetycznego do schrupania, gdy najdzie cię ochota na przekąszenie czegoś. Jedzenie błonnika zapewni ci na dłużej uczucie sytości przy jednoczesnym niewielkim „ładunku” kalorii. Przede wszystkim skorzysta na tym jednak twoja cera!

3. Łosoś

Jest to znakomity pokarm w walce ze stresem, lękiem i depresją. Zaspokaja ponadto większość dziennego zapotrzebowania na witaminę D. Odpowiada ona za zdrowie serca, kości, jelita grubego oraz mózgu. Jedzenie tej ryby zapobiega również rakowi okrężnicy, stanom lękowym, depresji, chorobom serca oraz schorzeniom kości.

Łosoś obfituje również w kwasy tłuszczowe omega-3, które skutecznie zwalczają zapalenia, trądzik, a także redukują zmarszczki. Dbają ponadto o nawodnienie skóry od wewnątrz. Spożywanie owej ryby jest również dobroczynne dla odpowiedniego nawilżenia skóry głowy i sprzyja zachowaniu silnych, zdrowych włosów.

4. Zielona herbata

Jak wiadomo, jest to napój uzyskiwany z liści rośliny. Zielona herbata jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy oraz wyjątkowego aminokwasu, L-teaniny, który pomaga rozluźnić ciało i redukuje stres.

Gorący napar uwalnia katechiny – przeciwutleniacze o udowodnionym działaniu antynowotworowym oraz przeciwzapalnym. Dodatkowo picie zielonej herbaty obniża ryzyko wystąpienia nadciśnienia. Najlepsze efekty przynosi picie minimum 3 filiżanek dziennie.

5. Marchew

Warzywo to nie tylko korzystnie wpływa na wzrok, lecz również na cerę. Jedzenie marchwi jest szczególnie skuteczne w radzeniu sobie z wypryskami. Marchew obfituje w witaminę A. Zapobiega nadprodukcji komórek w obrębie zewnętrznej warstwy skóry, w której gromadzi się nadmiar sebum wraz z martwymi komórkami, zatykając pory.

Witamina A hamuje rozwój komórek raka skóry. Dla nieskazitelnej cery warto spożywać codziennie przynajmniej pół filiżanki marchwi. Tym bardziej, że jest to wspaniała przekąska!

Czytaj dalej

1
2
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułIdealna matka – Dlaczego nie warto nadmiernie się starać
Następny artykułĆwiczenia żeby schudnąć – Jak prawidłowo wykonywać
Redakcja serwisu to grupa specjalistów z wielu dziedzin, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą z czytelnikami. Wśród nich znaleźć można psychologów, kosmetologów, dietetyków czy pracowników służby zdrowia. Często publikujemy również artykuły podmiotów zewnętrznych, których profesjonalizm nie budzi żadnych wątpliwości. Nasza redakcja zawsze stara się znaleźć najbardziej interesujące i ważne dla czytelników tematy. Mamy również nadzieję, że publikowane przez nas treści zawsze będą pomocne i inspirujące. Niezmiennie zależy nam najbardziej na satysfakcji i zadowoleniu naszych czytelników.

Dodaj swój komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.